Paaldansen / Pole Fitness

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:57

mingming schreef:
Ik ga in juli een workshop doen van Marion Crampe!!!! Ik kan het niet geloven haha, zo veel zin in :D


Ik was te laat |( |( |( |( -O- -O- -O- Ik wil zo graag. Hopelijk vallen er mensen uit zodat ik alsnog mee kan doen.


Mooie jade! Ik ben zo slecht in een jade split. Ik heb er geen grip in -O- Glij altijd naar beneden zodra ik mijn split plat wil maken.

@Banjer: Leeuwarden vind ik te ver voor mij :o Ik zag trouwens dat je paal eindelijk is gearriveerd! *\o/*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48528
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:27

Mooie foto ming!
Ik ga idd de workshop doen... basic/intermediate... want de andere optie is intermediate/advanced en dat heb ik nog net niet... :+

Marion Crampe ken ik niet :o

Bling: jaaaa mn paal is er *\o/* nu nog oefenen met opzetten :+

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:19

mingming schreef:
@Blingh, dat is inderdaad wel goede manier van lesgeven door dezelfde dingen op verschillende niveaus aan te bieden :)

@Margooo, hoe vind you dfyp en rasalila? Ik vind rasalila eigenlijk net te ver weg, ik woon echt in het puntje van zuidoost. Ik heb nu een paar keer bij pdf oost getraind en het is wel leuk, maar de lessen vind ik eigenlijk echt te vol.

@Banjer ooooh, Leeuwarden is echt veel te ver voor mij haha, maar wel tof. Ga jij erheen?


Ik ga in juli een workshop doen van Marion Crampe!!!! Ik kan het niet geloven haha, zo veel zin in :D

En gisteren voor het eerst een jade (variatie) gedaan (ik heb echt moeite met de jade en deze was makkelijker vond ik). Ik ben absoluut niet lenig dus dit is het verste wat ik kom



[ [url=m/D69TLR.jpg]Afbeelding[/url] ]


dfyp ben ik bij Van Galenstraat geweest, daar stonden de palen echt veeel te dicht op elkaar. Wel veel persoonlijke aandacht (5 pers) en leuke instructrice. Ik ga as zaterdag naar de andere locatie, daar schijnen de palen verder uit elkaar te staan, maar zijn ze weer veel minder hoog..

Rasalila was ik afgelopen zaterdag, klein (3 man), maar een beetje zweverige instructrice.. Ze hielp mij wel goed oa met spotten. Vond de palen echt niet fijn.

Oftwel; bij PDF zijn de palen echt verreweg het fijnst, de studio zelf ook imo, maar inderdaad erg grote groepen... Toch jammer...

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:31

@margo @mingming: er opent nog een studio in Amsterdam. Van een instructrice van stick2dance. Is dat niet wat?

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 22:32

@Blingh, ik heb ook geen goede grip vaak, maar afgelopen maandag bij PDF deze versie geleerd en die ging opeens heel goed. Ik verlies meestal namelijk balans, maar die lerares had echt wel goede tips. Maar ik kan nog niet de normale denk ik waarbij de andere arm op je heup ligt. Hopelijk kan je nog meedoen met workshop van Marion!

@Banjer, super leuk, laat even weten hoe het was!!!
EN OMG GA MARION CRAMPE OPZOEKEN :') Zij is echt een paaldansgodin, niet normaal lenig. Als ik ooit ook maar in de buurt kom van haar skills, dan ben ik blij haha.

@Margooo, oh jammer :( DFYP heeft ook wel veel verschillende lessen dus dat is wel fijn. Ik heb telkens geen tijd om ze uit te proberen haha.

Die nieuwe studio is van Nicole!! Ik ga daar sowieso ook lessen nemen :j Die opent in april geloof ik
edit; alleen gaat zij wel vooral focussen op exotic (en dat vind ik leuk, maar ik ben meer van de sport). En de palen zijn blijkbaar best laag. Maar een andere instructrice van stick2dance gaat daar lesgeven van wie ik heeeel graag weer les wil.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48528
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 12:15

Ik heb vandaag voor het eerst los in de banner en de inverted D gehangen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:49

Wat gaaf zeg, ziet er heel goed uit!

Ik was vandaag bij DFYP Centrum, echt super fijne locatie. Ook goede uitlegging en hulp gekregen. Ik heb echt onwijs moeite met de outside leg hang, voelt zo kneuzig want het is een 'makkelijke' move.. Maar krijg mijn knie holte moeilijk om de paal heen...

Studio van Nicole klinkt goed, al ken ik haar niet haha. Waar ergens is het?

