Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Peanutbutter schreef:Mijn tip is echt om een tijdje 6 a 7 uur te slapen op 1 nacht.
Ik sliep vroeger ook van 22:00 tot 07:00 en was altijd doodmoe ´s ochtends.
Nu slaap ik van ongeveer 23:30 tot 06:30 en voel me zo fris als een hoentje
Jolien93 schreef:@peanutbutter, ik heb inderdaad ergens op youtube wel eens voorbij zien komen dat lang slapen helemaal niet goed is. De vrouw uit het filmpje ging om 21:00 uur naar bed en stond om 3 (!!!) uur sochtends op.
Soms neem ik me 's avonds ook van die gekke dingen voor, maar in de ochtend denk ik er dan weer heel anders over en slaap ik net zo lang totdat het echt niet meer kan (20 minuten voordat ik in de auto naar werk moet zitten).
Nayomie schreef:Peanutbutter schreef:Mijn tip is echt om een tijdje 6 a 7 uur te slapen op 1 nacht.
Ben wel benieuwd naar de werking daarvan. Lees het overigens meer hoor. Maar hoe kan het dat je lichaam van te veel slaap, juist weer moe wordt?
Anastasia24 schreef:Ik lees ook even mee, heb het ook enrom de laatste 2 jaar. Opstaan is zo'n hel. Maar bij mij werkt inderdaad korter slapen, maar doordat het dan weer lange dagen zijn op school, (+veel indrukken ) ben ik doodop savonds, en geén energie voor ook maar iets. Vitamine slik ik al extra, dit helpt helaas niet bij mij.. Dus ik blijf even meelezen,
Peanutbutter schreef:Nayomie schreef:Peanutbutter schreef:Mijn tip is echt om een tijdje 6 a 7 uur te slapen op 1 nacht.
Ben wel benieuwd naar de werking daarvan. Lees het overigens meer hoor. Maar hoe kan het dat je lichaam van te veel slaap, juist weer moe wordt?
https://www.moevanvermoeidheid.nl/slape ... -toch-moe/
Jolien93 schreef:Ik weet niet of het officieel bestaat, maar ik noem het maar even zo.
Elke ochtend is opstaan een hel.
Eerst dacht ik nog dat het te maken had met een gebrek aan slaap.
Maar ook nu ik 10 tot 13 uur per nacht slaap, blijft opstaan een crime.
Ik voel me dan ook echt depressief en zou het liefst niks gaan ondernemen.
Rond een uur of 10 (en heel wat caffeïne later) begint het langzaam bij te trekken.
Maar ik ben dit gevecht met mezelf elke ochtend zó zat.
Is er iemand die dit herkent? die tips heeft?
Het lijkt me heerlijk om écht op tijd op te kunnen staan, de hondjes uit te laten, uitgebreid te douchen, en ontspannen (én op tijd) op mijn werk aan te komen.
Jolien93 schreef:Key things zijn dus structuur, niet te lang slapen en de caffeïne links laten liggen... lastig!
Maar ik ga het zeker proberen, want dit probleem beïnvloedt een groot deel van mijn leven.
Het gebeurt niet zelden dat ik zo lig te treuzelen en negatief lig te denken in bed, dat ik uiteindelijk met ongekamde haren en dezelfde kleren als de dag ervoor naar mijn werk ga.
Dan voel ik me de hele dag een slons en neem ik me voor het morgen anders te doen.