Ontstoken vinger wat nog te doen? (niet voor zwakke maag)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Ontstoken vinger wat nog te doen? (niet voor zwakke maag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 10:08

Lieve bokkers,

Wat nu?

Voor pak en beet 5 weken geleden sneeds ik op het werk in mijn vinger, niks ernstig gewoon een kleine snijwond zoals veel vaker gebeurd op mijn werk. Het wondje geneesde gewoon super mooi. Toen het wondje net goed en wel dicht zat sneed ik het op exact de zelfde plek weer open. Opzich ook niks aan de hand dacht ik, wondje geneesde redelijk goed. Op een gegeven moment dacht ik goh hoe kan dat nou het wondje zit bijna dicht en het voelt alsof hij nog open zit. Dus ik kijken en toen zag ik dus dat er een beetje pus/wondvocht uit kwam. Verder ook eigenlijk weinig aandacht aan besteed want het zou allemaal wel weer goed komen. (voor de duidelijkheid ik snij mij elke week wel ergens op het werk en het komt altijd weer goed).

Een dag later voelde ik mij heel erg ziek en ben toen zelfs van de vlakte gegaan. Redenen waard voor een bezoekje aan de huisarts. Ik had heel erg opgezette klieren alleen aan de rechterkant, (ik heb mij links gesneden) maar aan de rechterkant bij mijn neus had ik volgens de dokter heel erg last van ontstoken eczeem. Daarvoor had ik eerder al een zalfje gekregen wat dus niet voldoende werkte. Nog steeds had ik mijn vinger niet aan de dokter laten zien, want nog steeds had ik de link niet gelegd dat dat wel eens mis zou kunnen gaan. Voor mijn ontstoken eczeem kreeg ik deze ronde antibiotica zalf mee. Ik moest die dag ook een vingerprikje af laten nemen om te kijken of ik ook een antibiotica kuur mee zou krijgen. Echter was alles van het vingerprikje goed dus ik kreeg geen kuur mee.

Een paar dagen later begon ik steeds meer last te krijgen van zoal de eczeem bij mijn neus als mijn ontstoken vinger en zelfs de vinger van het vingerprikje begon pijn te doen. Dus ik weer naar de huisarts en die schrok echt van mijn vinger. De vinger heeft ze open gesneden en de vinger met het vingerprikje heeft ze ook heel ligt wat open gesneden. Ze heeft nog bloed geprikt waarvan de uitslag was dat mijn CRP waardes te hoog waren. Dus ik kreeg een antibiotica kuur erbij. Inmiddels gesneesd de eczeem bij mijn neus redelijk maar het gaat wel echt heel erg traag allemaal.

Mijn vingers genezen echter niet, er komen steeds meer blaasjes bij en ik heb het idee dat de dokter het ook gewoon niet meer weet. Ik moest tot nu toe elke dag terug komen voor controle en gisteren heeft de arts besloten dat mijn antibiotica kuur verlengt moest worden. Zelf vond ik het er wel uit zien als Herpes, maar dat is het absoluut niet vertelde ze mij.

Ik open dit nieuwe topic omdat ik gewoon heel erg hoop dat meer mensen dit hebben meegemaakt en weten wat dit wel is. Want ik kan niks doen zonder mijn 2 vingers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze is van het vingerprikje:

Afbeelding

Jolynne

Re: Ontstoken vinger wat nog te doen? (niet voor zwakke maag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:14

Zijn het geen koortsblaasjes in plaats van eczeem? Heeft de arts de snee niet nagespoeld met AB bij het opensnijden?
Ik weet niet of Fucidin hierbij gebruikt mag worden, dit kun je eens navragen bij je huisart. Voor de wonde zelf raad ik honingzalf aan. Ik zou in ieder geval voor een second opinion gaan.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 10:18

Jolynne schreef:
Zijn het geen koortsblaasjes in plaats van eczeem? Heeft de arts de snee niet nagespoeld met AB bij het opensnijden?
Ik weet niet of Fucidin hierbij gebruikt mag worden, dit kun je eens navragen bij je huisart. Voor de wonde zelf raad ik honingzalf aan. Ik zou in ieder geval voor een second opinion gaan.

Ja ik smeer nu Fusidinezuur op mijn vingers, de zelfde zalf die ik ook bij mijn neus gebruik. Mijn vingers zijn overigens geen eczeem maar ontstekingen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:19

Ik denk dat het tijd word voor een doorverwijzing :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:25

Ik ook. Wat betreft herpes. Als je waterpokken of een koortslip heb gehad kan het anders niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-19 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:25

Wat voor werk doe je dat je je zo vaak snijdt?

