Helft van haar gekruld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayra9148

Helft van haar gekruld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 02:21

Beste bokkers, :)

(Ik weet trouwens niet of ik in het goede topic/forum zit) Ik heb een vraag over iets waar ik al een hele tijd mee zit. Ik heb normaal altijd stijl haar gehad. Maar best wel vroeg in mijn ''puberjaren'' begon er een soort van slag in mijn haar te ontstaan. Hier had ik niet veel moeite mee dus heb er verder ook niks mee gedaan. Tegenwoordig is het uitgegroeid tot 1 grote pluk in mijn haar wat krul heeft. Normaal (laatste paar jaar) draag ik mijn haar in een staart maar wilde het eigenlijk ook weer los gaan gooien. Doordat mijn haar heel lang is en ik dan 1 grote pluk haar heb wat krullerig is terwijl de rest stijl is vind ik het heel lelijk als ik mijn haar los laat. Sowieso moet ik aan mijzelf wennen met los haar en helpt die pluk dus niet echt.

Mijn vraag is dus of er wat aan gedaan kan worden en zoja wat. Permanenten wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Moet ik hier mee naar een kapper gaan of kan ik het zelf gewoon oplossen? Alvast bedankt

Gooiske

Re: Helft van haar gekruld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 02:30

Foto?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 07:49

Jammer genoeg hebben heel veel mensen hier last van. Ik heb ook half slag en half stijl. Maar als het bij jou maar een pluk is dan is het makkelijk: gewoon die pluk stylen met een stijltang. Dan is het probleem opgelost toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:03

DiantaM schreef:
Jammer genoeg hebben heel veel mensen hier last van. Ik heb ook half slag en half stijl. Maar als het bij jou maar een pluk is dan is het makkelijk: gewoon die pluk stylen met een stijltang. Dan is het probleem opgelost toch?

Ik denk dat je steil haar en een steiltang bedoelt?
TS: Vind je het steile haar leuk of wil je liever slag in je hele haar? Er zijn maar 2 oplossingen: je kan die pluk met een steiltang gladmaken of de rest van je haar gaan krullen (met een krultang of stijltang ( ja nu wel met lange ij, om het makkelijk te maken) ).
Mijn haar kan makkelijk allebei, ik kan het makkelijk steil krijgen maar het krult ook makkelijk als ik dat wil. Is jouw haar zo dwars?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:05

Hoe groot is de pluk? Kun je het ook op een manier vastzetten zodat het juist onderdeel van je kapsel is?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:18

En de kapper eens vragen of hij een bepaald model kan knippen waardoor of de rest wat meer golft, meer lagen oid

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:26

Suzanne F. schreef:
DiantaM schreef:

Ik denk dat je steil haar en een steiltang bedoelt?
TS: Vind je het steile haar leuk of wil je liever slag in je hele haar? Er zijn maar 2 oplossingen: je kan die pluk met een steiltang gladmaken of de rest van je haar gaan krullen (met een krultang of stijltang ( ja nu wel met lange ij, om het makkelijk te maken) ).
Mijn haar kan makkelijk allebei, ik kan het makkelijk steil krijgen maar het krult ook makkelijk als ik dat wil. Is jouw haar zo dwars?

Ik moest even nadenken want ik ben net wakker :o?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:30

Klinkt prachtig, of ben ik dan zon gek die natuurlijk haar vaak het mooiste vind? :o

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:35

Heel herkenbaar! De onderlaag van mijn haar heeft slag en krul en de bovenlaag is steil met af en toe een verdwaald plukje net slag.
Ik doe er vaak wat zoutspray in wat ik bij de kapper heb gekocht. Dan heeft het hele haar iig slag en valt het minder op. Heb ik wat meer tijd dan steil ik alles. Of ik krul alles net waar ik zin in heb.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:05

Weet je zeker dat juist die krul je kapsel niet heel leuk en apart maakt?
Laatst bijgewerkt door maras op 25-01-19 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:15

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:27

Nymphe schreef:
Ik heb er totaal geen beeld bij maar volgens mij zijn je opties wel genoemd.

Qua spelling wordt alles hier duidelijk uitgelegd:
https://www.taaluilen.nl/steil-en-stijl/

Wow, ik zat er gewoon naast, weer wat geleerd :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:33

Is het niet een rare kruin die omhoog groeit?

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:33

Ik heb hetzelfde. Rond mijn 18 is mijn haarstructuur beginnen veranderen en heb ik een slag in de onderste laag van mijn haar. Bovenste en stukken vooraan zijn wel gewoon redelijk steil.

Bij mij zijn er twee opties: haren lang laten en de stukken met krul stellen, of haren veel korter (schouderlengte of korter) en knippen voor krullen (in mijn geval heel erg opgeknipt) . Hoe korter, hoe minder zwaar en hoe makkelijker de boel krult.

Makkelijk zal het nooit zijn en als je het los wil zal je altijd wat werk hebben.