Paaldansen / Pole Fitness

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:16

Ik woon in Purmerend toen ook al maar Mn schoonzusje geeft les in Alkmaar, vandaar dat ik daar heen ging :D

Mn plafond op zolder is nu 5,70 maar we gaan er een verdieping in maken hebben we gisteren besloten dus dan komt het goed *\o/*

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 13:21

5.70 woooooww. Je zou wel echt een mega hoge paal kunnen hebben haha! Fijn dat je dan straks toch weer 1 kan plaatsen.

Lukt het jullie een beetje om thuis te trainen? Ik vind het vaak wat saai in m'n eentje en stop dan redelijk snel

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:02

Geen paal thuis en helaas ook niet die mogelijkheid. Hopelijk in ons volgende huis wel *D Met 'gewoon' thuis sporten heb ik wel ook problemen met m'n motivatie. Hoe beter het gaat hoe leuker het wordt en dat motiveert me wel altijd.

Super leuk dat jullie een keer samen gaan trainen. Als ik weer bezig ben en wat meer oefeningen ken lijkt het me leuk om een keer mee te doen! :)

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:06

Wow dit lijkt me nou echt super gaaf !

Alleen vraagje ik moet eigenlijk naar de sportschool voor mijn rug die moet sterker worden maar daar heb ik zon enorme hekel aan .

Is dit iets voor mensen met een zwakke rug ?

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 17:11

Ja leuk jolienn! Als we een keer gewoon gaan trainen ipv een workshop ding dan kan je sowieso mee trainen ook :)

Little birdy, zeker ook daarvoor! Ik had altijd (en heb) een redelijk zwakke rug. Ik heb echt wel veel rugspieren gekregen hierdoor. Waar kom je vandaan? Je kan altijd een proeflesje doen

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:40

Zit een km of 20 van rotterdam af :)
Wat kost zoiets eigenlijk per les ?

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:32

Ik heb geen zwakke rug, maar heb wel gemerkt dat je echt best snel sterker wordt! In mijn geval sneller dan met fitnessen.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 22:07

little_birdy schreef:
Zit een km of 20 van rotterdam af :)
Wat kost zoiets eigenlijk per les ?


In Rotterdam zitten er best veel, weet niet of dat te ver is voor je? :)

Vaak is een proefles best goedkoop, 10 euro oid. Daarna kun je bij de meeste studio's kiezen voor een leskaart of een abonnement. Ik betaal 65 euro voor 2 lessen per week. Ik geloof dat het 40 of 45 euro is voor 1 les per week. Een lessenkaart is in verhouding wat duurder. Het hangt natuurlijk wel af per studio!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:42

Hmmm... ik had wat gepost, maar ik zie m niet terug -O-
Nog een poging :D

Vandaag voor het eerst de banner gedaan... best wel eng :o maar gelukkig hield de juf me goed vast :D na een paar keer heeft ze me even losgelaten en toen hing ik daar... wel 2 hele seconden *\o/*
Het was niet zo sierlijk als op de tekening... maar dat komt nog wel... hoop ik.... ooit...
Afbeelding

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:13

Hmm dat is aan de ene kant niet super duur maar aan de andere kant als ik dan ook naar rotterdam moet rijden :) ga er eens over nadenken

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:25

mingming schreef:
Haha, maar ik vond het ook leuk om te horen van wie je verder lessen wil :') Marion Crampe is echt een droom wauuuwwww, maar ik heb eigenlijk niet echt haar stijl. Ik ben zo stijf als een hark :Y)

@Banjer, niveau maakt niet uit! Passen ze wel aan :)

Bij Dineke heb ik gisteren voor 1.5 uur met z'n 2'en 72 euro betaald (inclusief studio huur).

Haar prijzen zijn verder:
3 personen 60 minuten, 35 euro per persoon
3 personen 90 minuten, 55 euro pp

Maar dan zal er nog wel studio huur opkomen, geen idee waar we het kunnen doen? Wij hadden het bij Stick2Dance gisteren, maar die gaat sluiten eind vd maand. We kunnen ook even bij Tatjana vragen wat zij vraagt. Of bij anderen nog als we daar interesse voor hebben :)

Of we kunnen een keer ergens een gewone les of workshop samen doen!


Gaat Stick2Dance sluiten?! Hoezo?! :(

Ik woon ook in Amsterdam trouwens. Maar ben wel echt nog beginner I/II haha.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 16:47

Ja! De huur is 4x verhoogd per 1 maart dus de huur werd te hoog. Maar we kregen het ook pas 2 weken geleden ofzo te horen, best wel vervelend voor mensen die nog veel lessen hadden of waarvan het abonnement nog wel even doorloopt.

