kiki1976 schreef:Ik heb dit ook gehad, al gingen de kilo's er bij mij wel wat harder af.
Bij mij was het 9 kilo in 3 maanden.
Bloedprikken kwam niets uit en werd door gestuurd naar het ziekenhuis. Deze arts wilde vooraf een maag en een darm scopie laten uitvoeren.
Omdat ik nog niet zo heel lang een mirena spiraal had vroeg ik me af of het niet van kon komen? De arts achtte dat eigenlijk nihil, mensen kwamen er hooguit van aan.
Als er niks uit de scopie's kwam wilde hij me wel doorsturen naar de gyn.
Het idee kwam bij mij voort omdat ik ook altijd erg slecht tegen de pil/hormonen kon, en al is dat laag bij de mirena het zit er wel in.
Omdat ik eigenlijk die 2 scopie's totaal niet zag zitten ben ik terug gegaan naar mijn huisarts en het verhaal verder uitgelegd. Die was van mening dat als iemand er van aan kan komen er ook van af kan vallen.
De mirena eruit laten halen door de huisarts en ik viel niet meer af. Wel met de mededeling, ik mocht sws 3 maanden niet zwanger raken.
Later ooit weer op advies van de huisarts 2 maanden aan de pil geweest. Dit om mijn menstruatie na mijn bevalling op de rit te krijgen. En ja gelijk begon ik weer af te vallen.
Om dit voorkomen mag ik dit soort dingen niet meer waar hormonen inzitten.
Nu kan het ook nog genoeg andere oorzaken hebben waardoor je afvalt.
Stress
Na griep
Schildklier
Stiekem een iets ander ritme met eten en bewegen, of toch net even meer.
Vitamine te kort
Gewoon even langs de huisarts gaan en het uit laten zoeken
De meesten komen aan van de pil! Wat bijzonder. Ik wou dat het bij mij zo werkte!
Maar ik klaag niet want ik merk niks van de pil, niet in stemming en niet in gewicht.