Al jaren heb ik last van mijn knieën, jaren wisselend van intensiviteit, maar de laatste maanden is het echt erg geworden. Vroeger had ik wisselend pijn aan beide knieen, dus kon ik nog wel wat compenseren met bijvoorbeeld opstaan. Sinds een paar maanden is de pijn zo erg dat ik niet meer fiets, mij met mijn armen op de tafel opduw om op te staan uit de stoel, de lift neem op het station.
Ik ben een jonge meid, gezond, mijn knieën zijn de enige gewrichten die pijn doen (en dus niet zo'n beetje ook).
Ik ben bij verschillende dokters geweest, röntgenfoto's zijn 2 jaar geleden gemaakt (en die waren goed) een orthopeed heeft ernaar gekeken, fysiotherapie gevolgd (zonder succes). Op reuma ben ik (gelukkig) negatief getest. Alle artsen hebben het patellofemoraal pijnsyndroom genoemd, wat na maximaal een paar jaar over moet gaan. Bij mij wordt het dus alleen maar erger en ik twijfel aan deze diagnose. Ik heb in maart weer een afspraak bij de orthopeed, maar ik ben de wanhoop nabij en bel om de paar dagen of iemand heeft afgezegd en ik eerder terecht kan.
De pijn zit aan de bovenkant van mijn knie, achter mijn knieschijf en eromheen. Het straalt uit naar de bovenbenen en doet vooral pijn bij inspanning, maar ook als ik alleen mijn bovenbeen aanspan, of bijvoorbeeld omdraai in bed. 's ochtends is het erger dan als ik wat opgewarmd ben.
Ik ben benieuwd of iemand deze klachten herkent of nog tips voor me heeft!