Paaldansen / Pole Fitness

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 02:42

AylaL schreef:
Wauw dat lijkt me zo vet! Heb altijd al een soort dans lessen willen volgen of het nu paaldansen was of niet. Maar ben altijd bang dat ik dan voor paal sta(lekker geplaatste pun) als ik daar zo aankom met 0 ervaring :')


Ik zie dat je in Den Haag woont. Ik geef daar les! Ik zou zeggen kom gewoon langs! Er zijn speciale proeflessen waar iedereen voor de eerste keer begint en er zijn speciale beginners lessen.
Daarnaast als je het nooit probeert zul je het ook nooit leren ;)
Ik zou zeggen ga eens een keer proberen :D[/quote]
mingming schreef:
@xU_Blinghx, ja tof! Het is wel al over 2 weken dus misschien wat te kort dag voor je

@AylaL, gewoon doen :) Veel locaties hebben ook een speciale beginners cursus, dus dan zit je met iedereen die het nog nooit heeft gedaan. Er zitten er een paar in Den Haag en er is ook net een nieuwe geopend daar.
En we zijn allemaal ooit ergens begonnen :D


Ik zal er is naar kijken! Zo'n beginners les is wel fijn, daar voel ik me dan iets gemakkelijker mee haha[/quote]

Als je wilt kun je me een pb sturen. Ik heb nog een kortingscode voor een proefles :)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:21

Ik heb een vriendin bereid gevonden om een proefles met me mee te doen :D Dus wij gaan een proefles in Den Haag doen. Ben heel benieuwd, ik vind de combinatie van kracht en lenigheid heel leuk.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:58

Tanya schreef:
Ik heb een vriendin bereid gevonden om een proefles met me mee te doen :D Dus wij gaan een proefles in Den Haag doen. Ben heel benieuwd, ik vind de combinatie van kracht en lenigheid heel leuk.


Ben je al geweest? Zo ja, hoe vond je het? :D

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:00

xU_Blinghx schreef:
Tanya schreef:
Ik heb een vriendin bereid gevonden om een proefles met me mee te doen :D Dus wij gaan een proefles in Den Haag doen. Ben heel benieuwd, ik vind de combinatie van kracht en lenigheid heel leuk.


Ben je al geweest? Zo ja, hoe vond je het? :D

Maandag avond! :D moet wel in mijn eentje, die vriendin kan toch niet.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:05

Ikzelf niet, maar mijn oudste dochter doet aan paaldansen. Ik vind het ontzettend knap om te zien, als zij foto's of filmpjes laat zien. Geweldig! Zij vindt het ook superleuk om te doen. Dat was iets wat zij al heel lang wilde. Een paar jaar geleden samen met een vriendin de stap genomen en zij is verder gegaan. Zij lest in Enschede.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:19

Tanya schreef:
Tanya schreef:
Ik heb een vriendin bereid gevonden om een proefles met me mee te doen :D Dus wij gaan een proefles in Den Haag doen. Ben heel benieuwd, ik vind de combinatie van kracht en lenigheid heel leuk.


Ben je al geweest? Zo ja, hoe vond je het? :D

Maandag avond! :D moet wel in mijn eentje, die vriendin kan toch niet.[/quote]

Spannend!! Je bent in iedere geval in goede handen ;)


Misty12 schreef:
Ikzelf niet, maar mijn oudste dochter doet aan paaldansen. Ik vind het ontzettend knap om te zien, als zij foto's of filmpjes laat zien. Geweldig! Zij vindt het ook superleuk om te doen. Dat was iets wat zij al heel lang wilde. Een paar jaar geleden samen met een vriendin de stap genomen en zij is verder gegaan. Zij lest in Enschede.


Wat leuk! Mijn familie vind het ook altijd machtig om te zien wat allemaal aan het doen ben :o

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 20:59

@tanya, spannend!! Laat even weten hoe je het vond :) ga je bij sportief paaldansen?

@misty, mijn familie vind het ook leuk om te zien haha! Zelfs al doe ik iets simpels, ze vinden het toch al bijzonder :P en mijn moeder wil een keertje les van me nu, had ik echt niet verwacht :D

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:22

Jeeej ik meld me ook! Sinds oktober via Onefit lekker aan het paaldansen, in Amsterdam. Ik ga zowel naar de Pole Dance Factory als naar Stick2Dance. Ik voel me nog wel echt een beginner, maar ik merk vooral de laatste tijd wel erg veel vooruitgang. Ik kan nu eindelijk goed klimmen en zitten in ieder geval, en invert gaat ook steeds beter. Leerde het alleen bij PDF eerst om er echt in te springen, en bij Stick2Dance doen ze alles vanuit de Helicopter, moet daar wel even aan wennen.