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 20:59

Super goed Banjer!!!

Bij welke locatie was je? Ze hebben er 2 toch? en welke les? Ik moet het echt nog een keer gaan proberen daar!

Volgens mij vlakbij de Pijp, ze heeft een instagram ervoor https://www.instagram.com/spiritnroses/

Vandaag met een vriendin getraind bij mij thuis en geprobeerd een choreo te maken voor wedstrijd in April, maar er komt echt niks van :+
Wel the eye gedaan (ik ben boven):
Spoiler:
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48528
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:43

Gaaf ming!

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 10:37

Ik was bij Tussen de Bogen, en een 'all levels les'. Heel veel persoonlijke aandacht, ze gaf iedereen gewoon oefening op eigen niveau. Vond ik erg prettig. Heb haar gezegd waar ik aan wilde werken en daar hebben we dan ook veel aandacht aan besteed. De andere locatie, van Galenstraat vind ik niet zo fijn, de palen staan daar te dicht op elkaar waardoor je niet lekker je ding kan doen...

Heel gaaf! Ik zou ook zo graag een paal willen thuis.. Maar ik woon met huisgenoten en ze gaan niet blij zijn als een paal in de woonkamer neerzet :')

Unicorn_xX

Berichten: 149
Geregistreerd: 21-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 10:50

Leuk topic :)

Ik heb 2 jaar lang pole fitness gedaan. Op het laatst echt fanatiek, 3x per week les + ik heb mijn eigen paal thuis.

Helaas heb ik tijdens de les een blessure opgelopen aan mijn rechter pols, wat tevens mijn voorkeur hand is, door de twisted grip #) |( |( |(
Ik loop nog altijd bij de fysio hand en pols centrum en doe braaf de oefeningen. Ik hoop dat ik in de toekomst deze sport weer mag doen. Ik mis het zo erg!

Leuke foto's allemaal!
Ik heb alleen oude foto's te delen.

Spoiler:
Afbeelding



Spoiler:
Afbeelding

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 10:55

@Margo, die andere locatie ben ik inderdaad ook 1 keer geweest en toen per ongeluk een meisje geschopt haha, die palen staan echt dicht op elkaar.
Ik heb ook huisgenoten, maar gelukkig vonden die het super leuk (en stond de paal er al voordat zij hier kwamen wonen :D )

@Unicorn, oh wat jammer zeg... Hopelijk mag je snel weer!!

Ik heb ook weleens dat mijn linker pols pijn doet, heeft iemand nog goede oefeningen om deze sterker te maken? Ik doe nu expres al een tijdje geen handsprings of splitgrip, zodat ik hem niet hoef te belasten.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:12

Ja zonde eigenlijk he, ze zouden die palen echt wat verder uit elkaar moeten zetten. Ik ben hier echt net komen wonen, en het is een koophuis van hun ouders (broer en zus), dus ik vind het nogal wat om dat voor te stellen.. Plus dat ik ook niet echt lekker zou gaan oefenen als zij thuis zijn hahaha.

Echt heel erg jammer Unicorn, heftig dat je er zo lang last van houd! Ik ben ook wel echt voorzichtig, tegen het bange aan. Wil echt graag kracht opbouwen. Doe veel yoga en Crossfit naast paaldansen dus hopelijk op de goeie weg :)

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:50

Yaella, ik heb via de email begrepen dat er nog een workshop bij komt van Marion Crampe. Weet niet welke, maar hopelijk kan je er dan wel bij zijn :) Ik ga naar haar signature moves workshop, was wel optijd gelukkig.

Pdfa in noord is vaak een stuk rustiger dan in Oost. Ik train in Noord, vind ik fijner dan in Oost (en Oost is voor mij dan weer te ver eigenlijk).

Unicorn, wat vervelend van je blessure. De twisted grip blessures, die zijn er helaas regelmatig, wel wordt er veel meer aandacht aan besteed dan "vroeger" om blessures te voorkomen heb ik het idee (meet bekendheid van blessure gevoelige moves).

Net lekker op wintersport geweest, morgen weer het trainen oppakken. Ga sinds lange tijd weer eens een wedstrijdje mee doen. Liep voor me vakantie erg vast in mijn act, hopelijk heeft even een weekje off me inspiratie goed gedaan :)

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 00:08

Hey super leuk, dan doen wij dezelfde workshop! :D

Noord is zo ver voor mij, maar ik wil wel meedoen een keer daar. Bij welke les ga je meestal?

@margo, cross fit is volgens mij ook echt goed om ernaast te doen, ik ga dat vrijdag voor het eerst proberen!

