Wat heb ik nu weer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Wat heb ik nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 07:54

Oke, heel eerlijk gezegd durf ik hier in MWS bijna geen topic meer te openen maar ik doe het toch maar wel.

Afgelopen dinsdag voelde ik mij niet lekker ik had heel erg last van hoofdpijn, ik heb de hele dag gewerkt en ben toen optijd naar bed gegaan. Woensdag ochtend werd ik wakker van de hoofdpijn, ik dacht ik ga even uit bed mijn nek insmeren met spiergel en dan lekker nog een uurtje slapen.

Echter verliep dat anders, ik kwam uit bed en mijn hele lichaam begon te tintelen. Heb heel snel de spiergel opgesmeerd tot ik een mega bult in mijn nek voelde. Opeens begon het in mijn hoofd ook te tintelen en ik mijn mond en letterlijk overal. Ik ben super snel op de wc gaan zitten met mijn hoofd voorover want ik had al het gevoel dit gaat mis. Het ging dus ook goed mis want ik ben alsnog flauwgevallen met mijn hoofd op de badrand.

Toevallig moest ik die woensdag ochtend naar de huisarts voor controle van het net geplaatste spiraaltje (inmiddels 3 weken). De dokter constateerde dat mijn lympheklieren bij mijn kaak en nek helemaal opgezet waren en mijn rechter keelamandel ook. Echter had ik op dat moment geen keelpijn. De dokter heeft een vingerprikje genomen maar dat was gewoon goed. Ze heeft mij gewoon aspirine meegegeven. Wel viel ze op een plekje naast mijn neus, een soort eczeem wat alleen weg zou gaan met anti schimmel zalf.

Donderdag begon ik al iets keelpijn te krijgen en het plekje naast mijn neus werd met die zalf steeds goorder om na te kijken.

Vrijdag ochtend met opstaan voelde ik mij heel ziek, totaal geen eetlust. En een enorme vieze uitslag naast mijn neus. Even de dokter gebeld of dat zo hoorde of niet. Maar ik moest direct langs komen. Mijn neus was helemaal ontstoken nu en ik kreeg antibiotica zalf.

Zaterdag was mijn neus als iets beter, maar ik voel mij zo slecht alsof ik echt kan instorten. In de loop van de dag merk ik wel dat mijn lympheklieren minder opgezet zijn. Vervolgens voel ik dat mijn vinger heel erg pijn doet. Een paar weken geleden heb ik mij op het werk gesneden in die vinger, het wondje is al dicht maar de pijn is er nog. Na wat drukken kwam er zelfs pus uit.

Nu vanmorgen werd ik wakker met een hele zere vinger, snel aspirine en paracetamol genomen de pijn is nu iets minder maar de vinger is echt ontstoken. Ook ben ik zojuist wakker geworden in een NAT bed, ik zweet echt enorm. En dat heb ik dus normaal nooit. Gisteren had ik het zelfs zo koud dat ik gigantisch zat te bibberen ik had het helemaal niet onder controle. En nu lig ik zeiknat in bed. Gisteren had ik overigens geen koorts. Wel wat keelpijn wat te onderdrukken is met de aspirines. En ook een vastzittende neus.

Wat nu weer? Zou mijn lichaam de spiraal af proberen te breken? Of zou het een infectie zijn door mijn neus/vinger. Of is er iets met mijn lympheklieren?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 08:15

Ik denk dat je een flinke griep hebt. Daardoor zijn je lympheklieren zo opgezet. En dat plekje naast je neus en vinger staan daar los van, maar omdat je weerstand laag is door de griep, kan je lijf nu niet goed tegen die infecties vechten.
Even goed in de gaten houden, mocht het erger worden of niet overgaan, terug naar de huisarts, het is mogelijk dat je antibiotica krijgt of anders een antibiotica zalf voor die plekken.
Ik denk niet dat je lijf aan het vechten is tegen het spiraaltje. Maar je lijf kan daar misschien wel iets door verzwakt zijn. Maar lijkt me niet de hoofdoorzaak.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 08:46

Storm schreef:
Ik denk dat je een flinke griep hebt. Daardoor zijn je lympheklieren zo opgezet. En dat plekje naast je neus en vinger staan daar los van, maar omdat je weerstand laag is door de griep, kan je lijf nu niet goed tegen die infecties vechten.
Even goed in de gaten houden, mocht het erger worden of niet overgaan, terug naar de huisarts, het is mogelijk dat je antibiotica krijgt of anders een antibiotica zalf voor die plekken.
Ik denk niet dat je lijf aan het vechten is tegen het spiraaltje. Maar je lijf kan daar misschien wel iets door verzwakt zijn. Maar lijkt me niet de hoofdoorzaak.

Voor de plek naast mijn neus heb ik antibiotica zalf gekregen en ondanks het er nog steeds goor uitziet doet het wel minder pijn.

Griep, ja de symptomen lijken er wel op. Het gekke is dat ik gewoon geen koorts heb. Ik heb het wel elke keer warm en dan weer koud. Heel veel zweten plots. Maar dus totaal geen koorts.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Wat heb ik nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 08:50

Vraag je huisarts eens te focussen op je lymfeklieren en of daar wat mis mee is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 08:53

Hoe heb je je temperatuur gemeten? (oor/rectaal)
Al eens een andere thermometer geprobeerd?

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:07

Je neemt aspirines toch? Die werken koortsverlagendt net zoals paracetamol dus je koorts wordt wss onderdrukt.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 09:15

Ik heb mijn temperatuur gemeten in mijn mond en onder de oksels.

