Wat is dit op mijn buik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Wat is dit op mijn buik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 17:59

Heejj Bokkers,

Ik heb een vraagje. Al sinds een halfjaartje begin ik rare, hele zwarte haartjes onder me navel te krijgen. Eerst komt er een bultje, en dan komt er een haartje uit. Zodra ze lang genoeg zijn kan ik zien dat het er altijd ongeveer een stuk of 10 zijn, dat is duidelijk te zien. Dan epileer ik ze en trek ik ze eruit. Na een weekje komen ze weer langzaam terug, en ik erger me echt kapot eraan. Het zijn ook geen zachte maar hele harde haartjes, weet iemand wat dit is en hoe je het kunt stoppen?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:17

Ingegroeide haartjes? Scrubben helpt.

Meliaforever

Ingegroeide haartjes lijkt het me gewoon.

Lau

Anthea schreef:
Ingegroeide haartjes? Scrubben helpt.

Dit, al dacht ik ook aan een ontstoken haarzakje.

8nnemiek

Re: Wat is dit op mijn buik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:20

Lijkt mij ook :j
Heb ik ook wat last van gehad met epileren op mijn benen. Zelfde soort bultjes. Scheren ipv epileren helpt, maar het duurde bij mij maanden voordat er geen bultjes meer op kwamen zetten.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:22

Het lijkt alsof het ingegroeide haartjes zijn.. Doet het ook pijn? Anders kunnen het ook ontstekinkjes zijn..

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 18:26

Mirjam1202 schreef:
Het lijkt alsof het ingegroeide haartjes zijn.. Doet het ook pijn? Anders kunnen het ook ontstekinkjes zijn..

Nope, het doet geen pijn. Het zijn alleen hele harde haartjes dus als je er met je hand overheen gaat voel je het wel heel erg

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:46

Ik zie in je profiel dat je 14 bent, klopt dit?
Mijn vriendin kreeg ook donkere haren op haar buik toen ze ongeveer jouw leeftijd was. Ze vond dit niet prettig en heeft dit weg laten laseren. Ook is ze in overleg met de huisarts de pil gaan slikken omdat ze vermoedelijk te veel mannelijke hormonen had.

Ik heb soms ook een donker haartje op mijn buik, maar die epileer ik net als jij dan gewoon. Ik heb hier verder geen last van :)
Laatst bijgewerkt door Oedi op 10-01-19 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:47

Vaak zitten die ingegroeide haartje dubbelgeklapt, daardoor lijken ze dikker en donkerder dan de normale haartjes.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:10

Ik heb 'last' van dikke zwarte haren en epileer ze gewoon - als ik daar tenminste zin in heb. Ondertussen ben ik eraan gewend en blijven ze ook vaak genoeg zitten. Daardoor groeien ze ook wel eens in, maar een beetje scrubben (bijvoorbeeld met scrubwashandjes) helpt prima. Je kunt het ook laten zitten, bij mannen vindt men dat sexy, zo'n streepje :D In dat geval kun je ze bevrijden door te scrubben (of als ze erg hardnekkig zijn met een pincet) en dan gewoon laten groeien. Dan groeien ze ook zeker niet meer in :)