Winterhanden/misvormde nagels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102019
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Winterhanden/misvormde nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 13:55

Dat klinkt eng. := Wat is dat?

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:57

Ik kan alleen maar zeggen smeren, smeren en smeren. Mijn handen zien er af en toe nog erger uit als die van jouw TS. Bij mij is het (denkt de ha) exceem.. (heb vroeger ook winterhanden en voeten en benen gehad en ik heb/ ben exceem gevoelig.. daar ben ik "vanaf".)
Ik heb mijn handen en voeten soms tot bloedens toe open, en ik wil niet altijd de hormoonzalfjes van de ha gebruiken. Ik heb diverse tubes handcreme en afhankelijk hoeveel last ik heb gebruik ik creme met aloë vera, creme met olijf, creme met kamille, creme met calendula en ik heb nog creme waar duivelsklauw in zit.
Overigens heb ik net zoals jou een vit B 12 en vit D tekort.. Ik heb zelf en volgens mij mijn ha ook niet de link gelegd dat dit allemaal met elkaar te maken zou kunnen hebben..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102019
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 13:59

Mijn haar is de laatste 10 jaar ook ontzettend dun en kort geworden. Denk idd dat dat samen met de nagels wel hoort bij vit tekort...

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:06

Bellatrix schreef:
Dat klinkt eng. := Wat is dat?


Is niet eng. Kijken ze met licht door je nagels heen naar de doorbloeding ervan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102019
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Winterhanden/misvormde nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 14:06

Ok dat klinkt zelfs interessant. :j

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:10

Je nagels zou ik gaan olieen met dadi oil, minimaal 2x per dag.

Ik heb zelf een klant met winterhanden due elke 6 weken ongeveer komt voor een Spa manicure icm paraffine pakking. Het gaat er niet van over maar brengt haar wel heel veel verlichting.

Wellicht een keer proberen?

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:29

Stop met Nivea en ga smeren met iets wat geen water bevat.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:31

Hier ook ontzettend last gehad van exzeem in combinatie met constant handschoenen dragen op het werk.
Ik heb op aanraden van de HA handcreme met urea. Dat is vochtinbrengend.
Prikt gelijk een gek... eerlijk is eerlijk. Maar na een week consequent smeren zijn mijn handen zichtbaar opgeknapt.

Utixo

Berichten: 6603
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:10

Die klovenzalf van Gewohl bevat inderdaad ook ureum.

BigOne
Berichten: 38385
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:17

Bellatrix schreef:
Zwemmerseczeem? Hoe kan ik daaraan komen dan?

Noemen ze voetschimmel in de volksmond geloof ik. Dat loop je soms op in douches en is erg besmettelijk, kleine ronde jeukende bultjes die open gaan en dan wat vochtig zijn. Mijn moeder had heel erg eczeem aan haar handen en daar hebben ze nooit een remedie voor gevonden. Lijkt er veel op, enigste wat ze kon doen was zorgen dat er zo weinig mogelijk water bij kwam en vet houden.

Tieme
Berichten: 4968
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:21

Doordrammen voor b12 injecties en anders op zoek naar een andere huisarts. Vit b12 tekort is bijna altijd chronisch en zal je je leven lang moeten krijgen.
Vit d 1x per maand is ook te weinig. Ik heb die capsules 1x per week....
Meld je op facebook eens aan bij vit b12 site en vit d tekort. Daar kunnen ze je precies vertellen wat je kan doen.
Bijv zelf vit d capsules/pillen met hoge dosering bestellen die je dagelijks in moet nemen. Dat wordt vaak beter opgenomen en blijft beter op peil dan 1x in de zoveel tijd een pipet.

En die hoge vit b12 waarde, wanneer is dat getest? Hoeveel tijd zat er tussen de laatste injectie en het bloedonderzoek?
Daar moet namelijk een tijd tussen zitten. Hetzelfde na vit d. Anders krijg je een vals hoge waarde.

Sem_
Berichten: 7767
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Winterhanden/misvormde nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:25

Het lijkt alsof je "lijnen van Beau" hebt op je nagels. Dat kan duidden op een onderliggend probleem. Ik zou toch ook eens naar de huisarts gaan, wie weet heeft die ook een goede creme!

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:25

Ik heb altijd wintervoeten vreselijk. Helemaal stuk en dik en rood. En ze doen giga pijn. Begint ook al vroeg. Maar ben sinds oktober zwanger en weg zijn me wintertenen ff een jaar geen pijn. Maar ja elke winter zwanger is geen optie :')

Ik heb geen vitamine te korten. Mijn nagels zijn normaal.

Goof

Berichten: 28918
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:26

Dit lijkt mij eigenlijk ook een vorm van eczeem. Ik had het vroeger ook heel erg, heel mijn handen waren dan kapot. Inmiddels heb ik het niet meer.
Ik zou eerst eens verdere onderzoeken doen in plaats van gokken wat het is en zomaar iets smeren. Kennelijk werkt dat dus ook niet.

