Wat is er mis met mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau_

Wat is er mis met mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 17:43

Hoi lieve bokkers,

Het begon allemaal begin oktober met een nogal vieze smaak in mijn mond. Het leek af en toe alsof ik een riool door slikte en het was zeer onprettig. Hiervoor naar de dokter geweest maar die kon niks vinden. Alles zag er prima uit en niks opgezwollen of op gezet. Met veel mondspoeling werd het uiteindelijk minder en ging het weg.

Totdat ik medio december in de tram opeens het gevoel kreeg dat mijn keel onwijs werd dicht geknepen en ik niet meer goed kon ademen. Hierna gelijk naar de HAP geweest maar again niks opgezwollen qua klieren en alles was goed. Dit werd als een paniek/stress aanval neergezet.

Er is nog even gedacht door de dokter dat mijn keelamandelen eruit moesten maar dit is afgekeurd door de kno arts

Tot die tijd heb ik bijna elke dag wel dat benauwde gevoel gehouden wat mij in januari toch weer bracht aan een bezoek aan de huisarts. Lymfeklieren waren erg groot en kreeg een kuurtje mee. Dit hielp nauwelijks en 2 weken later kreeg ik er nog 1.

Nu zijn we zo’n beetje ander halve maand verder en die benauwde drukkende gevoel is nog steeds aanwezig. Ik begin bijna te denken dat het in mijn hoofd zit en dat het door de stress komt allemaal.

Vandaag nogmaals naar de ha geweest en de rechterkant van mijn schildklier is opgezet samen met mijn lymfeklieren. Dit geeft mij behoorlijk veel stress en hypogonder als dat ik ben heb jk alle nare situaties als gehad..

Wat is er mis met mij? :(

Mando

Re: Wat is er mis met mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:51

Bloed laten prikken voor je schildklier.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:05

Ik zou niet weten wat dit is, maar een vieze smaak kan ook komen door problemen in je mond. Heb je je klachten ook al eens aan je tandarts voorgelegd?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:09

Vieze smaak in de mond kan komen door amandelsteentjes.

Bloed laten prikken voor de schildklier is geen slecht idee.

Benauwde drukkende gevoel is idd vaak stress. Dat kan rare dingen doen met een mens :+

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 18:13

Ik ben inderdaad nadat de dokter niks kon vinden naar de tandarts geweest maar dit was het ook niet.. gelukkig is die vieze smaak weg maar ik weet dus niet of het iets te maken heeft met wat ik nu heb

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:32

Mijn dochter heeft dit ook ik kan je gerust stellen het komt echt door stress.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:37

Mando schreef:
Bloed laten prikken voor je schildklier.

Dit idd, dat beknepen gevoel,zoals een paniekaanval, kan ook zeker komen door je schildklier.

En je smaak kan hier ook door veranderen
Laatst bijgewerkt door NiNa_14 op 14-02-19 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:39

Stress werkt ook op de maag, dus daarvan kan je ook een vieze smaak krijgen.
Het ene zal wel wat te maken hebben met het andere, maar niet te druk om maken.
Dat maakt het alleen maar erger. :)

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 23:11

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga morgen bloed laten prikken.
Het gekke is dat ik verder nergens last van heb alleen dus echt die opgezwollen klieren en dichtgeknepen keel.

Geen koorts, ik eet nog, alles aan mijn darmen werkt nog. Heel gek :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:16

Ik heb dit ook gehad. Werd ook afgedaan als stress en als maagzuur. Nou had nergens stress van behalve van die keel. Bijna een jaar mee gelopen, benauwd alsof iemand mijn keel dicht kneep, kon soms bijna niet meer praten van de pijn in mijn keel.

Uiteindelijk na veel aandringen mijn amandelen eruit laten halen en toen was het over. Het is ook niet meer teruggekomen, terwijl ik in de periode daarna juist veel stress heb gehad. :+

Ik merkte direct na de operatie dat ik veel meer lucht kreeg en de KNO gaf wel aan dat mijn amandelen helemaal waren verkleefd en 1 grote bonk littekenweefsel was.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 19:51

Vandaag de uitslag van de schildklier. De bloedtest was goed. Dus dat is mooi :D

Nu wachten op de uitslag van CMV daar ben ik ook opgetest