Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:Was het recept van de arts wel duidelijk?
Sterkte verder, klinkt niet fijn!
verootjoo schreef:Ik zou het wel melden, zodat ze er weer alert op zijn. Maar een fout kan idd gebeuren en ik controleer dus zelf ook altijd alles extra.
In principe moet een apotheek bij het uitgeven van medicatie volgens mij ook nog een tweede persoon laten checken.
Ik zou het daarom zeker wel melden zodat ze het kunnen evalueren en voorkomen in de toekomst. Maar een officiële klacht of schadevergoeding oid zou ik niet doen.
ilsexxx schreef:Tiggs schreef:Was het recept van de arts wel duidelijk?
Sterkte verder, klinkt niet fijn!
Dat gaat bij ons allemaal digitaal, hier zou idd ook nog een fout kunnen zitten. Het is inderdaad erg sneu, ze is (net zoals ik) al wat angstig aangelegd, en dan dit er ook nog bij. Misschien is het ook beter om het gewoon zo te laten hoor. Vind het gewoon sneu hoe het is verlopen en hoe zij er op dit moment bij zit.
genja schreef:Hier een apothekers assistente gok dat het een communicatie fout tussen apotheek en je moeder is.
Schildkliertabletjes zijn namelijk niet verkrijgbaar in 12mcg. Laagste sterkte die verkrijgbaar is 25mcg.
Dus gok dat uitleg van de huisarts al niet helemaal goed is geweest of niet goed aangekomen. Dus huisarts had wat tabletjes van 25’moeten voorschrijven zodat je moeder een halve erbij had kunnen nenen of zeggen dat de oude niet opgebruikt konden worden
genja schreef:Hier een apothekers assistente gok dat het een communicatie fout tussen apotheek en je moeder is.
Schildkliertabletjes zijn namelijk niet verkrijgbaar in 12mcg. Laagste sterkte die verkrijgbaar is 25mcg.
Dus gok dat uitleg van de huisarts al niet helemaal goed is geweest of niet goed aangekomen. Dus huisarts had wat tabletjes van 25’moeten voorschrijven zodat je moeder een halve erbij had kunnen nenen of zeggen dat de oude niet opgebruikt konden worden
ilsexxx schreef:genja schreef:Hier een apothekers assistente gok dat het een communicatie fout tussen apotheek en je moeder is.
Ah! Kijk dit verklaart al het een en ander inderdaad! Ik denk dat het dan een driehoekscommunicatiefout is geweest... Dat de huisarts al 112 had voorgeschreven en zij er vanuit ging dat mijn moeder de 100 mcg die ze thuis had niet ging slikken. Het is al met al super vervelend. Ineens van 100 mcg naar 212 gaan is echt behoorlijk
Astorga schreef:Het is inderdaad de vraag waar het fout is gegaan. Was het recept onduidelijk/verkeerd? Heeft de apotheek een fout gemaakt? Of heeft je moeder de uitleg van de apotheek verkeerd begrepen. Het is goed om dit zowel bij de huisarts als de apotheek te bespreken, zodat ze kunnen nagaan waar het fout is gegaan.
En altijd controleren wat je hebt gekregen bij de apotheek. Net als dat je je wisselgeld controleert bij de supermarkt.
genja schreef:Astorga schreef:Het is inderdaad de vraag waar het fout is gegaan. Was het recept onduidelijk/verkeerd? Heeft de apotheek een fout gemaakt? Of heeft je moeder de uitleg van de apotheek verkeerd begrepen. Het is goed om dit zowel bij de huisarts als de apotheek te bespreken, zodat ze kunnen nagaan waar het fout is gegaan.
En altijd controleren wat je hebt gekregen bij de apotheek. Net als dat je je wisselgeld controleert bij de supermarkt.
Recept onduidelijk kan in deze tijd eigenlijk niet meer omdat handgeschreven recepten niet meer toegestaan zijn. Computer recept kan weinig onduidelijkheid over zijn.
Balou_k schreef:Ik kreeg enkele weken terug 100 mg in plaats van 12.5 mg quetiapine mee. Thuis gezien en terug gegaan. De medewerkster kreeg flink op haar kop, ik hoop dat ze ervan geleerd heeft.
genja schreef:Astorga schreef:Het is inderdaad de vraag waar het fout is gegaan. Was het recept onduidelijk/verkeerd? Heeft de apotheek een fout gemaakt? Of heeft je moeder de uitleg van de apotheek verkeerd begrepen. Het is goed om dit zowel bij de huisarts als de apotheek te bespreken, zodat ze kunnen nagaan waar het fout is gegaan.
Recept onduidelijk kan in deze tijd eigenlijk niet meer omdat handgeschreven recepten niet meer toegestaan zijn. Computer recept kan weinig onduidelijkheid over zijn.