Vette huid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tova

Vette huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 00:55

Ik heb een behoorlijk vette huid. Door de mirena spiraal had ik behoorlijk last van grote, dikke (steen)puisten maar die is er 5 maanden geleden uit gegaan. Tegen die dikke puisten smeerde ik altijd Benzoylperoxide (5 of 10%), dit heb ik 6 jaar lang gesmeerd. Maar dit wil ik niet meer gebruiken.

Sinds ik aan de pil zit zijn de grote, dikke (steen) puisten gelukkig over maar heb ik nu hier en daar kleine puistjes en redelijk wat mee eters op mijn neus. Ik voel goed dat mijn huid erg vet is.

Ik gebruik geen foundation, was iedere ochtend mijn gezicht en scrub 2 keer in de week mijn gezicht. Daarnaast reinig ik 5 keer in de week savonds mijn gezicht met de gezichtsreiningsmouse van Nivea.
Mijn voeding is goed, ik eet iedere dag voldoende groente en fruit.

Wat gebruiken jullie juist wel of juist niet bij een vette huid?

Gnome

Re: Vette huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 01:19

Het kan ook zijn dat je huid juist heel droog is waardoor je zoveel extra vet aanmaakt. Ik raad aan om eerst bij een goede beautysalon een huidmeting te doen zodat je weet wat je huid nodig heeft. Dan kun je gerichter aan de slag.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 01:52

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Heb vroeger acne gehad en daarvoor de pil voorgeschreven gekregen. Met de hormonen die er in zitten is dit heel lang goed gegaan. Nu het laatste jaar toch door de pil heen weer last gekregen van acne. Nog niet extreem, maar gewoon de hele tijd een vette huid. Met het tekort aan de pil ben ik overgestapt op een lagere dosis, wetende dat de acne waarschijnlijk erger ging worden. Dat is het helaas ook, maar ik voel me verder lichamelijk en mentaal zoveel beter. Ik zit nu te twijfelen wat ik ga doen. Of ik over ga op een spiraal en meteen al naar de dermatoloog ga. Of dat ik terug ga op de zwaardere pil.
Mijn routine verschilt heel erg, omdat mijn huid alle kanten op gaat de laatste tijd. Ben net een tijdje weer gestopt met antibiotica pillen en zalf. Nu hou ik het heel goed bij met tea tree toner en reiniger van de body shop. En verder dag en nacht crème van Yves rocher. Gaat nog niet optimaal, dus ik lees mee voor andere ervaringen :)

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 23:28

ingedebruijn schreef:
Het kan ook zijn dat je huid juist heel droog is waardoor je zoveel extra vet aanmaakt. Ik raad aan om eerst bij een goede beautysalon een huidmeting te doen zodat je weet wat je huid nodig heeft. Dan kun je gerichter aan de slag.

Dat wil ik binnenkort ook gaan doen, maar ik ben benieuwd naar jullie tips/ervaringen.

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:32

Kijk eens naar Hannah huiscoaching. Zei kunnen erg veel voor je betekenen wat betreft acne reductie. Zit wel een prijskaartje aan.