Afvallen, maar áltijd honger, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mona81

Afvallen, maar áltijd honger, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 13:42

Ik ben bezig een paar kilo af te vallen, maar nu is voor mij het probleem dat ik heel snel weer honger heb. Ik eet gemiddeld 8 boterhammen op een dag en dan nog avondeten en tussendoor fruit.
En nóg kan ik stikken van de honger.

Vanmorgen heb ik een schaaltje yoghurt met cruesli en fruit op, met 2 boterhammen met humus. Dat was om 6.30 uur. En om 9.15 uur kreeg ik alweer hoofdpijn van de honger. Als ik dan niet eet, ga ik zweten, trillen en uiteindelijk misselijk en moet ik gaan liggen. Volgens mij heb ik dan een enorme suikerdip. Ik heb gemiddeld na anderhalf of 2 uur gewoon echt weer honger. Een stukje komkommer of een appeltje helpt 10 minuten.

Mijn bloed is getest, al meerdere malen, geen tekorten, ook geen diabetes. Ik ben een kilo of 6 te zwaar, ben niet zwaarlijvig.

Nog meer mensen die hier last van hebben? En wat doe jij eraan?

Thats_Me

Re: Afvallen, maar áltijd honger, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:47

Klint als een suikerprobleem. Eet je nu minder toegevoegde suiker dan voorheen? Kunnen namelijk afkickverschijnselen zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:49

Iets beter en zwaarder ontbijten? Lekker 2 volkoren boterhammen met 2 gebakken eieren? Ik kan daar de hele dag mee door. Ontbijt is heel belangrijk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:55

Klinkt als een energieprobleem.
Probeer in eerste instantie wat meer eiwitten te eten. Dus minder fruit.
Eitjes, noten en volkorenproducten zijn ideaal.

Ben je de laatste tijd ook erg vermoeid of gestresst geweest ? Slaap je goed ?
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 20-01-19 14:10, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:57

Tussen half 7 en kwart over 9 zit bijna 3 uur tussen. Dus het is niet heel gek dat je dan alweer honger hebt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:05

Wellicht via een diëtiste een voedingsschema op laten stellen wat past bij jou en je bezigheden op een dag?

Toen ik het ooit zelf probeerde bleef ik ook trek houden, met hulp van een diëtiste moest ik soms tegen heug en meug blijven eten, maar wel net anders dan ik zelf bedacht zou hebben en daardoor viel ik wel af en had geen hongergevoel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:06

AmoorM schreef:
Tussen half 7 en kwart over 9 zit bijna 3 uur tussen. Dus het is niet heel gek dat je dan alweer honger hebt.

Nou dat vind ik wel. Ik heb soms tot 15 uur s middags geen honger. Meestal eet ik om 10.30 uur iets en dan iets kleins rond 14.00 uur en dan avondeten om 17.30 uur.
Maar komt ook voor dat ik om 15.00 uur eet en verder niet meer. Ik eet echt alleen als ik honger heb.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:15

Het valt me op dat je vooral heel veel dingen eet met veel koolhydraten die ervoor zorgen dat je snel weer honger krijgt. Je bent vooral aan het vullen maar niet aan het voeden. Als je dat omdraait dan zal dat al een heel stuk schelen.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:03

Na cruesli in de ochtend krijg ik ook snel weer honger. Maar met muesli, banaan en noten door de yoghurt, hou ik het lang vol.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 15:03

Wat zou ik kunnen eten dat meer voedt Pluisje88?
Voor mijn gevoel zijn de boterhammen inderdaad zo opgebrand. Ik vergelijk mezelf weleens met een hoogoven.
Ik eet geen zuivel en eieren, ivm plantaardig dieet/veganistisch.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:10

Dat ontbijt zo belangrijk is is alweer achterhaald. Misschien wil je eens kijken naar intermitted fasting? Voor mij waren de eerste paar dagen flink taai maar sindsdien krijg ik pas echt honger rond 12u. Ik probeer dus al mijn eten te eten tussen 12:00 en 20:00.
Tegenwoordig heb ik nooit meer honger overdag, terwijl als ik wel ontbijt (en specifiek een stevig ontbijt zoals havermout) dan word ik echt gillend gek van de honger de hele dag.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:19

*steekt hand op*
Nog geen oplossing gevonden, dus ik lees even mee (en die paar kilo's zitten er dus nog steeds aan :+ ). Ik slaag er niet in om maaltijden onder de 400 à 500 kcal te verzinnen waar ik niet achteraf nog steeds honger mee heb.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:24

Ik herken dit ook heel erg... Ik heb een tijd 's morgens yoghurt met appel, gebakken eitje eten en 2 volkoren boterhammen met pindakaas gegeten en dan 2 uur later had ik terug enorme honger. Dat trillen, zweten misselijk herken ik ook heel erg. Ik heb nog geen oplossing gevonden dus ik lees mee. Ik heb er al wel aan gedacht om naar een diëtiste te gaan, zodat die eventueel een eetschema kan opstellen maar ik ben bang dat dat 'weggegooid' geld gaat zijn...
Oh en ik ben dan nog niet eens aan het proberen af te vallen, ik heb dit gewoon al :o

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:24

Lastig probleem.

