Maag kalmeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GUSTIxBILL

Maag kalmeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 02:26

Aangezien bokkers vaak wel wat wijsheid hebben, hoop ik dat er nu mensen wakker zijn die tips hebben.

Ik kan normaal nooit overgeven. Ik ben nu 25, en in heel mijn leven 3x overgegeven. Tot vanacht.

Sinds 23.00 stipt zit ik op de wc met een emmer voor me. Ik denk dat ik tot nu toe 5min heb gehad dat niks mijn lichaam verliet.

Om 3.00 gaat mijn wekker. En ik zou toch graag nog een uurtje willen/kunnen slapen.
Iemand tips om mijn maag te kalmeren zodat ik toch met beetje slaap kan gaan werken ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Maag kalmeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 02:33

Klinkt heel stom, maar cola zorgt ervoor dat je niet hoeft over te geven.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 02:34

Als het lukt wat gember nemen (bijv. Als thee), cola wil ook nog wel eens helpen :) maar of het echt het overgeven stopt...

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 02:36

Cola heb ik al geprobeerd omdat dit 10j terug hielp
Maar met dat ik 1 slok neem komt het eruit
Water hetzelfde
Zodadelijk nog maar eens proberen dan

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 02:40

Probeer gekookt water te drinken, of bouillon. Dat blijft vaak wat beter zitten dan gewoon water. Geloof ivm bacteriën.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 02:41

Dan gaan we gekookt water eens proberen

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 03:17

Dat wordt nog even lekker je bed in kruipen. Een belletje naar je baas dat je ziek bent.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 03:55

Lindor, dat is de 3e x op 3maand tijd.
Dan lig ik gegarandeerd buiten
Anders was ik met alle liefde voor die optie gegaan :j

Net nog een kwartiertje kunnen slapen
Maar bij wakker worden weer prijs

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 07:17

Ziek is ziek. Daar kun jij toch niets aan doen?
Wat voor werk doe je?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 07:39

Vrachtwagenchauffeur
Na 4 motiliums kan ik eindelijk wat prikloze cola verdragen
Vriendlief is meegekomen moest het niet lukken om stuur over te nemen.
Want moest en zot komen rijden van de baas

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 07:40

Jee beterschap, maar ziek is ziek.
Zou er echt overna denken om toch een andere werkgever te zoeken :o

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 07:43

Dat staat al even op de planning
Maar de cement ligt momenteel zo goed als stil dusja

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 08:52

Ik heb er pilletjes uit Spanje voor, die werken fantastisch. Helaas mogen deze hier niet gegeven worden... En anders voorzichtig droge biscuitjes en thee of cola

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 09:17

Welke pilletjes zijn dat ?
Vriendin van mij gaat geregeld naar daar.
Moest dit ooit nog voorkomen dat ik voorbereid ben :j

Ergens wel blij dat ik het normaal alleen bij een extreem zware migraine kan.
In ieder geval: camion zit vol met prikloze cola en motilium. Eten moet ik helemaal niet aan denken :n

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:18

Ben je nou serieus zo aan het werk gegaan? En verder gaat het wel?
Ik zou als klant op z'n minst not amused zijn als iemand zo m'n erf op komt en als je daar ff naar het toilet gaat dan is de rest morgen ook ziek.

Niet teveel medicijnen nemen, duurt alleen maar langer want het virus moet eruit.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 10:01

Daarom wou ik thuis blijven
Maar werkgever had er geen oren na :n
Vriendlief is vrij en mee (met mondkapje en uit mijn buurt in de maten van het mogelijke).
Hij maakt het contact bij de klanten.
En wat wc aangaat: ik zal toch moeten. Hoe ik er zelf ook van baal.

Zelf vanaf do vrij, dus vanaf dan kan ik gewoon uitzieken.
Werkgever weet dat ik momenteel geen ontslag kan gebruiken. Anders moeten vriend en ik mijn vriend zijn droom stopzetten. Met de nodige boetes.
Ben vollop op zoek naar een andere werkgever, maar hier moet ik nu toch echt even zo goed en zo kwaad mogelijk door geraken

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:58

Primperidan ofzo... werkt fanatstisch...

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:26

Primperan bedoel je waarschijnlijk, niet zo onschuldig als het lijkt. Veel interacties met andere medicatie, ook tegen migraine.

Bij mij helpt echt niks als ik zo ziek ben, mijn medicijnen komen er dan ook gelijk uit (logisch).

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:31

Ontslag bij ziekte mag niet.
En je werkgever lapt op deze manier in feite het reistijdenbesluit aan z'n laars. Jij hebt niet kunnen rusten en moet wel weer rijden. Anders geformuleerd, hij eist van z'n chauffeurs gevaarlijk rijgedrag.
Je zal maar een ongeluk veroorzaken doordat je niet goed wordt/even wegsukkelt van vermoeidheid/domweg een verkeerde inschatting maakt wegens oververmoeidheid.

