En toen lag je in Brabant, ver van huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saab99

Berichten: 986
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: In een hutje op de maan

En toen lag je in Brabant, ver van huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 09:28

Wat ik dacht dat slechts een contole zou zijn bij de verloskundige en de huisartsenpost pakte helaas anders uit dan gedacht. Met 29 weken en 4 dagen zwangerschap kreeg ik plotseling enorme last van mijn rug, ik ging er vanuit dat het niks ernstigs was en maakte me dus ook niet zo'n zorgen. Ik zei nog tegen mijn moeder; "Dit ga ik niet nog 10 weken volhouden." Nou die kleine man in mijn buik heeft me gehoord.
Na het eten had ik ineens een vage buikpijn die toe en af nam in hevigheid, eerst dacht ik nog dat het slechts wat harde buiken zouden zijn tot de pijn zo heftig werd dat ik opgekruld lag te huilen op de bank.

Mijn moeder belde de HAP of we daar terrecht konden, die vertelde ons dat we eerst de verloskundige moesten bellen. We zouden de verloskundige op de praktijk ontmoeten omdat ik dan sneller geholpen kon worden. De verloskundige trof geen ontsluiting aan maar wel lucht in mijn buik, ze stuurde ons door naar de HAP.
Mijn moeder heeft bij de HAP mijn toen nog onbekende buikpijn aanvallen getimed, 10 minuten zat er tussen en ze hielden ongeveer 1,5 minuut stand. De dienstdoende arts zag mij echter niet tijdens die aanvallen en wou me met een paracetamol naar huis sturen. Mijn moeder ging dit tegen en zo kwam ik op de afdeling verloskunde/gynaecologie terrecht. Eenmaal daar aangekomen werd mijn buik wel wat rustiger maar zijn toch de onderzoeken gestart. Ik had de hoop dat ik snel naar huis zou kunnen en de verpleging verwachtte het eigenlijk ook, tot mijn baarmoedermond 2 mm verkort bleek te zijn en een test positief bleek te zijn wat zou betekenen dat ik mogelijk in een vroeg stadium van bevallen zou zitten. Ik zou vanuit het vertrouwde Apeldoorn naar het voor mij iets minder bekende Utrecht worden overgeplaatst, maar helaas, Utrecht zat vol. de volgende ochtend zou er mogelijk plek zijn en omdat de contracties afgezwakt waren durfden we de gok te wagen om daarop te wachten terwijl ik een infuus met weeënremmers kreeg en de eerste injectie met longrijpers, mocht het weer erger worden dan kon ik alsnog overgeplaatst naar Veldhoven. Die nacht heb ik misschien anderhalf uur slaap gehad.

De volgende ochtend wachtte ik op bericht dat ik naar Utrecht overgeplaatst werd maar helaas, Utrecht zat toch nog vol. Dit betekende dat ik naar Veldhoven overgeplaatst zou worden. (Waarvan ik als eerste gecontroleerd heb waar dat zou moeten liggen, Brabant dus, vlak bij Eindhoven.) Zo gezegd zo gedaan, mijn moeder mee in de ambulance en mijn vader reed er met zijn eigen auto achteraan. In Veldhoven aangekomen is mij 2 dagen bedrust opgedragen met weeënremmers in tablet vorm en hier is mij verteld dat ik op zijn vroegst woensdag weer naar huis mag, mits de weeën niet doorzetten als ik dinsdag en woensdag weer kleine stukjes mag wandelen.

Nu, dag 2 van mijn bedrust, ik verveel me dood en mijn ouders komen vanmiddag weer. Straks ga ik weer aan de CTG wat de komende dagen mijn ochtend ritueel gaat zijn. Ik hoop vooral dat het met een sisser af gaat lopen en de kleine man zn komst nog even een aantal weken laat wachten.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:31

Oh dat is schrikken zeg. Hopelijk zet het niet door en blijft de kleine nog een tijdje veilig zitten :(:)

xPabloBokt

Berichten: 9392
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:39

Als ik iets voor je kan betekenen, als je ouders dingen in de omgeving willen weten o.i.d. mag je me gerust een berichtje sturen, ik woon met de auto nog geen 10 minuten van het MMC af. Ben redelijk bekend in die omgeving.