Ik krijg honger als ik alpro yoghurt, 250 gram met fruit eet.
Op advies van de dieetmevrouw eet ik nu 200 gram alpro kwark met fruit en wat haverzemelen en geen honger meer gedurende de ochtend.

Van zoetigheid eten krijg ik ook meer trek. De eerste week zonder zoetigheid is wennen, maar dat komt goed.
Gekookt ei op brood vult dan weer prima.

Edit: ik kreeg soms ook zweetaanvallen, braken en vreselijk ellendig voelen. Kwam bij mij door de multivitaminepillen.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:27

Boek wat ik echt kan aanraden hiervoor is Eten als een expert.
Gaat niet om een bepaald dieet, maar voorbeelden van een gezond voedingspatroon en waarom het gezond is. 8 boterhammen op een dag klinkt als erg veel. Ik at op een gegeven moment uit gewoonte ook zoveel boterhammen, maar bleef ook honger hebben. Uiteindelijk met weigth watchers mn voedingspatroon echt aangepast. Daarmee heb ik nooit honger gehad. Ben wel veeeeeeeel meer groente gaan eten :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:28

Mona81 schreef:
Ik eet geen zuivel en eieren, ivm plantaardig dieet/veganistisch.

Yoghurt is toch ook zuivel ? Of zie ik het verkeerd. :+

Die vergelijking met een hoogoven is idd dat energieprobleem waar ik over schreef.
Heeft vaak te maken met vermoeidheid, stress en onvoldoende nachtrust.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:31

Ik heb ook altijd honger, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en soms word ik er ook nog wakker van. Het enige wat voor mij helpt is koolhydraatarm eten, max. ca. 20 gr. per dag. Dus ook geen koolhydraatarm brood enzo want dat past daar niet in. Zolang ik dat doe, heb ik weinig tot geen honger.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:34

Water drinken. Minimaal 2 liter op een dag, heb je geen tijd meer om honger te hebben want je maag is net een zwembad op een cruiseliner in een tropische storm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:35

Moet je maag gewoon niet een beetje krimpen? Dat je over twee weekjes zo het al wat minder is?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:45

Pandora, er bestaat ook sojayoghurt :j

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:46

Zoals emptyy zegt, ik had precies hetzelfde probleem, kon wel stapels boterhammen op, en bleef eten. Had áltijd honger. Nadat ik doorhad ben ik enorm gaan minderen, en dat is heel moeilijk, :Y) maar het werkt. Na twee\drie weken zat ik al vol van eén boterham en dat voor 2\3 uur. En inderdaad veel drinken. Is eigenlijk ook moeilijker dan het lijkt. Maar het kán wel, :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:52

Magrathea schreef:
Pandora, er bestaat ook sojayoghurt :j

Ah ok. Ik dacht dat het om gewone yoghurt ging :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:06

xMarieke schreef:
Boek wat ik echt kan aanraden hiervoor is Eten als een expert.
Gaat niet om een bepaald dieet, maar voorbeelden van een gezond voedingspatroon en waarom het gezond is. 8 boterhammen op een dag klinkt als erg veel. Ik at op een gegeven moment uit gewoonte ook zoveel boterhammen, maar bleef ook honger hebben. Uiteindelijk met weigth watchers mn voedingspatroon echt aangepast. Daarmee heb ik nooit honger gehad. Ben wel veeeeeeeel meer groente gaan eten :D

Hiet sluit ik me bij aan. Niet bij dat boek trouwens, dat ken ik niet.
Berenk je dat je maag opgerekt kan zijn door die grote porties.
Dus blijf je hongergevoel houden.
Een optie om veel kleinere porties te eten maar wel vaker.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:23

Zwaarder eten kan helpen met max 3 keer eten per 24 uur.
Soort van richting intermitting fasting.
Twee a drie x zwaar eten met eiwitten en vet, niet vaker.

Ps: boterhammen passen niet in bovenstaand dieet.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:25

Klinkt als mijzelf, ik kan als ik brood eet ook binnen no-time een suikerdip krijgen. Als ik meer eiwitten eet heb ik nergens last van en val ik makkelijk af. Ik denk dat je met deze symptomen hard op weg bent naar diabetes, ik zou één en ander overwegen. Ik ben zelf vegetarisch en zou uit idealisme graag veganistisch worden maar dit gaat ten koste van mijn lichaam. Ik eet nu dus wel eieren, zuivel en af en toe vis). Succes!