Ben je lid van een vakbond/heb je een rechtsbijstandsverzekering? Ik zou daar mijn licht maar eens opsteken wat je rechten zijn als je te ziek bent om te rijden én wat de plichten van je werkgever zijn.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 17:56

Ben de dag doorgekomen, vriendlief heeft even op tafel geklopt op de zaak.
Ben nu dus op weg naar huis, maar eerst via de ha iets tegen de migraine ophalen.
En daarna thuis bedje in en hopen dat met motilium en medicatie tegen de migraine ik toch paar uurtjes kan slapen.

Dank jullie wel voor de bezorgdheid en de adviezen. Na mijn ouders die motilium gebracht hebben en cola prik vrij te maken is het gelukt. Nu heb ik wel honger. Maar dat zal voor morgen zijn.

Nogmaals hartelijk dank voor alle adviezen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:02

GUSTIxBILL schreef:
Maar werkgever had er geen oren na :n
(...)
Werkgever weet dat ik momenteel geen ontslag kan gebruiken. Anders moeten vriend en ik mijn vriend zijn droom stopzetten. Met de nodige boetes.
Ben vollop op zoek naar een andere werkgever, maar hier moet ik nu toch echt even zo goed en zo kwaad mogelijk door geraken

Werk je in loondienst. ..?
Jouw baas overtreedt dan de wet.
Jij bepaalt of je kunt werken en niemand anders.
Ziekmelding is GEEN geldige reden voor ontslag op staande voet.

Ben je een vrije rijder?
Jij overtreedt net zo goed de wet. Qua slaap en gezondheid hoor je in staat te zijn om de wagen ordentelijk rond te sturen, je hoort niet ziek, misselijk en met slaapgebrek rond te rijden.
Gekantelde vrachtwagens zijn er genoeg.

En voor nu: bed in, slapen, uitzieken en daarna zie je wel weer verder.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 08:43

Janneke ik ben in loondienst :j
Ik stuur je straks wel even een pb’tje

Dinsdag bij de ha geweest, heb iets tegen de migraine gekregen, weet alleen niet meer wat. Hierna thuis gekomen en klokje rond geslapen

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:11

Ibbel schreef:
Ontslag bij ziekte mag niet.
En je werkgever lapt op deze manier in feite het reistijdenbesluit aan z'n laars. Jij hebt niet kunnen rusten en moet wel weer rijden. Anders geformuleerd, hij eist van z'n chauffeurs gevaarlijk rijgedrag.
Je zal maar een ongeluk veroorzaken doordat je niet goed wordt/even wegsukkelt van vermoeidheid/domweg een verkeerde inschatting maakt wegens oververmoeidheid.

Ben je lid van een vakbond/heb je een rechtsbijstandsverzekering? Ik zou daar mijn licht maar eens opsteken wat je rechten zijn als je te ziek bent om te rijden én wat de plichten van je werkgever zijn.

Beterschap Ts,

Hoezo lapt de werkgever de rijtijdenwet aan zijn laars. Ts zat thuis haar rust te maken, volgensmij zit er dan geen bestuurderskaart in de tacho. Nu is ts helaas ziek maar een werkgever heeft niets te zeggen over hoe zijn personeel de rust invult dat is privé. Wel is het heel vervelend dat je zo ziek moest werken, was daar geen andere oplossing voor

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:37

BETUWE schreef:
Hoezo lapt de werkgever de rijtijdenwet aan zijn laars. Ts zat thuis haar rust te maken, volgensmij zit er dan geen bestuurderskaart in de tacho. Nu is ts helaas ziek maar een werkgever heeft niets te zeggen over hoe zijn personeel de rust invult dat is privé. Wel is het heel vervelend dat je zo ziek moest werken, was daar geen andere oplossing voor

TS heeft niet kunnen rusten (dat weet de werkgever, en ja, dat komt door privézaken, TS is nl ziek). Naar de letter van de wet heeft TS idd die rust van het rijtijdenbesluit genomen. Alleen heeft ze door ziekte niet geslapen en de baas éist dat ze gaat rijden. Naar de géést van het rijtijdenbesluit handel je dan als werkgever toch echt niet.

Als je als chauffeur de nacht doorfeest en de volgende dag weer gaat rijden lap je diezelfde wet overigens net zo hard aan je laars. Want dan heb je je weliswaar ook aan je tachometer gehouden, maar niet gerust en ook voor nachtenlang doorfeesten is die wet uiteraard niet bedoeld.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:57

Ibbel schreef:
BETUWE schreef:

TS heeft niet kunnen rusten (dat weet de werkgever, en ja, dat komt door privézaken, TS is nl ziek). Naar de letter van de wet heeft TS idd die rust van het rijtijdenbesluit genomen. Alleen heeft ze door ziekte niet geslapen en de baas éist dat ze gaat rijden. Naar de géést van het rijtijdenbesluit handel je dan als werkgever toch echt niet.

Als je als chauffeur de nacht doorfeest en de volgende dag weer gaat rijden lap je diezelfde wet overigens net zo hard aan je laars. Want dan heb je je weliswaar ook aan je tachometer gehouden, maar niet gerust en ook voor nachtenlang doorfeesten is die wet uiteraard niet bedoeld.

En daarom is de werknemer verantwoordelijk voor dit stukje wet, een werkgever mag zich niet bemoeien met privetijd van de werknemer. Niet alles kun je op de werkgever afschuiven.