Insanity workout, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Insanity workout, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 13:51

Hoi!
Ik was op zoek naar een topic over Insanity. Ik zag de naam wel voorbij komen in topics over afvallen, maar ik hoopte eigenlijk gewoon op zoek naar de training alleen :D

Afbeelding

Ik heb de insanity workout eens op marktplaats gekocht en hem een aantal jaar terug 1x gedaan.
Nu toch weer begonnen met het doel om echt fitter/strakker te worden door hem misschien meerdere keren achter elkaar te doen. Heb inmiddels week 3 erop zitten en het gaat steeds beter :D merk al verschil in conditie en kracht, ook voelt mijn buik minder opgezet. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Zijn er hier nog meer mensen die het doen, gedaan hebben of de stap willen wagen? :D

Wiskey1

Re: Insanity workout, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:56

Ik heb het op school ooit gedaan, vond t echt zwaar (Dit waren losse workouts, geen cyclus) maar wel erg leuk. Wij hebben thuis geen geschikte ruimte oid om het te doen, anders had ik er misschien wel weer aan willen beginnen.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 14:02

Het is ook echt heel zwaar, en ik kan me kwa snelheid en kracht nog lang niet meten met iedereen in de video. Hoewel het steeds beter gaat. Ik vind het wel lastig om het echt iedere dag te doen O:)
Wij hebben gelukkig een zolder waar ik wel voldoende ruimte heb. Mijn laptop zet ik dan op een krabpaal van de katten :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:39

Ik heb het afgelopen jaar ook gedaan, alleen de onderburen werden er niet blij van (ondanks aangeschafte sportmatten, maar die verschoven ook nog eens..). Heb het nog een tijdje in de gang en in het trappenhuis gedaan, maar op een gegeven moment maar afgehaakt want het was niet prettig trainen op die manier :+

Ik vond het wel echt heerlijk! Zweette me helemaal kapot, maar gaf veel voldoening en was ook wekelijks wel vooruit gegaan :j
Heb het 4 weken gedaan ofzo!

Deed dit wel naast mijn workouts in de sportschool, was puur als extra :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:00

Hier ook ooit in een grijs verleden gedaan. Totdat de naaste buurman aan de deur stond of ik ook zo'n gek getik hoorde (ja, zelfs met zo'n relatief korte training al ja). Dus toen maar gestopt :+

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:19

Ziet er leuk uit! Ken het niet...
Ga er eens naar kijken, aangezien ik ook wel weer wat wil doen. :)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 14:37

Onze buren vinden het gelukkig niet erg +:)+
Hoewel ik wel af eentje klachten van beneden krijg, wat ik in godsnaam aan het doen ben _O- (power jumps)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 14:38

suus_toes schreef:
Ziet er leuk uit! Ken het niet...
Ga er eens naar kijken, aangezien ik ook wel weer wat wil doen. :)

Het is heel zwaar, maar ik vind het wel echt leuk :D

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:59

wellicht een wat oud topic, maar ik was benieuwd of je hier nog bezig bent?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:32

Ik heb dit een paar jaar geleden een paar maanden gedaan. Het is zwaar, maar het helpt wel erg goed bij het vet kwijtraken en spieren kweken. Tegelijkertijd was het een te grote aanslag op mijn knie, door al dat gespring. Ben er dus mee gestopt en naar de sportschool gegaan :).

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 19:29

Olle schreef:

Ik ben nog steeds bezig! Vandaag met 'deel 2' begonnen. Man dat was zwaar :')
Ik voel me wel echt goed ^^

Yv_ schreef:
Ik heb dit een paar jaar geleden een paar maanden gedaan. Het is zwaar, maar het helpt wel erg goed bij het vet kwijtraken en spieren kweken. Tegelijkertijd was het een te grote aanslag op mijn knie, door al dat gespring. Ben er dus mee gestopt en naar de sportschool gegaan :).

Ik voel me ook echt sterker :D
Tot nu toe gelukkig nog nergens last van, maar kan me inderdaad goed voorstellen dat je veel last van je knieën kreeg..

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:39

Ik heb het een aantal jaren terug gedaan en ook echt volgehouden. Was nog nooi zo strak en lekker in mijn vel. Alleen na ongveer 4 weken inderdaad ook last van mijn knieën gekregen. Dus heb de spring oefeningen iets rustiger aangedaan.
Ik moet ook echt weer iets doen,maar ben al sinds 5 weken verkouden :(

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:47

Paar jaar terug heb ik een poging gewaagd. In mnd 2 afgehaakt, geblesseerd en overtrained. Ik dacht naast de training nog wel andere sporten te kunnen doen (hardlopen en klimmen), maar dat was niet zo verstandig. De trainigen vond ik wel leuk en divers. Maar ik zou het niet meer zo snel doen, ik train liever sport specifiek.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 20:40

Veriye schreef:
Ik heb het een aantal jaren terug gedaan en ook echt volgehouden. Was nog nooi zo strak en lekker in mijn vel. Alleen na ongveer 4 weken inderdaad ook last van mijn knieën gekregen. Dus heb de spring oefeningen iets rustiger aangedaan.
Ik moet ook echt weer iets doen,maar ben al sinds 5 weken verkouden :(

Ik vind het ook heerlijk om te doen, hoewel ik me er soms wel even toe moet zetten als ik moe ben. Strak ben ik niet, maar het is de bedoeling dat ik hiermee toch wel wat ga afvallen O:)
Balen van je verkoudheid.. hij is heftig geweest deze winter, ken meer mensen die er echt weken last van hebben :( beterschap!

