SindyKaya schreef:Bedankt voor de reactie's! Fijn om te lezen dat jullie niet vinden dat ik me aanstel.
Financieel red ik mij redelijk door ome duo, het is aan de einde van de maand krap maar zeker niet zorgelijk.
Ik wil mijn moeder niet in het verkeerde daglicht zetten want ze heeft er wel begrip voor alleen soms heb ik het gevoel dat ze teveel naar de mensen om ons heen kijkt, iedereen om mij heen werkt nog naast hun opleiding.
Dat om je heen kijken is echt een veel voorkomende fout waardoor redelijk wat depressies en burnouts ontstaan bij jongeren. "Oh hun gaan ook gewoon op woensdag uit en op donderdag gewoon weer naar school!" of "Die gaat na school nog 5 uur werken iedere dag!"
Iedereen is anders en ik vind het soms ook jammer maar je moet echt naar je eigen behoeftes luisteren. Ik vond het altijd zo apart dat al mijn vrienden en leeftijdsgenoten zoveel deden op een dag en zoveel energie hadden. Ik was na een zaterdagmiddag werken doodmoe. En dat is jammer maar ieder mens is verschillend en daar doe je niks aan. Ik denk dat er trouwens niet veel jongeren zijn die na een schooldag van 10 uur nog iedere avond even tot 11 uur staan te werken. Dan zullen die studenten waarschijnlijk een korter rooster hebben of wat dan ook.
Iig niet fair om te gaan vergelijken met andere leeftijdsgenoten, je hebt ook kinderen die helemaal niet hoeven te werken omdat ze alles van pappie en mammie krijgen
Maar daar kan je jezelf ook niet mee gaan vergelijken.