Wat als ik er morgen niet meer ben??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scrabbel

Wat als ik er morgen niet meer ben??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 21:04

Omdat iedereen het risico loopt plotseling te overlijden (ongeluk, hartstilstand etc) heb ik braaf een overlijdensverzekering afgesloten (al enkele jaren geleden). Echter zat ik er vandaag over na te denken wat er gebeurt als ik een aanrijding krijg met een dodelijke afloop. Dit vooral omdat ik mijn paarden in eigen beheer heb en ze braaf elke dag voer. Ik heb zelf geen contact meer met de familie (zelfs geblockeerd). Ik moet er niet aan denken dat mijn paarden vervolgens zonder eten en drinken komen te staan als mij wat overkomt. Maar standaard hooi en water elke dag bijvullen voor 2 weken is ook niet realistisch.

Mochten ze wel contact opnemen met mijn ouders, dan weten deze niet waar mijn paarden staan, waar ik woon en wie mijn vrienden zijn.

ice in je telefoon is natuurlijk handig, maar ik denk dat als de klap zo hard is geweest de moderne telefoons het ook niet overleefd hebben.

iemand enig idee hoe ik dit goed kan regelen?

Saaams

Re: Wat als ik er morgen niet meer ben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:06

Testament opstellen lijkt me het beste in jou geval.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:07

In je testament zetten wat ermee moet gebeuren.

verootjoo

Iemand vragen als voogd voor je paarden.
Naar de notaris en de boel goed op papier laten zetten. Wat er met je paarden en spullen etc moet gebeuren.

NoGo

Briefje in je tas of portemonnee met alle belangrijke nummers erop.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:31

Testament maken aan wie jij je bezittingen en dus ook paarden wilt nalaten. Anders gaan ze naar directe familie. Een notaris heeft dit in beheer en krijgt het als het goed is te horen als jij bent overleden. Dan handelt hij jouw testament af.
En toch altijd iets bij je hebben, wie jouw nood contactpersoon is. Inderdaad ICE in je telefoon en een briefje in je tas bij je identiteitsbewijs.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:35

Brief afgeven aan je dichtste relatie waarin alles staat, tegen dat een notarieel testament behandeld wordt liggen je paarden al lang uitgedroogd. Briefje in je portemonnee is ook een goed idee.

Je telefoon en alles wat afgesloten is met wachtwoorden is niet handig wat snel info delen betreft jammer genoeg.

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:36

Wordt een testament binnen een dag na overlijden geraadpleegd? Geen idee hoe dat werkt, ik had zelf het beeld dat dat pas na de begrafenis komt. Voor voeren en water (dus verzorging op dat moment, los van nalatenschap) lijkt me dat te laat.

Los van overlijden kun je natuurlijk ook in coma raken of iets dergelijks waardoor je niet aanspreekbaar bent.

Zelf heb ik een briefje in mijn portemonee met 'in geval van nood bellen'.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:38

Zorg dat je iemand hebt die je vertrouwd als het om de paarden gaat. Die moeten zorg krijgen dus dat als eerste regelen en zorgen voor een back up dus een tweede persoon. Bedenk vooral wat er ze moet gebeuren wanneer jij plots dood gaat.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:40

Los van een testament heb je gewoon een back up nodig. Mensen die voor jouw dieren kunnen zorgen als jij onverwachts uitvalt. En dan inderdaad niet wanneer een testament weken later voor wordt gelezen, maar die direct gebeld worden als er wat met jou gebeurd.

Je hoeft ook niet perse dood te zijn. Een ongeluk waardoor je een paar dagen helemaal van de wereld bent is al genoeg om hulp nodig te hebben voor je dieren.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:49

Ook ik ga mee met de reactie dat je sowieso iets moet regelen als je er morgen onverwacht niet bent door bv ziekenhuisopname. Het kan altijd onverwachts op je pad komen en op dat moment heb je, geloof mij, geen zin om echt nog iets te regelen

Verder een testament waarin je het laat beschrijven

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 22:18

Een back up persoon is er wel, maar gaat idd om de tijd die het kost voordat de persoon weet dat ik zelf niet in staat ben of voor ze te zorgen mocht mij iets overkomen waardoor ik niet meer aanspreekbaar ben. Spreek mijn vrienden niet elke dag ;)

Notaris duurt dan volgens mij te lang.
Briefje bij je hebben is idd wel een optie. Misschien eens iets laten lamineren, zodat het ook leesbaar blijft.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:25

Briefje in je portemonnee? Ik ben ook kattenvoogd van 2 katten (van verschillende mensen haha).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:33

Heb je goed contact met je buren? Dan zouden die in de allereerste nood kunnen voeren.
Of staan je paarden niet aan huis?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:45

Er bestaan kaartjes voor in je portemonnee waarop iets staat in de trend van "ik heb honden/katten thuis, bel dit en dit nummer"
Kan ze alleen even niet vinden
Maar zoiets is eenvoudig voor je paarden te maken natuurlijk. Volgens mij wordt je tas/portmonnee altijd nagezocht door hulpdiensten. (Juist om deze reden, je kunt ook wel een kind thuis hebben zitten bijvoorbeeld)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:50

Mijn paarden zijn dan uiteraard voor mijn man, en ik heb er alle vertrouwen in dat hij een goed plekje voor ze gaat vinden.