Langzaam afvallen zonder rede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Langzaam afvallen zonder rede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 07:57

Ik vroeg me af of ik hier wel of niet de dokter voor zou bellen of tot hoever je wacht? Ik weet niet precies wanneer ik begon af te vallen maar ik weet wel dat ik een hele tijd stabiel rond de 53,5 zat.

Ik ben het vanaf augustus gaan bijhouden en in die tijd ben ik 1,7 kilo afgevallen. Dat klinkt niet extreem, maar ik ben dus eigenlijk over een tijd van 53,3(wat echt lang stabiel was) naar 49.3. Dit zonder dat ik het idee heb dat ik mijn voeding of beweging heb aangepast. Ik ben ook klein dus ik heb nog geen ondergewicht, maar ik dacht zodra ik de 30 passeer zal er wel een negatieve ommekeer komen betreffende het gewicht :') omdat het wel langzaam gaat vroeg ik me af of dit nu wel een rede is om een dokter te bezoeken zolang ik er ook nog geen ondergewicht mee heb. Ik wil ook mijn voeding eigenlijk niet aanpassen omdat ik eigenlijk ook al jaren min of meer hetzelfde eet :') voor het opeens totaal de andere kant op zou gaan of het toch iets anders is.

little_birdy

Re: Langzaam afvallen zonder rede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:02

Ik zou echt even langs de huisarts gaan .
Kan vanalles zijn van een simpel vitamine tekort waardoor je lichaam dingen slecht op neemt tot kanker ....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:10

Ik heb dit ook gehad, al gingen de kilo's er bij mij wel wat harder af.
Bij mij was het 9 kilo in 3 maanden.

Bloedprikken kwam niets uit en werd door gestuurd naar het ziekenhuis. Deze arts wilde vooraf een maag en een darm scopie laten uitvoeren.
Omdat ik nog niet zo heel lang een mirena spiraal had vroeg ik me af of het niet van kon komen? De arts achtte dat eigenlijk nihil, mensen kwamen er hooguit van aan.
Als er niks uit de scopie's kwam wilde hij me wel doorsturen naar de gyn.
Het idee kwam bij mij voort omdat ik ook altijd erg slecht tegen de pil/hormonen kon, en al is dat laag bij de mirena het zit er wel in.

Omdat ik eigenlijk die 2 scopie's totaal niet zag zitten ben ik terug gegaan naar mijn huisarts en het verhaal verder uitgelegd. Die was van mening dat als iemand er van aan kan komen er ook van af kan vallen.
De mirena eruit laten halen door de huisarts en ik viel niet meer af. Wel met de mededeling, ik mocht sws 3 maanden niet zwanger raken.

Later ooit weer op advies van de huisarts 2 maanden aan de pil geweest. Dit om mijn menstruatie na mijn bevalling op de rit te krijgen. En ja gelijk begon ik weer af te vallen.
Om dit voorkomen mag ik dit soort dingen niet meer waar hormonen inzitten.

Nu kan het ook nog genoeg andere oorzaken hebben waardoor je afvalt.
Stress
Na griep
Schildklier
Stiekem een iets ander ritme met eten en bewegen, of toch net even meer.
Vitamine te kort

Gewoon even langs de huisarts gaan en het uit laten zoeken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:33

kiki1976 schreef:
Ik heb dit ook gehad, al gingen de kilo's er bij mij wel wat harder af.
Bij mij was het 9 kilo in 3 maanden.

Bloedprikken kwam niets uit en werd door gestuurd naar het ziekenhuis. Deze arts wilde vooraf een maag en een darm scopie laten uitvoeren.
Omdat ik nog niet zo heel lang een mirena spiraal had vroeg ik me af of het niet van kon komen? De arts achtte dat eigenlijk nihil, mensen kwamen er hooguit van aan.
Als er niks uit de scopie's kwam wilde hij me wel doorsturen naar de gyn.
Het idee kwam bij mij voort omdat ik ook altijd erg slecht tegen de pil/hormonen kon, en al is dat laag bij de mirena het zit er wel in.