Verder wens ik je heel erg veel sterkte en ik hoop dat je mannetje nog even lekker warm blijft zitten :(:)

MiVita

Berichten: 189
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:44

Inderdaad schrikken!
Ik heb bij mijn eerste kindje hetzelfde meegemaakt, op 29 weken opgenomen met vroegtijdige contracties. Na een week ziekenhuis en 2x baxter met weeenremmers ( want na de eerste begon het gewoon opnieuw) thuis verder moeten rusten. Beeb is uiteindelijk geboren op 39+6 met geplande keizersnede. Het kan dus zeker goed gaan!
Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:45

Pfoeh, wat een schrik. Een grote virtuele knuffel voor jou :(:)

Hopelijk blijft de kleine man de laatste weken nog zitten.

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: En toen lag je in Brabant, ver van huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:51

Jeetje, wat schrikken! :(:)
Ik kan je alleen heel veel sterkte wensen, en duim voor jullie dat de bedrust en weeënremmers helpen.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: En toen lag je in Brabant, ver van huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:00

Hopelijk zet t niet door
Is de vader van je baby niet bij je?
Sterkte

Saab99

Berichten: 986
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: In een hutje op de maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 10:03

Bedankt allemaal!
tokedri schreef:
Hopelijk zet t niet door
Is de vader van je baby niet bij je?
Sterkte

Daar heb ik bewust geen contact meer mee om prive redenen. Hij wilt ook niks met de kleine temaken hebben.

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:03

Jeetje dat is schrikken.

mala26

Berichten: 4996
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:05

Ah bah, zijn geen leuke dingen.
Heel veel sterkte daar. Hopelijk doen de weeenremmers hun werk

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:06

Saab99 schreef:
Bedankt allemaal!
tokedri schreef:
Hopelijk zet t niet door
Is de vader van je baby niet bij je?
Sterkte

Daar heb ik bewust geen contact meer mee om prive redenen. Hij wilt ook niks met de kleine temaken hebben.


O sorry voor de vraag...

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:07

Heel veel sterkte! Enne, Brabant is best leuk hoor, ondanks dat je hier om niet zo'n fijne reden bent.
Fijn dat je zo'n steun van je ouders hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:09

Rustig aan en hopelijk blijft de kleine man nog lekker een week of 10 in je buik zitten.

Anoniem

Re: En toen lag je in Brabant, ver van huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:18

Mocht je iets nodig hebben, een praatje willen maken, wat dan ook, ik rijd er elke dag zo ongeveer langs dus laat wat weten!

Heel veel sterkte!

Jolliegirl

Berichten: 32967
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:20

Sterkte, rustig aan.
Dat de kleine nog maar even een paar weken mag blijven zitten!

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:22

Jeetje wat heftig zeg, ik duim dat de kleine gewoon nog even blijft zitten tot hij er veilig uit mag. Neem je rust, zwanger zijn en er alleen voor staan lijkt mij al vreselijk zwaar, fijn dat je ouders er voor je zijn. Dikke knuffel en you can do it!

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: En toen lag je in Brabant, ver van huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:20

Och toch wat een schrik! En dan ook nog zo ver van huis :(:) Is een overplaatsing naar UMC Radboud Nijmegen ook niet mogelijk? Is in ieder geval dichter bij huis dan Eindhoven! En ik weet uit eigen ervaring dat ze daar echt heel goed zijn.

Luister goed naar de mensen van de afdeling en naar je gevoel. Liever een keer te vaak bellen/vragen dan te weinig. Jouw hormonen staan echt al helemaal in de mama-stand en daar moet je in meegaan. Heel veel rust, geduld en toi toi voor jou en je kindje!

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:25

Bij mijn nichtje is het kindje geboren met 28 weken, als je nu ziet hoe groot en flink ze is zou je het niet zeggen.
Sterkte TS.

