Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fenja schreef:Over implantaten heb ik nog helemaal niet nagedacht. Het is op dit moment nog allemaal pijnlijk en gevoelig. Ik moet vrijdagvweet langs de tandarts maar heb nu al plekjes waar het gevoelig is dus maandag maar even langs om te kijken of ze het wat aan kunnen passen.
Verder merk ik wel dat het gebit uit hebben in de nacht wel een dingetje is. Ik heb het idee dat ik ongemerkt met mijn ondertanden op de hechtingen ga duwen van mijn voortanden. Onder zijn alleen mijn ondertanden blijven staan. Dat is wel vervelend en pijnlijk nog.
XxDiandraxX schreef:fenja schreef:Over implantaten heb ik nog helemaal niet nagedacht. Het is op dit moment nog allemaal pijnlijk en gevoelig. Ik moet vrijdagvweet langs de tandarts maar heb nu al plekjes waar het gevoelig is dus maandag maar even langs om te kijken of ze het wat aan kunnen passen.
Verder merk ik wel dat het gebit uit hebben in de nacht wel een dingetje is. Ik heb het idee dat ik ongemerkt met mijn ondertanden op de hechtingen ga duwen van mijn voortanden. Onder zijn alleen mijn ondertanden blijven staan. Dat is wel vervelend en pijnlijk nog.
Ik merk dat het advies over uit doen snacht erg wisseld. Zo zit ik bij een grote praktijk en de een zegt "uit doen in de nacht" en de ander zegt "nee hoor dat hoeft niet"..
Ik doe ze nooit snachts uit. Krijg ik enorm pijn in mijn kaken omdat ik ze normaal flink op elkaar klem. Omdat dat zonder niet gaat gaan mijn kaken echt protesteren..
Citaat:’s Nachts: in of uit?
Voor het slapen
Wij adviseren u om uw prothese voor het slapen uit te doen. Tijdens de slaap is er een grote kans dat u onbewust met de kiezen klemt of knarst. Zonder dat u dat in de gaten heeft, kan hierdoor het 'tandvlees' onder de prothese beschadigen. Dit kan uiteindelijk leiden tot ontstekingen en een versnelde botafbraak. Door uw prothese enige tijd uit te laten, geeft u het 'tandvlees' bovendien de kans te ontspannen, waardoor het beter wordt doorbloed. Heeft u er om sociale of andere redenen veel moeite mee uw kunstgebit ’s nachts uit te doen? Overweeg dan om alleen de bovenprothese te dragen.
Chapeau2002 schreef:Dat wist ik dus echt niet Cayenne..weer wat geleerd. En inderdaad totaal tegenovergesteld van het advies dat ik kreeg
chanicha schreef:Ik heb ook nu zo’n 9 jaar een kunstgebit, al heb ik nu sinds 6 jaar implantaten. Ben er erg tevreden over en eet bijna alles zoals nootjes en harde dingen.
Ik deed zelf de,pijnlijke plekjes met een dremel afschuren, geen zin om steeds naar de tandtechnicus te gaan en dit is veel sneller.
Ik poets het gewoon met tandpasta en eens in de zoveel,tijd leg ik het in het bakje met scheur chloor.
pompadour schreef:chanicha schreef:Ik heb ook nu zo’n 9 jaar een kunstgebit, al heb ik nu sinds 6 jaar implantaten. Ben er erg tevreden over en eet bijna alles zoals nootjes en harde dingen.
Ik deed zelf de,pijnlijke plekjes met een dremel afschuren, geen zin om steeds naar de tandtechnicus te gaan en dit is veel sneller.
Ik poets het gewoon met tandpasta en eens in de zoveel,tijd leg ik het in het bakje met scheur chloor.
je ken beter je gebitje in schoonmaak azijn doen.
Dat doe ik ook altijd,
Ik heb ook van ellende mijn eigen gebit moeten laten trekken dank zij de IVF behandelingen die ik heb gehad. Het heeft niks opgeleverd alleen maar ellende erna .
En ik heb zowel boven en onder een klik gebit.