tips kapotte hoofdhuid (zwangerschap)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

tips kapotte hoofdhuid (zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 10:12

hoi,

omdat ik nu helemaal kriebelig wordt van mijn hoofdhuid dacht ik eens vragen of bokt nog tips heeft.

even kort verhaal
ik heb hier vaker last van ook buiten mijn zwangerschap maar dit kan ik goed verhelpen om dan even iets vaker mijn haar te wassen ( was normaal max 3x per week)

nu heb ik begin van mijn zwangerschap hele extreme haar uitval gehad dat ik echt dacht nou ik houd niets meer over zo.

maar weet nog niet wat ik liever nu heb ;)

sinds 4weken heb ik zo veel jeuk op mijn hoofdhuid dat ik het tot bloedens kapot krab. ik ben het dus iets meer gaan wassen wat wel hielp.
maar ik moet de jeuk nu tegen gaan door elke dag mijn haar te wassen dan kan ik het nog enigszins volhouden.

ik smeer voor dat ik mijn haar was (half uurtje van te voren) mijn haar in met jojoba olie in. en gebruik speciale shampoo met aloë Vera die ik nu ruim 2 jaar gebruik (is enige shampoo waar ik tegen kan)

maar ik wordt echt zo ziek van de jeuk dat ik hoop dat mensen hier misschien nog tips hebben.
en anders ga ik maandag naar de huisarts, maar die zegt toch ligt aan je zwangerschaps..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:17

Cetomacrogolcreme al geprobeerd? Verkrijgbaar via de huisarts maar ook via de etos/kruidvat

chantal_bel

Re: tips kapotte hoofdhuid (zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:42

Het enigste wat bij mij hielp kunde zwangerschap was ketonacol shampoo van de huisarts en head and shoulders tegen jeukende hoofdhuid.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 11:36

chantal_bel schreef:
Het enigste wat bij mij hielp kunde zwangerschap was ketonacol shampoo van de huisarts en head and shoulders tegen jeukende hoofdhuid.

head and shoulders durf ik echt niet te gebruiken met mijn huidproblemen in het verleden. maar zo te horen gewoon huisarts bellen ;)

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:40

Dit is inderdaad wel extreem, zou zeker even de ha bellen. Zou het kunnen dat je misschien hoofdluis hebt van een ouder kind?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:44

Iets waar pepermunt in zit gebruiken en inmasseren

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:44

Heb je alleen op de hoofd jeuk of ook op andere plekken op je lichaam?
Wellicht heeft het te maken met zwangerschapscholestase?

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:51

shilady schreef:

Tandpasta :D

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:56

Stop met de Aloë Vera zou ik zeggen. Dat kan nogal reacties geven namelijk. Ik kan daar niet tegen, word ik helemaal rood als ik bijvoorbeeld crème op mijn gezicht smeer met Aloë Vera.

Ga verder inderdaad langs de huisarts

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:15

Ik zou zeker naar de huisarts gaan als het zo extreem is hoor! Heb je het al aan je verloskundige gevraagd? Misschien heeft die ook nog ervaring met wat zou kunnen helpen.
Ik had wel extreem veel jeuk op mijn benen en buik tijdens de zwangerschap. Wat bij mij wel hielp was mentholgel van Kruidvat.
Je hebt ook berkenwater, wat jeuk en onrustige hoofdhuid zou moeten kalmeren. Maar ik betwijfel of dat bij zulke heftige klachten genoeg gaat helpen.
Mijn man heeft psoriasis op zijn hoofd en wordt ook helemaal gek van de jeuk en korsten soms. Het enige wat helpt is spul van de huisarts. Betamethason. Maar dat mag vast niet tijdens de zwangerschap gebruikt worden...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:45

Speirs schreef:
shilady schreef:

Tandpasta :D

Hier moet je zo mee oppassen... Zeker als je een gevoelige huid hebt. Toen ik één keer tandpasta op een pukkeltje smeerde, lag mijn hele kin vervolgens open.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:47

En als je eens helemaal terug gaat naar basis, geen troep. Bijvoorbeeld Aleppo zeep met een milde conditioner? Wordt wel even in het begin vet maar het herstelt snel je hoofdhuid.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 13:12

Speirs schreef:
Dit is inderdaad wel extreem, zou zeker even de ha bellen. Zou het kunnen dat je misschien hoofdluis hebt van een ouder kind?

nee geen oudere kinderen hier. en al gecheckt!

eempiej schreef:
Heb je alleen op de hoofd jeuk of ook op andere plekken op je lichaam?
Wellicht heeft het te maken met zwangerschapscholestase?

heb het inderdaad alleen op mijn hoofdhuid. wel wat open plekjes die licht ontstoken zijn op mijn hals maar dat heb ik normaal ook

Marie111 schreef:
Stop met de Aloë Vera zou ik zeggen. Dat kan nogal reacties geven namelijk. Ik kan daar niet tegen, word ik helemaal rood als ik bijvoorbeeld crème op mijn gezicht smeer met Aloë Vera.