Omdat ik eigenlijk die 2 scopie's totaal niet zag zitten ben ik terug gegaan naar mijn huisarts en het verhaal verder uitgelegd. Die was van mening dat als iemand er van aan kan komen er ook van af kan vallen.
De mirena eruit laten halen door de huisarts en ik viel niet meer af. Wel met de mededeling, ik mocht sws 3 maanden niet zwanger raken.

Later ooit weer op advies van de huisarts 2 maanden aan de pil geweest. Dit om mijn menstruatie na mijn bevalling op de rit te krijgen. En ja gelijk begon ik weer af te vallen.
Om dit voorkomen mag ik dit soort dingen niet meer waar hormonen inzitten.

Nu kan het ook nog genoeg andere oorzaken hebben waardoor je afvalt.
Stress
Na griep
Schildklier
Stiekem een iets ander ritme met eten en bewegen, of toch net even meer.
Vitamine te kort

Gewoon even langs de huisarts gaan en het uit laten zoeken

De meesten komen aan van de pil! Wat bijzonder. Ik wou dat het bij mij zo werkte!
Maar ik klaag niet want ik merk niks van de pil, niet in stemming en niet in gewicht.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:58

Nee komt denk ik ook niet zo vaak voor. Vandaar dat de internist er in eerste instantie niet in mee ging.
Onze huisarts had het ook nog nooit meegemaakt maar was er wel heel nuchter in overigens. En ergens heeft hij wel een punt. Want als je ergens van aan kunt komen kun je er ook van afvallen. Net als bv met prednison. Ik ken niemand die valt er dus vanaf ipv dat de kilo's eraan vliegen. Overigens zet prednison bij mij wel hard aan. 3 Kilo in 1 week....

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:16

Ook gehad. in een jaar tijd 10 kilo kwijt. Kon er ook niet tegen aan eten. Bij mij was stress de oorzaak. Bloedbeeld was goed.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:33

Mijn moeder viel enorm af zonder reden. Zij bleek diabetes te hebben.
De huisarts heeft dit trouwens niet opgemerkt.
Ze was in 3 maand 10 kilo afgevallen terwijl mijn moeder al niet dik was. Het viel dus goed op.
Huisarts had haar doorgestuurd om haar schildklier na te laten kijken. De dag erop ging ze naar mijn tante die dus al jaren diabetes had. Zij vertrouwde het niet. En zei: zal ik anders even kijken wat een meting bij jou doet? Zat mijn moeder ruim boven de 20 :oo

Toen wisten wij genoeg.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:37

Het kan inderdaad aan je levensfase liggen. De meeste mensen komen aan als ze ouder worden en kinderen krijgen, maar heel soms werkt het andersom.
Sinds ik kinderen heb en over de 30 ben, ben ik iets van 6 kilo minder gaan wegen zonder iets te veranderen aan mijn eetpatroon. Mijn moeder en oma hadden hetzelfde. Iets van babyvet wat er nog steeds af moest ofzo?
Wel vind ik jou wel erg licht worden. Hoe klein ben je? Ik ben 1,72 bij 58 kilo en ik moet echt mijn best doen daar niet onder te duiken want dan wordt ik echt te mager voor het oog.
Even langs de huisarts om wat dingen uit te sluiten kan sowieso geen kwaad!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:41

Ik viel 18 kilo af in 6 mnd
Bleek lyme te zijn

Je valt niet erg snel af
Hoe lang ben je?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:49

tokedri schreef:
Ik viel 18 kilo af in 6 mnd
Bleek lyme te zijn

Je valt niet erg snel af
Hoe lang ben je?

TS is ongeveer 8% van haar oorspronkelijke gewicht kwijt.
Ik ben ook wel benieuwd naar de lengte van TS.
Ik weeg zelf 55 kilo en ben 1,70 lang.
Als ik onder de 50 kom heb ik wel ondergewicht.