Meer ruiken door bepaalde zeep, deo of wasmiddel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenvd

Meer ruiken door bepaalde zeep, deo of wasmiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 11:03

Wellicht zal het ook een hormonen kwestie zijn (ik ben zwanger) maar herkennen jullie dat je meer gaat ruiken/stinken als je bepaalde zeep of deo of wasmiddel gebruikt?

Ik wissel regelmatig maar had laatst zeep van dove, deo van dove en persil wasmiddel.

Nou ik rook echt snel niet fris meer tot stinken aan toe.

Ik heb nu sanex 0% gehaald voor onder de douche en odorex als deo. Ook probeer ik ondergoed en hempjes nu met neutraal te wassen en of het ligt aan mij maar merk aanzienlijk verschil.

Herkent iemand dit ook?

Boompje1985

Re: Meer ruiken door bepaalde zeep, deo of wasmiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:10

Ik heb indd dat bepaalde deodorant en wasmiddelen mijn eigen zweetlucht juist naar boven brengt. Maar toen ik zwanger was rook ik mezelf bijna altijd wat ik ook gebruikten, mijn vriend heeft toen regelmatig als proef konijn onder mn oksels gehangen om mij te verzekeren dat ik niet stonk.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:17

Ja, herken ik... Ook een keer met een deo die ik al heel lang gebruikte, mijn favoriet, zo lekker. En zo ineens ruik ik naar kippensoep met die deo... Zo ranzig. En het is gewoon dezelfde bus.

(Ik ben trouwens niet zwanger, dus daar ligt het bij mij niet aan :+ )

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:21

Ik heb het heel erg dat ik mezelf bij vrouwen deo ruik. (maar als ik mijn vriend even met zijn neus in mijn oksel duw valt het meestal wel mee :+)
Tot nu werkt van de vrouwen variant dove wel het beste bij mij. (die voelt ook niet zo nat als je die opspuit.

Bij mannen deo heb ik het dan weer niet. Heb ook altijd het idee dat die van de vrouwen meer voor de geur is ofzo dan echt een anti transpirant.

OH en ben niet zwanger trouwens maar dacht mss dat je soms meer zweet ofzo dat dat er wat mee te maken heeft?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:32

Komt door je hormonen denk ik. Ook ervaar je geuren anders. Ik kon bijvoorbeeld een bepaald parfum niet meer hebben, vond hem ineens zo vies. En andere dingen rook ik ineens heel sterk.
Hormonen laten je zweet en lichaamsgeuren ook anders ruiken.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:39

Oh verschrikkelijk, had ooit Deo van FA, een groene bus en dacht echt vaak bah wat ruikt hier toch. Bleek het zelf te zijn.

Momenteel gebruik ik ook Deo van Odorex en liefst nog deo MET aluminium erin omdat die zweet juist tegen houden.
Douchen doe ik overwegend met nivea maar soms ook met Palmolive blauwe (scrub) of die paarse bus met lavendel.

Wassen, ik heb echt 4 of 5 verschillende merken staan en gooi er op gevoel eens wat in. Zwart bij zwart en wit bij wit dat wel maar voor gekleurd dan eens Lenor, dan eens huismerk, dan eens Omo,... Waar ik zin in heb.

Het zal best hormonaal zijn maar sommige geuren passen gewoon minder bij je lijf waardoor ze anders uitwerken. Een neutrale deo roller van Nivea ruikt bij mij na een tijdje echt naar.

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:45

Ik ben dan niet zwanger, maar dat ook bij sommige producten. En bij deo vooral als er aluminium in zit. Ik koop nu alleen nog deo waar het niet in zit en ruik mezelf eigenlijk nooit meer.

Onder de douche gebruik ik nu gewoon een blok zeep, liefst zo veel mogelijk olijfolie erin om zweet goed te verwijderen.

Ik kan me wel voorstellen dat het erger is als je zwanger bent door bepaalde hormonen. Daarom gebruik ik het liefst producten met zo min mogelijk parfum, omdat sommige geurtjes gewoon echt niet bij je lijf passen.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 12:46

Ja ik denk ook wel hormonaal hoor, kan veel parfum echt niet hebben, ruiken veeeel te sterk.

T is even zoeken naar een prettige manier om fris te blijven. Ik had een tijd rexona, ging eerst goed maar uiteindelijk ook niet meer. Dove heb ik het wel eerder gedacht maar T ruikt zo lekker haha, nu toch maar echt even mee stoppen. De sanex bevalt wel echt goed nu.

T wasmiddel is meer een vermoede, ik weet nog niet of dat verschil gaat maken.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:18

Je reukorgaan/geur beleving is extra gevoelig/ontwikkeld nu. Je hormonen kunnen ook voor een andere (sterkere) lichaamsgeur zorgen. Het werkt aan 2 kanten dus absoluut niet mee. :P

Ik heb het met bepaalde shirts, allemaal gewoon katoen zoals anderen en toch ruik ik daar mezelf veel sneller in, maar ik ben niet zwanger. Dat kan dus ook nog een optie zijn.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:41

Ik gebruik eigenlijk nooit deo, maar voor extreme omstandigheden gebruik ik alleen nog rituals deo. Die houdt me écht fris.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:57

Ik heb bij bepaalde deo's, vooral de hele zoete, dat mijn zweetlucht daar snel doorheen komt. Het liefst gebruik ik neutrale deo's van Dove. Wel heb ik dat als ik deze lang achter elkaar gebruik, dat ze voor mijn gevoel niet meer goed werken (en dus sneller mijn zweet ruik). Dan gebruik ik vaak een tijdje een andere deo als afwisseling, daarna kan ik weer Dove gebruiken zonder dat ik er vies van ga ruiken :)