Geen gevoel in knie na val

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Geen gevoel in knie na val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 09:49

Hi allemaal!

Gisteren was het toch nog best glad op de weg... En gleed ik uit met mijn fiets :+

Knie lag open, maar kon na even vloeken en doorbijten met enige moeite verder fietsen naar het station.

‘s Avonds de ‘schade’ pas kunnen bekijken. 2 grote schaafwonden bovenop mijn knie en enorm dik. Werd al gauw ook flink blauw aan de zijkant. Niks geks natuurlijk na een val op het harde asfalt!

Maar ik voel niks meer aan mijn knie en halve scheenbeen; het voelt heel raar, alsof er een flinke verdoving in zit. Al vanaf het moment van de val tot aan nu (dag later). Been is erg stijf en de spieren er omheen zeuren wat, maar kan gewoon lopen.

Iemand ervaring hiermee? Heb dit nog nooit gehad zo haha. Naar de dokter gaan vind ik wat overdreven. Ben gewoon benieuwd waar het door kan komen en hoe lang het kan duren voor het weer terug komt. :)

Siggislief

Re: Geen gevoel in knie na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:38

Blijven bewegen is de tip, maar rust met pootje omhoog helpt ook. :)
En natuurlijk koelen. :j

Het 'dode' gevoel komt door dat de zenuwtjes een klap hebben opgevangen en daar door voel je dus bijna niets tot helemaal niets op je knie/scheenbeen.

Als je het echt niet vertrouwt kan je beter wel naar de huisarts gaan, en zoals je nu zegt kan je beter ook nog 2 paracetamols nemen. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:46

Kan je er wel op lopen of zak je er ook door heen?

Ik denk dat er wat zenuwen een tik hebben gehad en je daardoor niks voelt.
Als het over een week niet verbeterd is zou ik naar de huisarts gaan. Zo snel kunnen ze toch nog niks goed onderzoeken omdat het dan nog veel te dik is.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 11:49

Siggislief schreef:
Blijven bewegen is de tip, maar rust met pootje omhoog helpt ook. :)
En natuurlijk koelen. :j

Het 'dode' gevoel komt door dat de zenuwtjes een klap hebben opgevangen en daar door voel je dus bijna niets tot helemaal niets op je knie/scheenbeen.

Als je het echt niet vertrouwt kan je beter wel naar de huisarts gaan, en zoals je nu zegt kan je beter ook nog 2 paracetamols nemen. :)

Bewegen doe ik inderdaad gewoon, dus dat komt goed :) Alleen paardrijden lukt niet echt.

Paracetamol is niet perse nodig, heb niet veel pijn, soms wat ongemak maar zeker niet erg hinderlijk.

Bedankt voor je reactie! Klinkt inderdaad logisch dat die zenuwen een klap hebben gehad.

verootjoo schreef:
Kan je er wel op lopen of zak je er ook door heen?

Ik denk dat er wat zenuwen een tik hebben gehad en je daardoor niks voelt.
Als het over een week niet verbeterd is zou ik naar de huisarts gaan. Zo snel kunnen ze toch nog niks goed onderzoeken omdat het dan nog veel te dik is.

Ik kan er wel op lopen maar mis wel iets kracht denk ik. Lastig te zeggen. Het voelt gewoon erg verdoofd/ slapend. Kan ook niet ‘normaal’ lopen terwijl het geen pijn doet. Misschien door de zwelling. Buigt wat minder makkelijk. Maar kan wel lopen, ook trappen op. Af gaat minder soepel maar lukt ook.

Als het volgende week niet beter is dan dit, ga ik inderdaad wel even naar de huisarts :)

Bedankt voor je reactie!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:54

Een knie is altijd pas de beoordelen als de zwelling er een beetje af is. Meestal geven ze daar 2 weken voor, dus mocht je op dat moment geen verbetering hebben is het zeker verstandig even langs de HA te gaan.

Bij mij is het gevoel nooit meer terug gekomen, maar ik mis er weinig aan gelukkig, hoewel ik mij hierdoor wel tot team mysterieuze blauwe plekken kan rekenen ;-)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 14:35

Princesj schreef:
Een knie is altijd pas de beoordelen als de zwelling er een beetje af is. Meestal geven ze daar 2 weken voor, dus mocht je op dat moment geen verbetering hebben is het zeker verstandig even langs de HA te gaan.

Bij mij is het gevoel nooit meer terug gekomen, maar ik mis er weinig aan gelukkig, hoewel ik mij hierdoor wel tot team mysterieuze blauwe plekken kan rekenen ;-)

Ja precies, de tijd zal het wel uitwijzen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:54

Ik heb ruim een half jaar een doof gevoel aan de linkerkant van mijn knie gehad, maar nu voel ik wel weer wat het gevoel komt langzaam terug. Bij mij was het wel echt alleen de huid zelf en de lagen net eronder, die gevoelloos waren.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 16:45

SusanH schreef:
Ik heb ruim een half jaar een doof gevoel aan de linkerkant van mijn knie gehad, maar nu voel ik wel weer wat het gevoel komt langzaam terug. Bij mij was het wel echt alleen de huid zelf en de lagen net eronder, die gevoelloos waren.

Bij mij ook denk ik. Voel nog steeds helemaal niks. Voelt heel raar en het trekt ook. Beetje alsof hij slaapt. Niet heel prettig :p

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:47

Dat slapen heb ik niet gehad. Of ik kon het gewoon niet voelen omdat mijn knie teveel pijn deed.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 16:52

SusanH schreef:
Dat slapen heb ik niet gehad. Of ik kon het gewoon niet voelen omdat mijn knie teveel pijn deed.

Bij mij doet het nu alleen echt pijn in mn knieholte en straalt uit naar mijn kuit. De voorkant voel ik zeg maar totaal niks van. Voelt alleen vervelend, ik kan het niet goed uitleggen. Je voelt tenminste dat het niet goed zit. Maar wat ik voel kan ik niet goed omschrijven.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:53

Zou het niet kunnen dat door de zwelling een zenuwtje een beetje in de verdrukking zit?

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:56

Niet langer dan 12 minuten achter elkaar koelen :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 16:35

Even een kleine update voor de geïnteresseerden:

Hier een foto van hoe het er vorige week nog uit zag, lekker beurs, dik en kapot :P :
Afbeelding

Nu trekken de beurse plekken aardig weg en de korstjes zijn geheeld. Kan alles weer: paardrijden, lopen, hardlopen, fietsen etc. Nergens last van.

Enige probleem is nog om op mijn knieën te zitten. Deed dat laatst (vorige week) op de grond, totaal niet over nagedacht en ging letterlijk door de grond van de pijn. Ook flink misselijk erdoor. Pijn bleef nog zeker een uur aanhouden daarna. Dus vanbinnen is het nog niet volledig geheeld blijkbaar.

Vandaag ook weer hetzelfde geval eigenlijk. Ging zonder na te denken op mijn knieën zitten en BAM, flinke pijnscheut er doorheen, kan echt niet blijven zitten, dan verga ik van de pijn. Pijn zakte wel al gauw weer weg, maar ik ging nu ook iets voorzichtiger zitten dan de vorige keer haha.

Het gevoel in mijn scheenbeen is weer volledig terug gekomen. De huid van mijn knie is nog totaal gevoelloos en voelt heel gek daardoor. Verdoofd. Dik is het niet meer geloof ik.