Iemand nog tips voor leuke broekjes? Ik heb nu een sportbroekje maar die is niet ideaal. En ik heb ook steeds vaker wat blote huid bij mijn buik nodig, maar ik voel maar daar echt nog wel te dik voor... |(

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48412
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:34

Margoooo: schijt hebben aan dat je je te dik voelt, dat is nergens voor nodig :)
Leuk dat je ook aan paaldansen doet :D ik ben nu technieken aan het leren met deadlifting.... damn, dat is zwaar... ik kom amper omhoog :))

Mingming: wat stoer dat je moeder les van je wil :D

Verder ben ik in de les nu bezig met cliffhanger en dan mn been van achter naar voren brengen... niet moeilijk, maar wel eng... :+
Ook bezig met extended butterfly, om zo naar de banner toe te werken...
De inverted D, als voorbereiding op de ayesha is ook nog steeds eng :))
En de hangover moet ik ook weer eens oppakken :D

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:01

Margoooo schreef:
Jeeej ik meld me ook! Sinds oktober via Onefit lekker aan het paaldansen, in Amsterdam. Ik ga zowel naar de Pole Dance Factory als naar Stick2Dance. Ik voel me nog wel echt een beginner, maar ik merk vooral de laatste tijd wel erg veel vooruitgang. Ik kan nu eindelijk goed klimmen en zitten in ieder geval, en invert gaat ook steeds beter. Leerde het alleen bij PDF eerst om er echt in te springen, en bij Stick2Dance doen ze alles vanuit de Helicopter, moet daar wel even aan wennen.

Iemand nog tips voor leuke broekjes? Ik heb nu een sportbroekje maar die is niet ideaal. En ik heb ook steeds vaker wat blote huid bij mijn buik nodig, maar ik voel maar daar echt nog wel te dik voor... |(



Welkom! Wat leuk een mede-paaldanser *\o/*

leuke broekjes zou je kunnen kijken op flexmonkey.nl of op polejunkie.
Flexmonkey is een nederlands bedrijf met een eigen merk en wat spullen van andere merken.

PoleJunkie is een Engels bedrijf met de grootste stock aan paaldanskleding in Europa <3 Zit van alles bij van high waisted shorts tot aan strings dus ik denk dat je daar sowieso iets kan vinden :o

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 18:28

Margoooo schreef:
Jeeej ik meld me ook! Sinds oktober via Onefit lekker aan het paaldansen, in Amsterdam. Ik ga zowel naar de Pole Dance Factory als naar Stick2Dance. Ik voel me nog wel echt een beginner, maar ik merk vooral de laatste tijd wel erg veel vooruitgang. Ik kan nu eindelijk goed klimmen en zitten in ieder geval, en invert gaat ook steeds beter. Leerde het alleen bij PDF eerst om er echt in te springen, en bij Stick2Dance doen ze alles vanuit de Helicopter, moet daar wel even aan wennen.

Iemand nog tips voor leuke broekjes? Ik heb nu een sportbroekje maar die is niet ideaal. En ik heb ook steeds vaker wat blote huid bij mijn buik nodig, maar ik voel maar daar echt nog wel te dik voor... |(


OMG wat leuk!!! Ik train ook bij stick2dance. Heb ik je misschien weleens gezien haha. Ik wil ook bij pdf gaan, zit jij bij locatie oost of noord? Het houdt me echt wel tegen dat die groepen zo groot zijn daar.

Niet laten tegenhouden door hoe je denkt dat je eruit ziet hoor, het mooie aan paaldansen is dat iedereen het kan! <3

Fijn merk is pointoutpolewear vind ik. Ze zijn best betaalbaar en hebben vaak acties voor gratis verzending+nog x% korting. Met black friday heb ik voor 60 euro inclusief verzenden 2 setjes kunnen kopen. En de kwaliteit is mooi en de pasvorm is ook fijn.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:01

Ohh wat fijn zeg, leuke reacties.

Ja echt dik ben ik (niet) meer gelukkig, maar mijn buik is gewoon echt mijn problem area.. En je moet juist toch dat stukje hebben om grip te krijgen. Vind het ook grappig om te merken dat je echt moet wennen aan grip hebben op al je huid, dus nu klimmen en zitten gaat, maar laatst buik deed echt zeer, flinke blauwe plekken ook.

Thanks voor de tips!