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 01:43

VeronicaM schreef:
Yaella, ik heb via de email begrepen dat er nog een workshop bij komt van Marion Crampe. Weet niet welke, maar hopelijk kan je er dan wel bij zijn :) Ik ga naar haar signature moves workshop, was wel optijd gelukkig.

Pdfa in noord is vaak een stuk rustiger dan in Oost. Ik train in Noord, vind ik fijner dan in Oost (en Oost is voor mij dan weer te ver eigenlijk).

Unicorn, wat vervelend van je blessure. De twisted grip blessures, die zijn er helaas regelmatig, wel wordt er veel meer aandacht aan besteed dan "vroeger" om blessures te voorkomen heb ik het idee (meet bekendheid van blessure gevoelige moves).

Net lekker op wintersport geweest, morgen weer het trainen oppakken. Ga sinds lange tijd weer eens een wedstrijdje mee doen. Liep voor me vakantie erg vast in mijn act, hopelijk heeft even een weekje off me inspiratie goed gedaan :)


Ja als het goed is zit ik daar sowieso in.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:56

Ik ben dus een jongen aan het daten die gaat verhuizen naar Noord dus ik voorzie dat ik tzt ook wel naar PDFA noord ga haha

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:29

Ik werk onregelmatig, dus ik wissel wel af welke lessen ik volg. Ik volg regelmatig powerpole op dinsdag, soms donderdag intermediate of zaterdag intermediate, ga op t moment vaak vrij trainen op zondag.
Als ik vrij ben van zelf les geven ga ik op woensdag naar Oost voor de advanced. Soms als ik maandagavond vrij ben dan ga ik stretchen bij tatjana. Is dus niet echt een vaste les :P

Ah leuk dat je toch naar Marion kan dan Yaella. Zie je daar mingming :)

Helaas gaat mijn training vanavond door omstandigheden niet door, hopelijk van het weekend weer lekker oppakken :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48528
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:37

Tatjana lijkt me ook een hele leuke om les /workshop van te hebben... :D of Yvonne Smink :D

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:21

Banjer schreef:
Tatjana lijkt me ook een hele leuke om les /workshop van te hebben... :D of Yvonne Smink :D



Tatjana is leuk! meerdere workshops van haar gehad en altijd leuk <3 (wel alleen exotic gehad tot nu toe)

Van Yvonne ooit 1x een workshop gehad maar vond het toen niet heel leuk omdat de meeste dingen die zij leerde net te moeilijk waren voor mij :o :+ Nu zou ik graag een keer les van haar hebben om te kijken of ik ben verbeterd :D

Gaat er iemand ook nog meedoen met Pole evolution de dag voor marion's workshop? Of kijken?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48528
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:56

Volgens mij ben jij wel verbeterd :P je doet dingen waarvan ik denk dat ze eigenlijk onmogelijk zijn... :+

Is het een idee om Tatjana of Yvonne te vragen voor een workshop? En dan natuurlijk duidelijk vermelden dat er minder ervaren mensen meedoen (zoals ik :)) )

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48528
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:30

En kennen jullie @gisellepoleart van instagram? Zij is zo goed! Ze is van Zwitserland.... misschien wil zij wel een keer naar NL komen? :D

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 21:32

Omg, als ik ooit een workshop van Yvonne kan volgen :wow: <3 Gisellepoleart kom ik weleens tegen, maar ik weet eigenlijk niet precies wat haar stijl is.

Tatjana is ook super gaaf, maar ik doe wel minder vaak exotic dus een exotic workshop zou ik niet zo snel volgen!

Ik ga denk ik kijken bij pole evolution, helaas deed mijn studio niet mee aangezien dat stick2dance was en we dus niet meer bestaan :+ Doe jij wel mee?

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:44

mingming schreef:
Omg, als ik ooit een workshop van Yvonne kan volgen :wow: <3 Gisellepoleart kom ik weleens tegen, maar ik weet eigenlijk niet precies wat haar stijl is.

Tatjana is ook super gaaf, maar ik doe wel minder vaak exotic dus een exotic workshop zou ik niet zo snel volgen!

Ik ga denk ik kijken bij pole evolution, helaas deed mijn studio niet mee aangezien dat stick2dance was en we dus niet meer bestaan :+ Doe jij wel mee?



Jaaa ik doe mee *\o/*

Ik ben juist gek op exotic! Heerlijk op hakken dansen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48528
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:10

Exotic vind ik helemaal niks.. ik kan niet eens overeind blijven staan op dat soort hakken... dus paaldansen ga ik al helemaal niet proberen...