Kriebel hoest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Kriebel hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 05:25

Griep gaat rond, ben ik eindelijk van de dagenlange 40 graden koorts af... hoest ik me nu kapot door de kriebel hoest.
Niks helpt er tegen en ik weet gewoon niet meer wat ik er tegen moet doen.. ;(
Ik lig nu al 3 dagen wakker en mijn buik en rug doen er gewoon zeer van..

Weet iemand wat ik nog kan doen tegen die rot kriebelhoest? Ik wil, zo graag slapen..
De hele dag en nacht ben ik wel aan het hoesten om de seconden..
Ondanks de hoeveelheid thee/water, keel snoepjes etc neem...
Hoestdrank helpt ook gewoon niet.. ;(

_Lobke_

Re: Kriebel hoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 05:31

Wat lastig zeg! Is het alleen kriebelhoest of is het ook productief in de zin van ophoesten van slijm/sputum. Mocht het alleen kriebelhoest dan zou je hoestdrank kunnen proberen die alleen geschikt is voor kriebelhoest, zoals noscapine. Ik las dat je ook al hoestdrank hebt geprobeerd maar waarschijnlijk is dat eentje voor vastzittende hoest en dat werkt niet voor kriebelhoest

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 05:37

_Lobke_ schreef:
Wat lastig zeg! Is het alleen kriebelhoest of is het ook productief in de zin van ophoesten van slijm/sputum. Mocht het alleen kriebelhoest dan zou je hoestdrank kunnen proberen die alleen geschikt is voor kriebelhoest, zoals noscapine. Ik las dat je ook al hoestdrank hebt geprobeerd maar waarschijnlijk is dat eentje voor vastzittende hoest en dat werkt niet voor kriebelhoest

Ik heb echt verschillende soorten hoestdranken geprobeerd en geen enkele helpt..

Het gaat om droge kriebelhoest, de slijm is nog nergens te bekennen.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 05:40

Ook specifiek voor kriebelhoest? Heel veel mensen denken namelijk dat alle soorten hoestdranken ook meteen voor alles werken.

Heb je wel het gevoel dat er slijm zit?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 05:47

_Lobke_ schreef:
Ook specifiek voor kriebelhoest? Heel veel mensen denken namelijk dat alle soorten hoestdranken ook meteen voor alles werken.

Heb je wel het gevoel dat er slijm zit?

Ja ook specifiek daarvoor,het zit behoorlijk vast na mijn gevoel dus slijm zit er wel.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 05:51

Dan kan je beter niet iets tegen kriebelhoest gebruiken, want dat onderdrukt de hoestprikkel. Eigenlijk zou iets slijmoplossend het mooiste zijn, zodat je het kan ophoesten

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 06:26

Bij echte kriebel hoest gebruik ik Daro capsules, verkrijgbaar bij de apotheek zonder recept. Dat is bij mij het enige wat helpt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 07:01

Heeft hier ook rondgewaard maar via de dokter Codeïne gevraagd en gekregen en dat helpt goed.
Mijn man had Promethazine gekregen en dat werkte bij hem goed maar ik nam er een en werd er erg duf van, al hoestte ik niet.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:01

Ik heb een paar jaar terug zuigtabletten gehaald van Isla, die werkten bij mij erg goed tegen de kriebel, vooral 's nachts. Kun je gewoon bij de drogist halen, valt misschien nog te proberen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:39

Vaak begint het als een kriebelhoest maar blijkt er later toch veel slijm vast te zitten. Ik neem altijd een hoestdrank voor allebei. Bisolvon is vies maar helpt nog steeds het beste.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:49

Ik neem een glas warme rum met honing.
Het slaapt enorm fijn. :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:56

Laat iemand een grote pot L -Glutamine kopen bij een goede drogist.

Een half uur voor elke maaltijd een maatschep poeder nemen. Het spul helpt om je slijmvliezen sneller te laten herstellen.
Kriebelhoest is dat het slijmvlies door zowel het virus zelf als het hoesten beschadigd is en op ieder klein ding reageert (stofje, iets koudere lucht etc etc.).

Ik slik het spul ook als er mensen in mijn buurt verkouden zijn: de miniatuur beschadigingen die virussen maken moeten ook hersteld worden.