@mingming: Oost! Is veel dichter bij mijn huis&werk. Ik vind alleen niet alle instructrices leuk, en idd erg grote groepen. Maar wel altijd een eigen paal. Ze doen ook hele andere moves. Veel meer spins, en ook spinning pole, terwijl S2D meer statisch is, met af en toe klein stukje choreo. PDF heb ik ook af en toe nog floorwork mee gepakt. PDF is qua faciliteiten wel veeeel fijner.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48412
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:31

Hihi, je hebt je eerste pole kiss dus al gehad :D

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 21:14

@Banjer, had helemaal je vorige bericht gemist, maar goed bezig! Je had eerst toch 1x per maand privé les? Nog steeds? En je hebt nu thuis ook een paal toch?

@Margo, ik ga binnenkort ook een keer bij oost proberen, wel leuk dat ze zo veel verschillende soorten lessen hebben. Mocht je een keer samen willen trainen, laat maar weten :) Ik heb thuis ook een paal staan eventueel!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48412
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:08

Ik heb nu om de week privéles... :) Mn paal komt ergens eind deze maand... hij logeert nu bij een familielid van een kennis :D
Laatst bijgewerkt door Banjer op 09-02-19 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 22:32

Ohhh spannend!!! Stage toch? Ik zit nog steeds te wachten op een betaalbare 2e hands stage :+

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48412
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:41

Klopt, een stage, ivm geen geschikt plafond :+

Ik heb de mijne (XPole) voor €500 overgenomen... er is een fb groep, paaldans, waar ze wel eens worden aangeboden, of marktplaats voor aerial-, paaldans- en yogabenodigdheden (of iets in die richting)...

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 21:24

Ohh 500 valt best mee! Iets dat ongeveer zoiets geprijsd is zoek ik ook haha.
Ik zit inderdaad ook in die groepen :) Erg handig.

Dit weekend Xpert teacher training gehad! Heel veel geleerd, onwijs leuk weekend gehad. Ik weet niet zeker of het echt geschikt is voor mensen die al een andere opleiding hebben gevolgd, want die leren misschien niet zo heel veel meer daar. Hoewel 3 van ons al les gaven en die hebben er wel echt veel van geleerd. Het was ook een heerlijk klein groepje, we waren met 5 meiden :) Examen vandaag ook gehaald dus heb nu een mooi diploma :D Ik weet nog niet of en waar ik les ga geven, maar ik heb er hoe dan ook veel van geleerd.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:36

Gefeliciteerd!!! *\o/*

Vriendin van mij heeft een stage voor €199 op de kop getikt. :wow: zo jaloers.

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:40

Hier sinds 1.5 jaar :-)

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:51

mingming schreef:
@Banjer, had helemaal je vorige bericht gemist, maar goed bezig! Je had eerst toch 1x per maand privé les? Nog steeds? En je hebt nu thuis ook een paal toch?

@Margo, ik ga binnenkort ook een keer bij oost proberen, wel leuk dat ze zo veel verschillende soorten lessen hebben. Mocht je een keer samen willen trainen, laat maar weten :) Ik heb thuis ook een paal staan eventueel!


Ah tof! Ja ik mag dus omdat ik via OneFit kom maar 4x per maand per locatie een les volgen. Dus heb enkel nog paaldans les genomen, vind het anders een beetje 'zonde'...

Oeh dat is wel een leuk aanbod!

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:06

@Tanya: En hoe was de eerste les?

@MingMing & Margo: Leuk, als jullie een keer bij PDF gaan en ik kan wil ik ook best een keer mee! Als ik in Amsterdam had gewoond was ik zeker daar gaan lessen! Hun aanbod is zo groot :wow:

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 21:50

Jaaa!! Laten we sowieso een keer een meeting doen met paaldansers van Bokt :) samen trainen :D
Paar jaar geleden was er een fotomeeting geloof ik? Maar toen deed ik nog niet aan paaldansen haha

Edit: en gefeliciteerd met je verjaardag trouwens Yaella :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48412
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:58

Jaaaa een pole meeting lijkt me leuk :D

Wel 1 verzoekje: liefst op loopafstand vanaf een treinstation :D

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 23:10

Hoi meiden, ik wil me hier ook melden. Dans nog niet zo lang, en lig er helaas ook al een tijdje uit. Ik heb les gehad van een vriendin van me, een half jaar ongeveer denk ik, 1x per week. Helaas viel ik toen van m'n paard en blesseerde m'n knie. Tot op heden nog niet weer kunnen beginnen. Knie is nog niet helemaal 100% Maar ik sta al weer te popelen om te starten! Vind het zo'n leuke sport :) Veel van de termen(oefeningen) ken ik nog niet, heb ergens nog wel een papiertje liggen welke oefeningen ik al beheers.. Zijn er mensen uit de buurt van Waalwijk/Tilburg?