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:31

Oei dat is even schrikken....
Ik hoop dat je kleintje nog veilig blijft zitten.
Veldhoven is wel een goede plek mocht de kleine man zich aandienen, maar voor je ouders niet zo fijn natuurlijk als ze van zo ver moeten komen.
Mogen ze niet in het huis er langs verblijven?

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:48

Heftig. Heeeeel veel sterkte en doe vooral rustig aan! Bij mijn oudste braken de vliezen bij 33 weken en hebben ze hem met weeenremmers nog 4 dagen laten zitten. Nu is hij een beer van een vent. Ik hoop dat je gauw naar je eigen ziekenhuis mag. En super dat je ouders er voor je zijn ;). Hopelijk blijft je zoontje nog even zitten.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:00

Dat is heel erg schrikken! Ik weet er alles van. Maar gelukkig kunnen ze het vaak in zo'n vroeg stadium nog goed tegenhouden. Heb je een tv op je kamer? Misschien kunnen je ouders wat leeswerk meenemen of je laptop of tablet als je die hebt?

Mijn eerste is geboren met 31 weken nadat mijn vliezen plots braken na een lange dag werken. Dat konden ze toen niet meer remmen met weeënremmers. Wel geprobeerd, maar dat deed niet echt zijn werk. 1,5 dag later was mijn dochter er al. Nooit geweten of ik vooral weeën had en het al veel eerder rommelde. Ik had veel harde buiken, maar dacht dat het erbij hoorde.

Bij mijn tweede had ik bijna hetzelfde als jou. Alleen geen rugpijn maar vooral onverklaarbare buikpijn. Die trok weg en mijn weeën begonnen om de 3 min. Ik ben toen ook opgenomen met weeënremmers en longrijpingsspuiten gehad.
Ik was toen nog net geen 24 weken. Ik had ruim 2 cm ontsluiting. Gelukkig met medicatie en bedrust is ze blijven zitten. Daarna moest ik inderdaad weer wat bewegen (naar wc lopen, douchen en heel klein rondje wandelen). Na een week ben ik naar huis gemogen en moest ik thuis bedrust houden op een hooglaagbed dat hier via de thuiszorg kwam.
Gelukkig bleef zij keurig zitten en toen ik met 37 weken weer vanalles deed, bleef zij ook keurig zitten. Tegen alle verwachtingen in is zij met 39 weken en 4 dagen pas geboren :D

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: En toen lag je in Brabant, ver van huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:26

Dat is inderdaad schrikken!
Als ik iets voor je kan doen, ik woon er vlakbij (10 minuutjes).

Saab99

Berichten: 986
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: In een hutje op de maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 13:55

justdiesel schreef:
Oei dat is even schrikken....
Ik hoop dat je kleintje nog veilig blijft zitten.
Veldhoven is wel een goede plek mocht de kleine man zich aandienen, maar voor je ouders niet zo fijn natuurlijk als ze van zo ver moeten komen.
Mogen ze niet in het huis er langs verblijven?

Het is inderdaad een enorm eind reizen, hier verblijven is helaas geen optie, bij mijn moeder thuis zit nog een hond die helemaal vanslag is en niet op haar oppasadres wou blijven. Mijn vader rijdt telkens omdat mijn moeder het lange stuk niet vol kan houden vanwege een hersenbeschadiging na val van haar paard.

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: En toen lag je in Brabant, ver van huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:01

Heel veel sterkte! In het MMC lig je goed, maar snap dat je graag dichterbij huis wil zijn! Hopelijk is alles snel weer rustig in je buik en mag je (zwanger en wel) weer naar huis toe om verder te groeien en aan te sterken.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: En toen lag je in Brabant, ver van huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:03

Heel veel sterkte,
Ik weet hoe het voelt.
Ik ben met 21 weken opgenomen geweest met een verkorte baarmoederhals, pre-eclampsie en zwangerschaps cholestase.
toch is de kleine blijven zitten tot de 37 weken.
Hopelijk kan je snel weer naar huis en een tip: doe het thuis rustig aan!