Nu moet ik dus ook een andere plek gaan zoeken om te trainen :(

Ohhh mooi @Banjer! Die ken ik helemaal niet :D

@little birdy, misschien is er ook nog wel wat dichter bij je in de buurt! Even op wat andere stadjes/dorpjes googlen met paaldans of pole fitness erbij. En op de website van paalsportbond.nl staan ook wel flink wat studio's :)

Gisteren veel getraind, in de ochtend beg/intermediate les gedaan, daarna exotic pole. En daarna kwam er in de middag een vriendin bij mij thuis trainen voor nog zo'n 2 uur. Vandaag even rust, want ik ga maandag, dinsdag, woensdag en donderdag weer paaldansen :Y)

Edit; heeft iemand nog tips voor de handspring? Mijn ayesha is heel stevig, maar het erin komen dmv een handspring heb ik echt veel moeite mee.

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:55

Paaldansen lijkt me zo gaaf om te kunnen! Alleen zit er hier volgens mij niks in de buurt en ik ben zo niet lenig en heb al helemaal geen kracht in m'n armen :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:03

mingming schreef:
Ohhh mooi @Banjer! Die ken ik helemaal niet :D
.

Je gaat eerst in butterfly en dan je been strekken zodat je grip bij je achillespees/hiel krijgt... en tegelijkertijd draai je je gezicht van de paal en doe je je heupen naar voren... :)
Makkelijk praten, vanaf een schermpje... ik weet het :))

Ayesha vanuit handspring kan ik je niet bij helpen... ik kan allebei nog niet :o

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:04

Nico_lette schreef:
Paaldansen lijkt me zo gaaf om te kunnen! Alleen zit er hier volgens mij niks in de buurt en ik ben zo niet lenig en heb al helemaal geen kracht in m'n armen :')


Kracht komt met training :) en lenig ben ik ook niet hoor.. :)

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 19:02

Nico_lette schreef:
Paaldansen lijkt me zo gaaf om te kunnen! Alleen zit er hier volgens mij niks in de buurt en ik ben zo niet lenig en heb al helemaal geen kracht in m'n armen :')


Ik denk dat Sneek het dichtsbij gaat zijn voor je, maar dat is misschien toch nog te ver? Ik had echt geen kracht toen ik begon, maar dat bouw je snel op. Ik voelde echt elke week dat ik sterker was. Lenig ben ik nog steeds niet :')

@Banjer, ooh soort van extended butterfly. Ik ga hem van de week proberen :)

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:09

mingming schreef:
Nico_lette schreef:
Paaldansen lijkt me zo gaaf om te kunnen! Alleen zit er hier volgens mij niks in de buurt en ik ben zo niet lenig en heb al helemaal geen kracht in m'n armen :')


Ik denk dat Sneek het dichtsbij gaat zijn voor je, maar dat is misschien toch nog te ver? Ik had echt geen kracht toen ik begon, maar dat bouw je snel op. Ik voelde echt elke week dat ik sterker was. Lenig ben ik nog steeds niet :')

@Banjer, ooh soort van extended butterfly. Ik ga hem van de week proberen :)

Ik zit in Sneek op school dus dat valt opzich wel mee! Ik ga s kijken, thanks :)
En hahaha mooizo, daar was ik al bang voor :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:16

Ja, extended butterfly-achtig, maar dan met je lichaam en gezicht niet naar de paal :)

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:18

mingming schreef:
5.70 woooooww. Je zou wel echt een mega hoge paal kunnen hebben haha! Fijn dat je dan straks toch weer 1 kan plaatsen.

Lukt het jullie een beetje om thuis te trainen? Ik vind het vaak wat saai in m'n eentje en stop dan redelijk snel



Toen ik een paal thuis had deed ik er super veel mee. Ik had me ook aangesloten bij een online paaldansstudio (Cleos rock n pole) om mezelf te motiveren iets te doen :) Deed ook veel mee aan paaldans challenges om mezelf bezig te houden.

little_birdy schreef:
Wow dit lijkt me nou echt super gaaf !

Alleen vraagje ik moet eigenlijk naar de sportschool voor mijn rug die moet sterker worden maar daar heb ik zon enorme hekel aan .

Is dit iets voor mensen met een zwakke rug ?


Ik raad wel aan om pilates erbij te doen om je rug te verstekken Met het paaldansen vraag je veel van je lichaam en ik zie vaak genoeg mensen die geblesseerd raken omdat ze niet cross-trainen of inderdaad al een wat zwakkere rug hebben.
Het helpt zeker met verberteren van je rug maar dat ligt ook heel erg aan hoe een les is gestructueerd.

little_birdy schreef:
Zit een km of 20 van rotterdam af :)
Wat kost zoiets eigenlijk per les ?


Als je naar Rotterdam wilt komen kan ik je Sportief paaldansen aanraden :D :o Als je mij even contacteert heb ik een code voor een gratis proefles ;)
Anders kost een proefles vaak tussen de 9.50 en 15 euro. Maar vaak krijg je dat geld terug als je lid wordt.