Lieke schreef:
Paar jaar terug heb ik een poging gewaagd. In mnd 2 afgehaakt, geblesseerd en overtrained. Ik dacht naast de training nog wel andere sporten te kunnen doen (hardlopen en klimmen), maar dat was niet zo verstandig. De trainigen vond ik wel leuk en divers. Maar ik zou het niet meer zo snel doen, ik train liever sport specifiek.

Deze trainingen zijn inderdaad zwaar genoeg om er niks meer bij te doen haha. Ik ben ook echt moe naderhand.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:20

Ik denk dat het grote probleem bij die thuisdingen erin zit dat je geen begeleiding hebt en je hierdoor dus snel(ler) overbelasting en zelfs blessures kweekt. Je kijkt natuurlijk naar een persoon op tv en je denkt dat je het goed na doet. Niemand die je vertelt of het daadwerkelijk ook zo is. Voor de een pakt dit goed uit, voor mij helaas niet. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn halve knie van ijzer is, dus dat is sowieso wel altijd al een zwak puntje puntje geweest.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:49

_Hedi schreef:
Olle schreef:

Ik ben nog steeds bezig! Vandaag met 'deel 2' begonnen. Man dat was zwaar :')
Ik voel me wel echt goed ^^

Wat goed..

Ik ben deze week ook weer begonnen, maar ondanks dat ik dit programma al jaren heb blijf ik stranden in maand 2 :+ .
Loop dus nu met enorme spierpijn *\o/*

Als je zwakke knieën/enkels hebt dat is dit programma niet aan te raden of in elk geval aangepaste oefeningen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:25

Ik wil dit dus eigenlijk doen in de sportschool, want thuis of in de gang van het appartementencomplex is alles behalve ideaal. Weet alleen echt niet hoe ik dat moet gaan doen, aangezien ik niet een hele laptop mee ga nemen om te kunnen afspelen. Zal dan misschien even een schema ervan moeten maken / uit m'n hoofd moeten leren :Y)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:33

Je moet eens googlen op hiit trainingen. In principe is Insanity niet heel veel anders, alleen daar heb je warming-up en stretchen (wat ik btw ook heel heftig al vind:))

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:38

Olle schreef:
Je moet eens googlen op hiit trainingen. In principe is Insanity niet heel veel anders, alleen daar heb je warming-up en stretchen (wat ik btw ook heel heftig al vind:))

Ik doe zelf inderdaad ook al wat hiit/functional-trainingen, maar door zo'n video te volgen word ik net wat meer gepushed :D

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:27

Dat snap ik, ik heb het ook echt nodig anders doe ik het niet :D

Verga nu ook van de spierpijn.

Ben wel benieuwd hoe je resultaten zijn _Hedi na een maand?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:31

Ik heb het ook ooit gedaan. Mijn conditie en kracht ging zo snel voorruit! Viel ook echt snel af. :D Nu echt geen tijd om het te doen. Mocht ik weer tijd krijgen wil ik het wel weer gaan doen!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 19:10

Olle: ik vind het ook niet makkelijk om steeds tijd te vinden om iedere dag te sporten.
Echt goed dat je weer begonnen bent! Leuk :D nu volhouden! Dan ga ik ook in best doen om het vol te houden haha.

Mijn resultaten na een maand: 2% spier erbij en 2% vet eraf :D ben nog niet afgevallen. Maar ik geef ook toe dat ik een vreetzak ben dus ik heb echt moeite met een gezond voedingspatroon. Verder merk ik echt heel veel verschil in mijn conditie en kracht. Vooral de kracht in mijn benen en buik is toegenomen. Armen ook, maar dat verschil is wat minder groot voor mijn gevoel. Maar ik ga deze 2e maand afmaken, en dan weer opnieuw beginnen. Net zo lang tot ik insanity beu ben en dan ga ik denk ik verder met freeletics :D mijn doel is om een jaar lang zeer regelmatig in de week te blijven sporten. Ik geef het normaal te snel op, en dan zie je ook geen resultaat.

Dreamy: ik herken het! Shaun kan ook wel goed motiveren vind ik. Als ik zelf een oefening ga doen en hij lukt niet, denk ik wel sneller: dan laat maar. Maar bij zo'n video word je steeds gemotiveerd om toch verder te gaan :D

MightyJoe: ik geloof zeker dat je, met het juiste eetpatroon erbij, snel kunt afvallen en mooi strak kunt worden :D ik heb alleen heel veel moeite met het juiste eetpatroon haha. Ik snoep te graag. O:)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:32

Merk je ook veel verschil in je kledingmaat?

Ik ben nu met week twee bezig, merk nu al verschil in mijn uithoudingsvermogen :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:14

Olle schreef:
Ik ben nu met week twee bezig, merk nu al verschil in mijn uithoudingsvermogen :D

Ja, dat gaat echt bizar snel he?! Daarom is die "test" ook echt interessant om steeds te blijven doen, je ziet echt vooruitgang.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 18:20

Wat goed olle!!
Ik merk nog niks aan mijn kledingmaat. Maar dat zal ook wel komen omdat ik geen gezond dieet volg O:)
Ik blijf gewoon door gaan en dan zien we wel :D