Wat nu?
Voor pak en beet 5 weken geleden sneeds ik op het werk in mijn vinger, niks ernstig gewoon een kleine snijwond zoals veel vaker gebeurd op mijn werk. Het wondje geneesde gewoon super mooi. Toen het wondje net goed en wel dicht zat sneed ik het op exact de zelfde plek weer open. Opzich ook niks aan de hand dacht ik, wondje geneesde redelijk goed. Op een gegeven moment dacht ik goh hoe kan dat nou het wondje zit bijna dicht en het voelt alsof hij nog open zit. Dus ik kijken en toen zag ik dus dat er een beetje pus/wondvocht uit kwam. Verder ook eigenlijk weinig aandacht aan besteed want het zou allemaal wel weer goed komen. (voor de duidelijkheid ik snij mij elke week wel ergens op het werk en het komt altijd weer goed).
Een dag later voelde ik mij heel erg ziek en ben toen zelfs van de vlakte gegaan. Redenen waard voor een bezoekje aan de huisarts. Ik had heel erg opgezette klieren alleen aan de rechterkant, (ik heb mij links gesneden) maar aan de rechterkant bij mijn neus had ik volgens de dokter heel erg last van ontstoken eczeem. Daarvoor had ik eerder al een zalfje gekregen wat dus niet voldoende werkte. Nog steeds had ik mijn vinger niet aan de dokter laten zien, want nog steeds had ik de link niet gelegd dat dat wel eens mis zou kunnen gaan. Voor mijn ontstoken eczeem kreeg ik deze ronde antibiotica zalf mee. Ik moest die dag ook een vingerprikje af laten nemen om te kijken of ik ook een antibiotica kuur mee zou krijgen. Echter was alles van het vingerprikje goed dus ik kreeg geen kuur mee.
Een paar dagen later begon ik steeds meer last te krijgen van zoal de eczeem bij mijn neus als mijn ontstoken vinger en zelfs de vinger van het vingerprikje begon pijn te doen. Dus ik weer naar de huisarts en die schrok echt van mijn vinger. De vinger heeft ze open gesneden en de vinger met het vingerprikje heeft ze ook heel ligt wat open gesneden. Ze heeft nog bloed geprikt waarvan de uitslag was dat mijn CRP waardes te hoog waren. Dus ik kreeg een antibiotica kuur erbij. Inmiddels gesneesd de eczeem bij mijn neus redelijk maar het gaat wel echt heel erg traag allemaal.
Mijn vingers genezen echter niet, er komen steeds meer blaasjes bij en ik heb het idee dat de dokter het ook gewoon niet meer weet. Ik moest tot nu toe elke dag terug komen voor controle en gisteren heeft de arts besloten dat mijn antibiotica kuur verlengt moest worden. Zelf vond ik het er wel uit zien als Herpes, maar dat is het absoluut niet vertelde ze mij.
Ik open dit nieuwe topic omdat ik gewoon heel erg hoop dat meer mensen dit hebben meegemaakt en weten wat dit wel is. Want ik kan niks doen zonder mijn 2 vingers.

En deze is van het vingerprikje: