Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jackytje schreef:Ik kamp sinds oktober (na vermoedelijk overbelasting gedurende mijn stage ) aan beide pinken met een springvinger. In mijn linkerhand is het door rust zo goed als weg - al voel ik de verdikking nog door de peesschede schuiven, dus de ontsteking op zich is nog niet volledig verdwenen. Rechts blijft het regelmatig vast hangen, heb ik last bij bepaalde handelingen en soms ook echt pijn doorheen de hele pees.
Ik ben nu bij 2 huisartsen geweest, maar die kunnen eigenlijk hier niet veel aan doen. Sinds vandaag heb ik eindelijk een doorverwijzing naar de orthopeed in het ziekenhuis. Daar ga ik volgende week vrijdag naar toe om te kijken hoe we dit gaan behandelen.
Nu was de huisarts vrij zeker dat ze het gingen behandelen met een corticosteroïden injectie. Ik had me zelf ondertussen wel wat ingelezen en als er één ding is wat ik niet wou, was het dat.. Ik sta er een beetje huiverig over, vooral voor de bijwerkingen en het feit dat 1 injectie wellicht niet genoeg is. Bovendien kan mijn springvinger ook gewoon nog terugkomen hierna. Dat zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten, ik wil er echt vanaf zijn omdat ik mezelf verbied om bepaalde dingen te doen omdat ik weet dat ik om de minuut mijn vinger weer moet recht forceren. Ik ben ook nog maar 21 jaar, wat toch wel jong is voor een springvinger.
De andere optie is operatie. Dat zie ik al wat meer zitten, al is de pijn en de revalidatie uiteraard ook geen lachertje. En volgens de huisarts mag ik me dan sowieso ook aan kinesitherapie verwachten.
Heeft iemand ervaring met zowel operatie als/of corticosteroïden injecties voor het specifiek behandelen van dit probleem?
Jackytje schreef:pompadour schreef:Ik ben toen geopereerd aan een tringer vinger onder een plaatselijk e verdoving. Een injectie heeft geen zin is mij gezegd en is nogal pijnlijk. En de kans dat het niet werkt is groot.
Klopt, die mening had mijn orthopeed ook. Alles verder goed verlopen bij jou?