En inderdaad ik gebruik aspirine en paracetamol, stom dat ik daar niet aan heb gedacht. Ik heb om 5.00 u paracetamol en aspirine genomen. Wanneer zou ik goed de temperatuur kunnen meten? Het voelt namelijk wel echt alsof ik koorts zou moeten hebben.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:18

Temperatuur meten in je mond en in je oksel is natuurlijk verre van betrouwbaar he, ik neem aan dat je dat zelf ook begrijpt.

Je klinkt wel als koortsig al dan niet onderdrukt met paracetamol/aspirine (hoe heet dat spul wat je hebt meegehad?).
Rectaal meten met en een goede digitale thermometer of in het oor met een speciale oorthermometer dan kan je pas iets over je temperatuur zeggen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 09:20

Dat wist ik niet dat in je mond onbetrouwbaar is. Ik ken niet anders.. Hoewel ze bij de huisarts wel in je oor meten.

De tabletten zitten in een wit/groen doosje en er staat Aspirine op.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:21

_San87_ schreef:
Vraag je huisarts eens te focussen op je lymfeklieren en of daar wat mis mee is.

Inderdaad. Wil je niet bang maken, maar omdat je ook zegt over dat enorm zweten (zo erg dat je je bed moet verschonen?), bult lymfeklieren.. dat was bij mijn vriend foute boel. Beter alles goed checken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:22

mond en oksel is iets wat vroeger werd gedaan maar bedenk zelf eens wat het met de meting doet als je net een slok thee in je mond hebt gehad (succes verzekerd als je schoolziek was :)) ).
Heb je je temperatuur al rectaal gemeten?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:24

PS. Door een ontsteking in je vinger kun je je ook heel rot voelen. Daar moet je waarschijnlijk wel antibiotica voor halen (geen grapje, moeders had dit ook). Ook daardoor kun je flink zweten.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:28

Je hebt toch s nachts enorm gezwegen had je toen niet gewoon koorts?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 09:30

Nee het was meer in de ochtend dat ik zo enorm aan het zweten was. Toen had ik dus al een aspirine en paracetamol gehad.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 09:31

Polly schreef:
mond en oksel is iets wat vroeger werd gedaan maar bedenk zelf eens wat het met de meting doet als je net een slok thee in je mond hebt gehad (succes verzekerd als je schoolziek was :)) ).
Heb je je temperatuur al rectaal gemeten?

Nee rectaal nog niet gemeten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 09:32

Coentjuh schreef:
_San87_ schreef:

Inderdaad. Wil je niet bang maken, maar omdat je ook zegt over dat enorm zweten (zo erg dat je je bed moet verschonen?), bult lymfeklieren.. dat was bij mijn vriend foute boel. Beter alles goed checken.

Daar was ik dus ook heel bang voor dat het iets ernstigs zou zijn.

Maar vorig jaar had ik streptokokken en daar was ik dus ook heel ziek van. Toen had ik ook die zelfde bult die vanzelf weg ging toen de streptokokken weer weg waren.

De klieren doen nu juist gelukkig wat minder pijn, want een paar dagen geleden kon ik nauwelijks slapen omdat mijn klieren zo'n pijn deden. De dokter heeft ook aan de klieren gevoeld en die zij dat ze ontstoken waren.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:38

De klieren deden bij hem absoluut geen pijn. En dat was achteraf ook een symptoom van.. Nogmaals wil je niet bang maken, maar wens je die ellende echt niet toe. Houdt het in de gaten, als de lymfe opgezet blijven, zeker nog eens laten checken bij de huisarts.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 09:42

Coentjuh schreef:
De klieren deden bij hem absoluut geen pijn. En dat was achteraf ook een symptoom van.. Nogmaals wil je niet bang maken, maar wens je die ellende echt niet toe. Houdt het in de gaten, als de lymfe opgezet blijven, zeker nog eens laten checken bij de huisarts.

Nou hier deden de klieren gigantisch zeer, heb de huisarts er echt om vervloekt. Inmiddels neemt de zwelling en de pijn van de kliertjes wel af. Maar dat komt ook door de aspirine want die zijn ontstekingremmend.

De huisarts had het niet over iets ernstigs vwb de klieren, volgens haar had het te maken met de ontstoken amandel.

Maar zeker wel iets om in de gaten te houden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:14

Coentjuh schreef:

Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig op welke aandoening/ziekte je nu aan het duiden bent

TS, begin eens met temperaturen in plaats van te gaan bedenken of lezen wat er allemaal wel niet aan de hand kan zijn. En als je het echt niet vertrouwd bel je de HAP maar die worden ook heel blij als je een knappe temperatuur kan doorgeven..

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:30

Hodgkin

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 16:41

Verschrikkelijk hele dag al op bed, wordt nog wat als ik vannacht moet slapen.

Inmiddels zijn de pijnstillers van vanmorgen wel uitgewerkt dus op de manier zoals het hoort temperatuur gemeten maar ik heb geen koorts. Ik voel mij nu ook niet koortsig, geen rillingen en geen zweet.

Morgen maar een extra lange afspraak maken bij de dokter, wil eigenlijk ook de spiraal laten weghalen. Ik wordt niet echt stabieler van dat ding, ben soms gewoon heel erg boos. Terwijl ik de spiraal had genomen in de hoop dat ik er beter op zou reageren dan de pil. Dus wie weet wat voor schade hij nog meer aanricht.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:24

Hoelang heb je nu je spiraal?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:31

Al aan klierkoorts gedacht?
Mijn zwager heeft dat gehad,had niet echt koorts,maar gezwollen klieren,zich verschrikkelijk voelen en alleen maar willen slapen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 17:33

Smallheal schreef:
Hoelang heb je nu je spiraal?

3 weken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:41

Coentjuh schreef:

Dit was ook zo bij een collega van mij, ook dat erge zweten.. ook hodgkin. In het bloed was bij hem zelfs niks te zien, pas door een scan werd het duidelijk.