Ga verder inderdaad langs de huisarts

bij mijn werkt deze shampoo al 2jaar goed dus ga niet over naar andere omdat ik normaal naar 3maanden reactie op shampoo krijg. het geeft mijn hoofdhuid juist dat kleine beetje rust.

magda_90 schreef:
En als je eens helemaal terug gaat naar basis, geen troep. Bijvoorbeeld Aleppo zeep met een milde conditioner? Wordt wel even in het begin vet maar het herstelt snel je hoofdhuid.

ik durf nu niet zo goed te veranderen moet shampoo. Dit omdat ik echt snel ergens op reageer.
maar dit gaat nu ook even niet werken denk ik. als het eerst vetter wordt dan krijg ik alleen maar meer jeuk nu. maar ga hem wel onthouden voor na mijn zwangerschap.

ow en tandpasta enzo ga ik echt niet doen! dat is misschien leuk als je verder geen gevoeligs huid hebt. maar als je mijn hier dood wilt hebben ;)

ik doe als ik veel plekken heb altijd in een washandje dode zeezout en smeer ik mij in onder de douche. jah doet zeer maar werkt wel! alleen nu met mijn zwangerschap werkt het niet genoeg

heb trouwens 3uur afspraak bij huisarts. kijken of die wat kan helpen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:57

In veel reguliere shampoo zitten stoffen waardoor je huid te veel vet aan maakt. Doordat je die stoffen niet in Aleppo zeep zitten, raakt eerst de balans even zoeken en die moet daarna weer herstellen zodat je huid het zelf weer goed doet.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 16:11

magda_90 schreef:
In veel reguliere shampoo zitten stoffen waardoor je huid te veel vet aan maakt. Doordat je die stoffen niet in Aleppo zeep zitten, raakt eerst de balans even zoeken en die moet daarna weer herstellen zodat je huid het zelf weer goed doet.

jah weet het. maar op dit moment betekend vet haar extreme jeuk.
maar in de shampoo die ik heb zit juist heel weinig rare spullen in.

maar krijg maandag shampoo van de HA die ik om de dag moet gebruiken tot dat het rustig is. dus even hopen dat dat gaat helpen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:39

Gewoon alleen je haren met gekookt water uitspoelen. Giga smerig hoofd met vet haar in het begin maar dat word beter. Dan kan je huid en haar herstellen. Wel vreemd dat je haar uitviel, meestal word je haar gewoon anderhalf keer zo dik in de zwangerschap en valt het pas na de bevalling met bossen uit. Succes.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:47

Je zegt dat je niet wil overstappen omdat je lichaam zo snel reageert, maar zou het niet zo kunnen zijn dat je nu júíst reageert doordat je zwanger bent?
Je zal niet de eerste zwangere zijn die ineens niet meer tegen huidproducten kan die normaal gesproken geen problemen geven.

Mijn haar werd overigens ook niet dikker hoor, tijdens de zwangerschap. Bleef net zo veel tot meer haaruitval houden als voorheen :=

Aleppo zeep hoor je idd wel goede dingen over. Eventueel een baking soda mengsel? Zit ook vrijwel niets in waar je heftig op zou kunnen reageren.
Succes!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:00

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:05

Shampoo van dermolin. Dat is voor gevoelige huid. Heb het op aanrader van de dermatoloog ivm jeuk. Verder sterkte! Is heel irritant. Heb er jeuk klachten sinds week 15 van mijn zwangerschap en nu na bevalling is het weer opgevlamt helaas.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 17:44

floorsil schreef:
Shampoo van dermolin. Dat is voor gevoelige huid. Heb het op aanrader van de dermatoloog ivm jeuk. Verder sterkte! Is heel irritant. Heb er jeuk klachten sinds week 15 van mijn zwangerschap en nu na bevalling is het weer opgevlamt helaas.

jah mijn huisarts adviseerde dat ook. dus wil die wel gaan halen. maar moest eerst het recept week gebruiken.

en inderdaad de ene krijg heel veel haaruitval of heel dun pluizig haar.
de andere krijgt mooie bos haar.
verschild per persoon

ken er ook zat die hele mooie bos hadden in hun zwangerschap maar naar de bevalling giga haaruitval kregen.
dus lang leven je hormonen

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:34

Munt thee?