Dove vingers na bouwen sneeuwpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dove vingers na bouwen sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:24

Hai bokkers,

Ik heb enkele dagen geleden met een collega een sneeuwpop gebouwd :') Wel met blote handen, (max 20 minuutjes) dus door de kou natuurlijk dove handen en vingers gekregen. Lekker naar binnen en opwarmen met een kop koffie!

Nu, na enkele dagen nog last van dove vingertoppen. Ik maak me er geen zorgen over, want het zal wel herstellen, maar heeft iemand enig idee hoelang dit kan duren? Want het gevoel is wel vervelend als je een dag vanalles met je handen doet ;)

Een foto van de sneeuwpop heb ik helaas niet :P

Groet
Jo

Edit, kleur is normaal ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-19 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Re: Dove vingers na bouwen sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:25

Alle vingers?
Of waren er ook een paar vingers die minder goed opwarmden dan de rest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:29

Ik ben gewoon op het werk binnen gaan zitten met een kop koffie. 4 vingers zijn nu normaal, maar die heb ik ook het minst in de sneeuw gehad ;) Ben nu benieuwd of iemand hetzelfde heeft en of dat binnen 1 week, 2 weken of bij wijze van 10 weken klaar was. Natuurlijk is het bij iedereen anders, maar dan heb je een richtlijn ;)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:21

Neuropathie waarschijnlijk. De zenuwen in je vingertoppen hebben een opdonder gekregen en zijn beschadigd geraakt. Na mijn laatste bergbeklimming had ik het aan alle vingers én tenen. Inmiddels 3 maanden later is het bij bijna allemaal weer goedgekomen. De laatste teen heeft nog 9 maanden.

Geen het een paar weken, dan komt het steeds meer terug. Verwacht wel dat het lijn gaat doen en pak je handen goed in wanneer je de kou ingaat. Ze zijn nu extra gevoelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:39

Dat klinkt aannemelijk maaike!
De situatie van jou is helemaal anders (Gaaf, bergbeklimming!), maar ik ga ervan uit dat het bij mij dan ok niet in twee weekjes klaar is. Dan zit er maar 1 ding op: afwachten...

Haha, het idee om nu met deze vingers de kou in te gaan. Dat doet al zeer :P Ik pak mijn handen inderdaad goed in nu :) Dankjewel!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:37

De minst aangedane vingers waren bij mij met een week of 3 weer terug, inmiddels 3 maanden later heb ik nog 1 teen die raar is. Al begint deze wel steeds meer gevoel te krijgen. Dit was ook wel het teentje dat wit verkleurd bleef en daarna rood en opgezet was.

Ik denk dat wat jij hebt valt onder frostnip. Daarna komt frostbite. Frostbite komt (net als brandwonden) in 3 gradaties:
1. Rode huid en zwelling
2. Blaren
3. Zwarte en witte verkleuring

Mocht je trouwens wanten kunnen vinden, dat is echt heel fijn. Dan houden je vingers elkaar warm en reageren ze bij mij minder.