Banjer schreef:
Hmmm... ik had wat gepost, maar ik zie m niet terug -O-
Nog een poging :D

Vandaag voor het eerst de banner gedaan... best wel eng :o maar gelukkig hield de juf me goed vast :D na een paar keer heeft ze me even losgelaten en toen hing ik daar... wel 2 hele seconden *\o/*
Het was niet zo sierlijk als op de tekening... maar dat komt nog wel... hoop ik.... ooit...
[ [url=m/EYrogN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf!! wat goed!


little_birdy schreef:
Hmm dat is aan de ene kant niet super duur maar aan de andere kant als ik dan ook naar rotterdam moet rijden :) ga er eens over nadenken


Zit er niks anders bij je in de buurt? 20 km kan dordrecht zijn daar hebben ze ook een goeie school (maira) het kan ook meer richting den haag zijn (daar heb je Sportief en PIDS)
mingming schreef:
Edit; heeft iemand nog tips voor de handspring? Mijn ayesha is heel stevig, maar het erin komen dmv een handspring heb ik echt veel moeite mee.


Ik vind het lastig om tips te geven zonder dat ik zie wat je nu aan het doen bent. Als je wilt kun je een filmpje via dm of insta sturen :D Dan wil ik er best naar kijken.

Best wel grappig, ik had eerst mijn handspring en daarna pas mijn ayesha :+ Hoor ik veel, als de een lukt, lukt de andere niet :+

Pfff ik vind het alleen zo raar, vroeger was handspring en ayesha echt iets voor gevorderden en nu zie ik steeds meer beginners/intermediates eraan beginnen. Vind ik best wel eng om te zien aangezien ayesha echt blessure gevoelig is.


Ik kwam er vorige week achter dat ik een fairywalk kan *\o/* *\o/* *\o/*



Nu op naar een deadlift :D :o

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:36

Leuk filmpje Blingh! Ik had m al op je insta gezien :D

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 20:44

Banjer schreef:
Ja, extended butterfly-achtig, maar dan met je lichaam en gezicht niet naar de paal :)


Ik heb hem geprobeerd, erg leuk! Alleen geen foto gemaakt, doe ik de volgende keer :)

@Blinghx
ik wil inderdaad ook mee gaan doen aan wat challenges om meer motivatie te hebben om thuis te trainen, want nu train ik echt alleen als er een vriendin bij is ofzo.

En ik zal een keer een filmpje maken van wat ik nu heb aan handspring! Wel pas over 2 weken denk ik, want ik ga maandag op vakantie :) Ik doe het ook niet te vaak, want het is best zwaar voor de onderste pols ook.

En tof die fairywalk!



Maud heeft geantwoord. Voor een groepsprivé les vraagt ze 25 euro voor 5 kwartier. Ze geeft die les dan in Reeuwwijk op de locatie van pole fitness. Dat is zeker voor Banjer echt wel ver. Voor mij is het met het OV iets minder dan 2 uur (auto is maar 40 minuten :') )
Hoe vinden jullie dit?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:20

Ik ben gewend ver te reizen, dus dat is niet erg... maar Reeuwijk is voor mij niet haalbaar... geen treinstation... en ik ben wagenziek, dus auto of bus is geen optie :o ;(

Maar als jullie willen.. prima, jullie hoeven niet altijd rekening te houden met mijn gekke gebreken :))

Leuk dat je de banner hebt geprobeerd :D vind jij m niet eng?

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:02

mingming schreef:
Banjer schreef:
Ja, extended butterfly-achtig, maar dan met je lichaam en gezicht niet naar de paal :)


Ik heb hem geprobeerd, erg leuk! Alleen geen foto gemaakt, doe ik de volgende keer :)

@Blinghx
ik wil inderdaad ook mee gaan doen aan wat challenges om meer motivatie te hebben om thuis te trainen, want nu train ik echt alleen als er een vriendin bij is ofzo.

En ik zal een keer een filmpje maken van wat ik nu heb aan handspring! Wel pas over 2 weken denk ik, want ik ga maandag op vakantie :) Ik doe het ook niet te vaak, want het is best zwaar voor de onderste pols ook.

En tof die fairywalk!



Maud heeft geantwoord. Voor een groepsprivé les vraagt ze 25 euro voor 5 kwartier. Ze geeft die les dan in Reeuwwijk op de locatie van pole fitness. Dat is zeker voor Banjer echt wel ver. Voor mij is het met het OV iets minder dan 2 uur (auto is maar 40 minuten :') )
Hoe vinden jullie dit?



En als we haar ergens naar toe willen laten komen? Den haag ofzo?

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:33

Ik zou ook liever een locatie willen die beter bereikbaar is met ov/trein. En weet ook niet zo goed of jullie niet allemaal een veel te hoog niveau hebben haha.

Ik kon gisteren voor het eerst zonder hulp in mijn chopper komen :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 09:53

Hebben jullie Virgil Nagel gezien bij Holland’s Got Talent? Hij geeft ook masterclasses... ik zou hem wel willen vragen... wat denken jullie?