Veel zweten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Veel zweten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 10:31

Ik heb eigenlijk al 3 jaar last (sinds dat k omgesteld ben) van veel zweten. Als ik buiten in de kou loop, begin ik te zweten. Als ik stress, begin ik te zweten.

Als ik niks doe, gewoon op een stoel op school me huiswerk maak, begin ik te zweten etc. Ik spuit gewoon veel deo op, en heb al verschillende varianten geprobeerd, maar niks helpt. Ik draag dus ook alleen maar zwarte schirts en truien.

Maar ik wil daarmee ophouden, ik zie altijd zulke leuke kleding in een andere kleur, zoals wit en rood enzovoorts. Maar ik durf dat niet te dragen omdat ik weet dat daar zweetvlekken in te zien zijn. Ik heb al een x pads geprobeerd, maar dat zat totaal niet fijn.

Heeft iemand misschien een tip wat ik hier tegen kan doen? Het irriteert me enorm en wil zo graag andere kleuren dragen..

Janneke2

Re: Veel zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:38

;) "Gewoon" stoppen met deodorants, niemand wordt daar gelukkig van.

Wat jij beschrijft hoort niet te gebeuren. En daar zijn wel oplossingen voor. Uit mijn hoofd zeg ik dat je 7e borstwervel waarschijnlijk verantwoordelijk is voor dit gedoe.
Een orthomanuele arts kan controleren hoe of je verschillende wervels staan (je hele wervelkolom werkt samen) en kan een eventuele scheefstand opheffen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:39

Ik heb het ook een tijd gehad om mijn puberteit. Is vanzelf weer minder geworden :))

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 10:40

Janneke2 schreef:
;) "Gewoon" stoppen met deodorants, niemand wordt daar gelukkig van.

Wat jij beschrijft hoort niet te gebeuren. En daar zijn wel oplossingen voor. Uit mijn hoofd zeg ik dat je 7e borstwervel waarschijnlijk verantwoordelijk is voor dit gedoe.
Een orthomanuele arts kan controleren hoe of je verschillende wervels staan (je hele wervelkolom werkt samen) en kan een eventuele scheefstand opheffen.

En gaat dat via een operatie of?..

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 10:40

wendy1987 schreef:
Ik heb het ook een tijd gehad om mijn puberteit. Is vanzelf weer minder geworden :))

Wanneer is het bij jou gestopt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:41

purny

Ben je al eens naar de huisarts geweest voor een verwijzing voor een dermatoloog?
Zelf zweette ik ook altijd heel veel. Net zoals jij. Kon spuiten wat ik wou en had alles geprobeerd. Toen ben ik naar de dermatoloog geweest en die heeft bij mij hyperhydrosis geconstateerd.
Oplossing en behandeling is botox.

Steeph

Janneke2 schreef:

De wattewat?

Gewoon met dit probleem naar je huisarts gaan, zeggen dat je er last van hebt en hij of zij kan je hierbij adviseren welke middelen of ingrepen bij jou kunnen helpen :)

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 10:42

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 10:43

purny schreef:
Ben je al eens naar de huisarts geweest voor een verwijzing voor een dermatoloog?
Zelf zweette ik ook altijd heel veel. Net zoals jij. Kon spuiten wat ik wou en had alles geprobeerd. Toen ben ik naar de dermatoloog geweest en die heeft bij mij hyperhydrosis geconstateerd.

Dat kost zeker heel veel geld en is niet vergoed?

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 10:43

Steeph schreef:
Janneke2 schreef:

De wattewat?

Gewoon met dit probleem naar je huisarts gaan, zeggen dat je er last van hebt en hij of zij kan je hierbij adviseren welke middelen of ingrepen bij jou kunnen helpen :)

Jeerje ahaha, moet de laatste tijd wel heel vaak naar de huisarts

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:43

ViennaDj schreef:
Janneke2 schreef:

En gaat dat via een operatie of?..

Nee hoor.
Je zit of ligt op de behandeltafel, de arts duwt her en der wat, en afhankelijkvan de bevindingen ben het hetzij in 1 of 2 keer klaar, of soms 5 of 6 keer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:44

ViennaDj schreef:
purny schreef:

Dat kost zeker heel veel geld en is niet vergoed?

Als het met medische indicatie is wel.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:52

MarlindeRooz schreef:
Mijn vriend gebruikt deze hier voor:
https://www.jumbo.com/odorex-extra-dry- ... K_EALw_wcB

Maar die is volwassen en geen puber meer, maar het zweten blijft. :)

Dit heb ik ook veel gebruikt in de pubertijd, werkte goed! Geen deo op doen zou ik niemand in mijn omgeving blij mee hebben gemaakt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:56

Odorex heeft mijn pubertijd gered!! Bij mij was het echt een puberdingetje, ging over toen ik begin 20 was.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:56

Rond mijn 19e denk.
Ik gebruikte ook die link van de jumbo. Werkte ook wel fijn maar nooit ideaal.
Anders idd gewoon even langs de huisarts gaan

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:01

Orthomanuele arts wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:06

Ik gebruik Nuud (https://nuudcare.com/) als deodorant. Bevat geen aluminium, parabenen of andere chemische bestanddelen die je poriën alleen maar verstoppen (om de geur tegen te houden). Maar is een natuurlijk middel met micro zilver en voorkomt de geur door bacteriën te neutraliseren.

Je hoeft het maar eens in de paar dagen op te doen en dan kun je er mee sporten, douchen, alles. Heeft bij mij erg geholpen, echt een aanrader.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:11

Helpt Nuud alleen tegen geur, of stopt het ook het overmatig zweten?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:21

Ik gebruik Syneo 5. Misschien is dat wat?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:28

Neem je toevallig iets van medicatie?

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 11:28

xLes schreef:
Neem je toevallig iets van medicatie?

Ja, misschien komt het door de pil?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:41

Normale deo ga ik alleen maar erger van zweten, enige wat bij mij werkt is dove maximum protection! Daarmee kan ik ook echt in de volle zon gaan hardlopen zonder te zweten :)) (Zelfs zo erg dat ik het zweet wel eens over mn rug had lopen en mn oksels nog droog waren _O-)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:57

purny schreef:

Is het niet zo dat je dan op andere plekken meer gaat zweten? Dat het dan stopt bij je oksels maar bv meer wordt op je rug of handen?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:00

Rexona Maximum Protection werkt super!