BigOne
Berichten: 38385
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:27

Tieme schreef:
Doordrammen voor b12 injecties en anders op zoek naar een andere huisarts. Vit b12 tekort is bijna altijd chronisch en zal je je leven lang moeten krijgen.
Vit d 1x per maand is ook te weinig. Ik heb die capsules 1x per week....
Meld je op facebook eens aan bij vit b12 site en vit d tekort. Daar kunnen ze je precies vertellen wat je kan doen.
Bijv zelf vit d capsules/pillen met hoge dosering bestellen die je dagelijks in moet nemen. Dat wordt vaak beter opgenomen en blijft beter op peil dan 1x in de zoveel tijd een pipet.

En die hoge vit b12 waarde, wanneer is dat getest? Hoeveel tijd zat er tussen de laatste injectie en het bloedonderzoek?
Daar moet namelijk een tijd tussen zitten. Hetzelfde na vit d. Anders krijg je een vals hoge waarde.

Vit D wel mee opletten, een te hoog level heeft ook weer nadelen ,te veel vitamine D kan leiden tot een overmatige opname van calcium, wat verschillende gevaarlijke symptomen met zich meebrengt.
Maar ééns per week een pipet van 10.000 eenheden is echt voldoende en dan kom je echt niet zo snel aan een waarde van 250 welke als de grens word beschouwt.

Anoniem

Re: Winterhanden/misvormde nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:41

Ik zou Dadi Oil proberen. Minimaal 2x daags goed insmeren. Is een olie die veel door nagelstyliste aangeraden word voor van alles en nog wat. Ik zelf gebruik het voor mijn nagels, wimpers en pukkeltjes, maar het schijnt zelfs te helpen bij geïrriteerde huid, exceem etc.

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:59

Ik heb dezelfde vitamine D capsule omdat ik te laag zit. Mijn handen zien er iets beter uit. Ik krijg van deze dermatoloog zalf. Vooral niet te vaak je handen wassen en handschoenen aan als het koud is. En veel je handen insmeren. Let ook oo de zalf die je smeert. Zalf waar parfum aan toegevoegd word is slecht voor je handen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Wesco op 17-02-19 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieme
Berichten: 4968
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:01

bigone schreef:
Vit D wel mee opletten, een te hoog level heeft ook weer nadelen ,te veel vitamine D kan leiden tot een overmatige opname van calcium, wat verschillende gevaarlijke symptomen met zich meebrengt.
Maar ééns per week een pipet van 10.000 eenheden is echt voldoende en dan kom je echt niet zo snel aan een waarde van 250 welke als de grens word beschouwt.


Ik heb niet genoeg aan 1 pipet en zo zijn er meerdere. Als je een opname probleem hebt dan is dagelijkse inname beter.
Ik moet vit d trouwens ook innemen met calcium en magnesium. Heeft allemaal invloed op elkaar. Door de magnesium wordt de vit d beter omgezet en opgenomen.

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:08

Tieme schreef:
Ik heb niet genoeg aan 1 pipet en zo zijn er meerdere. Als je een opname probleem hebt dan is dagelijkse inname beter.
Ik moet vit d trouwens ook innemen met calcium en magnesium. Heeft allemaal invloed op elkaar. Door de magnesium wordt de vit d beter omgezet en opgenomen.


De arts zei dat vitamine D word opgeslagen in je lichaam en steeds kleine beetjes afgeeft.

Wat doen calcium en magnesium bij de vitamine D?

7ofhearts

Berichten: 2839
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:32

SusanH schreef:
Collega van mij zweert bij wietzalf. En eerlijk is eerlijk, ze had overal rode plekken op haar hand, en diepe kloven. Maar daar is nu niks meer van te zien.



Je hebt wietzalf en wietzalf, hou daar rekening mee.
Tegenwoordig is het een toverwoord bij de "natuurlijke zalven winkels "
Ik heb dus ook véél problemen met mijn huid en inderdaad ook eens wietzalf geprobeerd.
Maar dan wel een échte!!
Betaal je dus dik 20 euro voor een paar gram.
Als je tegen de goedkopere soorten kan is het allemaal geen probleem, maar de vraag is hoe eerlijk de wiet dan is die er in zou moeten zitten.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:32

Mijn moeder gebruikt nu de o keeffs working hands en ervaart echt dat haar handen aan het helen zijn. Ze zijn weer zacht en de kloven zijn helemaal aan het helen

limilou

Berichten: 802
Geregistreerd: 09-09-10

Re: Winterhanden/misvormde nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:57

misschien dat propoliszalf zou werken. het is een natuurlijk antibioticum en het is echt top spul .

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:03

Ik reageer even op het O'Keeffe Workings Hands gedeelte, ik vind het zijn geld meer dan waard! Heel weinig nodig en het helpt tegen mijn winterhanden, al zijn ze veel minder erg dan de jouwe.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102019
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 18:03

Ik denk dat een bezoekje aan de HA misschien wel slim is na alles wat ik zo lees. Ik moet in mei pas terug naar de reumatoloog voor controle maar dan moet ik wel lang wachten...

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Winterhanden/misvormde nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:02

Misschien die foto van je handen even aan je reumatoloog mailen (kan vast wel, en anders heb ik haar emailadres wel voor je :+ ) Als het in mei er weer beter uitziet kan zij er dan ook weinig meer mee...