Nagels bijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Binkie_Eline

Nagels bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 16:12

(Ik weet niet of het hier goed staat)

Hoi allemaal!

De afgelopen weken/maanden heb ik behoorlijk veel stress gehad. Ik ben vroeger altijd een nagelbijter geweest en dit was even weg, maar door de stress ben ik het weer gaan doen. En niet alleen nagelbijten, maar ook de velletjes rond mijn nagels er af halen. Dit resulteert tot hele lelijke, kapotte en bijna ontstoken vingers.
Nagelbijten kan ik wel redelijk vanaf komen, maar hebben jullie tips om te stoppen met die velletjes er af halen of tips om die wondjes goed te kunnen verzorgen? Of is dat een kwestie van niet aan zitten?

Ik heb nu een stressballetje gekocht zodat ik daar aan kan zitten in plaats van aan mijn vingers, maar op het moment dat ik dat ding niet bij me heb gaat het meteen weer fout. Daarom zoek ik naar iets wat bijvoorbeeld vettig is, want dan ga ik er al minder snel aanzitten.

Graag ervaringen van jullie of misschien lotgenoten die dit ook doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:37

iets wat vettig is... Ik wil wel eens labello/lippenbalsem gebruiken als ik handcreme ben vergeten. Wellicht ook een idee voor je vingers.
Kun je makkelijk meenemen. 1 in je jas, 1 in je tas, 1 in je portemonnee... Dan is de kans klein dat je nooit wat mee hebt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:54

Dadi Oil is echt het beste wat ik ken! Super voor je nagels maar daarnaast ook te gebruiken voor droog haar, huid, pukkeltjes, wondjes, exceem/uitslag, wimpers.... <3
Als particulier wel lastiger aan te komen maar bij de meeste goede nagelsalons is het denk ik wel verkrijgbaar.

Edit: ik ben nagelstyliste en adviseer mijn klanten om minimaal 2 keer per dag met Dadi Oil te smeren!
Zelf gebruik ik het dus ook echt overal voor.

Anoniem

Re: Nagels bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:04

Wat betreft de velletjes iets van vaseline. Minder belastend voor je vingers, geen chemische troep.
Nagels zijn net als je haren keratine. Kun je zelf wel bedenken wat wel of niet helpt of nodig is.

Sem_

Re: Nagels bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:15

Lemony Flutter van Lush is fijn, vettig spul voor de nagelriemen (maar kan volgens mij ook op andere plekken gebruikt worden).