Last van maagzuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Last van maagzuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 18:22

Hoii,

Ik heb nu al een aantal dagen enorm last van maagzuur. Zoveel dat het bij elke hap die ik neem weer omhoog komt en dus heel veel pijn doet..

Mijn eetgewoonten zijn niet anders dan normaal.. Wel ben ik een aantal dagen ziek geweest en voel me sinds vandaag weer wat beter. Misschien dat het daarmee te maken kan hebben?

Anyway, ik ben op zoek naar dingen die ertegen kunnen helpen. Het liefst geen maagzuurremmers of andere pillen, maar een natuurlijk middeltje.. Iemand tips/ideeën?

NESCAFE

Re: Last van maagzuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:28

Je zou misschien spijsverteringsenzymen kunnen proberen? Of bij de drogist advies vragen, die kunnen meestal wel wat adviseren. Oma’s middeltje voor maagzuur is karnemelk drinken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:29

Kaneel of venkel.
Kan je allebei ook thee van maken :)

Of kauwgom kauwen. Dan maak je meer speeksel aan wat het zuur neutraliseert.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:30

Het schijnt dat vanillevla kan helpen. En zure en vette producten vermijden.
Ik heb er gelukkig alleen tijdens de zwangerschap last van, maar dan helpt niks behalve Rennies, Mn bedhoofdeinde iets omhoog zetten en uiteindelijk Omeprazol :=

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 18:31

Karnemelk krijg ik last van mn buik van, kan niet zo goed tegen melk.

Kaneel kan ik wel even proberen :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:33

Vanillevla, ik heb er met vlagen ook last van en dat helpt wel.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:34

Iberogast helpt fijn tegen maagklachten. Kun je gewoon bij de Kruidvat kopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:52

Gewoon wat baking soda. Helemaal natuurlijk, het zet het maagzuur om in oa. koolzuur, dus je gaat er wel van boeren :))
Je kan een flinke theelepel oplossen in een glaasje water. Smaakt niet heel vies, gewoon naar zoutwater.
Ik heb de laatste tijd ook vaker last, en was het zat om steeds rennies te slikken. Nu neem ik baking soda en dat werkt minstens zo goed en is gezonder.. en het kost bijna niks :)

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:46

Melk en rauwe aardappel schijnt te helpen
Verder helpt hier een beetje geen vlees eten

Verder helaas geen tips voor je. Zelfs rennies ed hielpen hier niet dus gebruik frequent maagbeschermers

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:50

Tandpasta eten. Niet veel, klein bolletje.

En uitzoeken waarom je dit al dagen en waarom het zoveel pijn doet.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:17

Je kunt even maagzuurremmers kopen bik de drogist. ( gaat je huisarts ook adviseren denk ik)
Probeer eens de omeprazol capsules

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:43

Wat echt megakoelend en meteen werkt, en niks van medicijnen is, vanillevla. Ik heb er mega veel last van gehad en echt in extreme mate, allerlei medicijnen gehad, maar het beste hielp, kleine slokjes vanillevla

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:47

Zo'n dingen als melkproducten werkt bij mij altijd maar voor korte tijd.
Baking soda is hier het enige waarmee ik de rest van de nacht geen last meer heb.

Verder wel eens met Nabster, ik zou ook proberen er achter te komen waar het vandaan komt. Een scheurtje in het middenrif schijnt bv ook maagzuur-achtige klachten te kunnen geven, en je wil ook geen beginnende maagzweer negeren.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:23

joyce_eddy schreef:
Je kunt even maagzuurremmers kopen bik de drogist. ( gaat je huisarts ook adviseren denk ik)
Probeer eens de omeprazol capsules

Deze zijn wb dosering wel lager dan de HA voorschrijft :)
Als deze afdoende werken prima maar anders is het als nog HA

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:26

(je bent zeker dat je niet zwanger bent,want zwangerschap kan plots zorgen voor heel erg veel last van maagzuur)

voor de rest helpen gember-tabletten daar ook mee.is natuurlijk,kan je zo komen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 21:53

tengeltje11 schreef:
(je bent zeker dat je niet zwanger bent,want zwangerschap kan plots zorgen voor heel erg veel last van maagzuur)

voor de rest helpen gember-tabletten daar ook mee.is natuurlijk,kan je zo komen.

Hihi nee, zwanger zeker niet.

Heb nu t gevoel alsof het minder is. Ik kijk het even aan, mocht t weer terugkomen ga ik de bakingsoda eena proberen!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:35

Het ingewikkelde is, dat het vaak zo is, dat er maagzuur omhoog komt, omdat je maag niet zuur genoeg is.
Paradox, dus.

Baking soda heet bij mij in huis natriumbicarbonaat, net als omeprazol en nog een serie middeltjes ont-zuren die het maagzuur.
Het valt te proberen.

Natuurlijk middel om je maag zuur te maken : alle zure dranken, en wat ik soms doe: in een borrelglas twee slokjes appelazijn gieten. Werkt uitstekend.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:25

Wanneer er een normale hoeveelheid maagzuur is, krijgt de slokdarm signalen om te sluiten. Bij te weinig maagzuur, sluit de slokdarm niet meer goed en ontsnapt maagzuur naar het lager gelegen gedeelte van de slokdarm, wat een brandend gevoel geeft.

Als je dus last hebt van oprispingen, dan heb je waarschijnlijk juist te weinig maagzuur.
Het aanmaken van maagzuur kost het lichaam veel energie, dus misschien is dit even misgegaan tijdens ziekte.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:32

Rook je? Sinds ik niet meer rook heb ik het bijna nooit meer. Ik merk het meteen weer als ik in een dronken bui wel weer een sigaret op steek. Rennies zijn voor mij de oplossing. En relatief natuurlijk hoor, de werkzame stof is natriumbicarbonaat (zuiveringszout).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:36

Ik gebruik wel eens gaviscon als ik last heb. Niet 'natuurlijk' ofzo maar werkt wel echt als een trein.
En dat heb je, zeker als je al een paar dagen last hebt, echt wel nodig. Je slokdarm raakt namelijk ook geïrriteerd van al dat maagzuur, daardoor kom je in een negatieve spiraal van maagzuurpijn.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:39

Je hebt een middeltje, okugest heet het. Is homeopathisch. Ik heb bijna elke maand last van maagzuur voordat ik ongesteld moet worden..