Het doet mij denken aan de ontstekingen die ik bij slagers/slachters vaak heb gezien daar noemen ze het fijt.
https://www.thuisarts.nl/fijt

Terug naar de dokter of huisartsenpost, niet wachten tot na het weekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:26

Fijt aint nice en als je inderdaad met vlees of gevogelte werk kan je beter even terug naar de HAP gaan.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 10:27

Ik ben kok. :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:30

Op naar de huisartsenpost!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:33

Ik vind dit er niet goed uitzien, dit is dus al na een volledige antibiotica kuur?

Welke kuur heb je gehad?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 10:36

Charaz schreef:
Ik vind dit er niet goed uitzien, dit is dus al na een volledige antibiotica kuur?

Welke kuur heb je gehad?

Bijna volledig, morgen de laatste dag en dan begin ik met een nieuwe kuur.

Ik slik Claritromycine.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:42

Kijk eens naar hand voet mond ziekte? Is dat besproken? Ik heb het zelf ook gehad en was daar ook goed ziek van. Bij mij waren mijn lippen vooral aangetast. Alsof ik 6 koortslippen had.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:53

Voordat je door Internet met de meest enge berichten bestookt wordt, lijkt het mij handiger om je te laten doorverwijzen, TS. Desnoods via de HAP, want een naar binnen slaande ontsteking brengt je verder van huis. Ziet er in ieder geval niet goed uit, maar dat lijkt mij een understatement.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:59

Petrichor schreef:
Charaz schreef:

Welke kuur heb je gehad?

Bijna volledig, morgen de laatste dag en dan begin ik met een nieuwe kuur.

Ik slik Claritromycine.

Lekker spul, iets met middel en de kwaal. }>

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 10:59

Ik ben gisteren nog voor controle bij de huisarts geweest, toen is besloten dat ik de antibiotica zalf ook op mijn vingers moet smeren. Het is vandaag niet erger dan gisteren, dus ik denk zelf niet dat het zo gigantisch spoed is dat ik naar de hap moet. Sowieso moet ik maandag ochtend alweer voor controle bij de huisarts zijn.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 11:00

Wat bedoel je Morganlefay?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:01

Petrichor schreef:

Huiduitslag
En weet de huisarts je beroep. ??

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 11:09

Morganlefay schreef:
Petrichor schreef:

Huiduitslag

Ja.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:21

Morganlefay schreef:
Petrichor schreef:

Huiduitslag

Je bedoelt dat je van antibiotica huiduitslag kan krijgen?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:25

Ziet er niet zo goed uit, lijkt of de infectie naar binnen slaat of niet?
Als het verergert tijdens ab, heb je waarschijnlijk niet de goede (is bacterie niet gevoelig voor), dus zou een kweek laten nemen, zodat je wel de juiste kunt krijgen. Als het niet verergert, kun je wachten tot na het weekend, wordt het erger, lijkt me dat minder handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:25

Ja vandaar de opmerking middel erger dan de kwaal. Maar als de huisarts geen probleem ziet moet je er eigenlijk vanuit gaan dat ie het goed gezien heeft. Zou alleen even niet gaan werken met zo'n vinger.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 11:28

Morganlefay schreef:
Ja vandaar de opmerking middel erger dan de kwaal. Maar als de huisarts geen probleem ziet moet je er eigenlijk vanuit gaan dat ie het goed gezien heeft. Zou alleen even niet gaan werken met zo'n vinger.

Ik krijg huiduitslag van Amoxicelline.

Nee werken doe ik sowieso even niet, werken met pleisters om is geen succes en daarnaast ook totaal niet hygiënisch.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:34

Huiduitslag door antibiotica ziet er anders uit dan dit

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:34

Ik wil je niet verontrusten, maar is er al gekeken naar een vleesetende bacterie?
Al kun je maar uitsluiten dat het zoiets zou zijn.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:52

Als je je niet ziek voelt kun je wachten tot maandag, voel je je ziek, word het dik en begint je hand of arm te zwellen moet je wel naar de HAP gaan hoor.

Ik zie hierboven een vleesetende bacterie genoemd, dat heeft mijn moeder gehad. Die sneed zich bij het snijden van droge worst. Dat zag er heel anders uit en zij lag binnen een week in levensgevaar op de IC.

Ik wil je niet bang praten want jij loopt er al langer mee en bij mijn moeder zag het er anders uit, en die was na 4 dagen al een in soort comateuze toestand. Maar pas er wel mee op.

Dus ziekte, slapheid, dikheid: direct heen. En anders maandag heen en vragen om een doorverwijzing. Die kuur helpt gewoon niet voldoende, dit had er al veel beter uit moeten zien.