Wie heeft er ook te hoge BSE?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Wie heeft er ook te hoge BSE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 09:16

Nee, geen gekke koeienziekte.... :')

Maar te hoge Bloedbezinking?

Zal mijn verhaal vertellen..hoe en wat voor dat er vraagtekens bij komen.

Ik ben vorig jaar April '18 begonnen met werken, en ik kreeg op 25 Juni '18 een vast contract
voor een halfjaar. Dan zou mijn laatste dag zijn op 24 December '18 zijn.

Maar die 24 December heb ik niet behaald. Ik had zeker in een halfjaar heel veel complicaties opgelopen (lichamelijk).

Het begon eerst bij 1 schouder, en daarna de andere schouder, en zo langzaam
ook mijn duimen/polsen en uiteindelijk zelfs mijn ellebogen die behoorlijk pijn deden.

Alles is behoorlijk overbelast geraakt, en zelfs ook nog 2 voeten met hielspoor opgelopen.
Maar daar heb ik gelukkig geen last meer door goede steunzolen (vorig jaar weer opnieuw laten maken)

Alleen in December nog bij het UWV geweest en die vertelde dat ik echt ziek moest melden,
als ze geen verlicht werkzaamheden hebben voor je dan moet jij je verplicht ziekmelden.

Dus ik zit eigenlijk al vanaf begin December in de ziektewet.

Ik ben voor mijn armen pas na de ziekmelding naar de huisarts geweest,
en die heeft mij toch nog doorgestuurd naar het Ziekenhuis voor foto's van de schouders/polsen/ellebogen.

Om voor de zekerheid Reuma/Artritis uit te sluiten, en een bloedafname.

Uit de foto's kwam gelukkig geen gekke dingen uit, alleen bij de bloedafname was er dus uitgekomen
dat mijn bloedbezinking (BSE) 31 was inplaats van 15 (normaal).

Huisarts heeft mij ook nog voor de zekerheid doorgestuurd naar een Reumatoloog, ook omdat ik
op dat moment nog veel last had van mijn gewrichten.

En die heb ik dus afgelopen Dinsdag gehad, en daar is ook weer bloed afgenomen.

Hij vondt het ook niet naar Reuma klinken en sloot dat ook uit.

Gisteren dus de bloeduitslag te horen gekregen, hij had 2 soorten Bloedbezinkingen afgenomen.
De ene was ergens gevoelig op, en die was normaal die zat onder de 5.

Maar de bloedbezinking die dus bij de Huisarts 31 was, was die bij de Arts van afgelopen Dinsdag dus 39.
En nu moet ik over een maand weer bloedafnemen om te kijken of het weer zo hoog is.

Als ie weer zo hoog is dan hoort het volgens hem bij mij.

Ik heb nu nog wel last van mijn beide armen, ik moet uitkijken dat ik geen zware dingen til.
Kan zijn dat ik daarna de hele dag een zeurende pijn in de armen heb, en als het echt pijn/pijn doet dan zit ik aan de Naproxen.

Maar ik vraag mij af of er meer mensen zijn met zulke hoge BSE (Ontstekingswaarde)?

Siggislief

Suzanne F.

Re: Wie heeft er ook te hoge BSE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:29

Ik heb altijd een iets te hoge bezinking. Is nooit moeilijk over gedaan eigenlijk. Wat kunnen de klachten zijn dan hiermee?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 19:10

Wat ik nu vooral heb is zo nu en dan een zeurend gevoel in de armen, en soms uit het niets een verrekte spier in de nek/schouder.

Nu heb ik een half aanwezige gevoel in de armen, en denk dat dit vooral overbelasting is wat de meeste van de artsen ook hebben gezegd.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:14

Ik, al jaren. Bij mij is er nooit iets gevonden, het is begonnen na een alvleesklierontsteking. Ik mankeer wel van alles, maar nooit iets kunnen vinden. Ik zit rond de 38 elke keer..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:00

Mijn bse is ook altijd verhoogd. De internist vertelde mij dat een lichte verhoging niet zoveel zegt, bijv mensen met overgewicht, rokers etc hebben dat vrijwel altijd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:04

Mijn doktersassistente vertelde ooit dat wanneer je een pukkel hebt je bezinking te hoog is.
Maak me er eerlijk gezegd niet druk over. Zolang hij niet alarmerend hoog is.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:43

In circa december 2017 heb ik bloed laten prikken. Gewoon controle of er niets bijzonders uit naar voren kwam.
Niet alleen mijn cholesterol bleek te hoog te zijn (ben gelijk aan cholesterolremmers gezet). Ook mijn bezinking bleek te hoog te zijn.
En dan heb ik het over 70
Doordat je bv ook al een te hoge bezinking kan hebben wat veroorzaakt word door iets kleins (idd bv een pukkel) werd bloedafname na 3 maanden herhaald.
Wederom bleek hij 70 te zijn en ben ik dus door gestuurd door de huisarts naar de internist.

Conclusies na MRI’s, PETscan, nierbiopt, longbronchoscopie incl biopt, echo’s is nu anno januari 2019:
Astma
Verminderde nierfunctie
Verminderde hartpompfunctie (minimaal)

Mijn bezinking zit nu standaard rond de 38. Helaas is in het najaar nu ook gebleken dat ik de meest gangbare voor de hand liggende AB niet meer mag omdat ze een negatief effect hebben op mijn nierfunctie evenals de NSAID’s

Ik heb uiteraard wat lichamelijke klachten waarbij sommige veel voor de hand liggend zijn in combinatie met de ziektebeelden.
Verder maak ik er mij zo min mogelijk druk over. Ik ben bij wijze van spreken meer bang voor longontsteking (inmiddels net de derde achter de rug na september). Alleen bij controles cardioloog, nefroloog of longarts knijp ik hem iedere keer weer even.
De bezinking van rond de 38 is dus normaal voor mij.
Die bezinking van 70 was abnormaal voor mij