Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!
maar ik weet echt hoe je je voelt
Ik reed er zelf 3 keer per dag naar toe en dat 4,5 week lang. De eerste week heb ik in het ziekenhuis geslapen.
ik wilde ook rust en vertrouwd bij mijn vriend zijn. Achteraf gek misschien, maar toen voelde dat oké. Misschien anders als het je tweede kindje is, dan ken je het gevoel van moeder zijn meer. Ik had dat absoluut niet na de geboorte van onze meid.
. Beauty26 schreef:Iedereen bedankt voor de reacties, het is idd erg zwaar... Ze ligt er nu net 4 dagen en moet waarschijnlijk tot de 40 weken dus zal nu nog 2 weken zijn, 2 hele zware weken! Het trekt een hele zware wissel op ons huwelijk.. We zijn allebei moe, prikkelbaar en dus lekker snel op de tenen getrapt!
De kleine meid doet het gelukkig goed, ze krijgt al meer energie is goed wakker, en word wakker voor de voeding maar houd 't drinken zelf niet vol kost te veel energie.. Dus dat krijgt ze idd via een sonde.
.. de eerste 7 dagen verbleven we op de kraamafdeling en toen zijn we overgegaan naar het ronald mcdonaldhuis. Toen ze 10 dagen oud was heeft ze haar grote open hart operatie gehad en moest toen 3 dagen naar de kinderIC. Daarna is ze overgegaan naar de gewone kinderafdeling en daar mochten we eindelijk bij haar blijven en haar gewoon aanraken
. Daar zijn we nog een dikke week geweest.

en wat fijn dat ze al over haar geboortegewicht is! Maar jeej inderdaad erg klein voor haar leeftijd. Ik denk dat ze 2500 gram zal moeten wegen voor ze mee mag? Ik weet dat mijn dochter een soort extra calorieën kreeg door de afgekolfde melk en dat ze dagelijks rond de 50-70 gram groeide. Je telt echt de dagen af hé!?
herkenbaar helaas..
!
. Ze was na thuiskomst net onder haar geboortegewicht en daadoor zwak. Drinken kostte heel veel energie en na paar weken modderen met diaree en bloed bij de ontlasting bleek ze ernstige melkallergie te hebben. Met speciale voeding gaat dit nu goed. Daarnaast had ze ook behoorlijke reflux en daar krijgen we sinds kort ook medicatie voor ( dat is dan 1 voordeel als je al in de molen zit bij de kinderartsen
) Ook kreeg ze nog medicatie voor lichte hartritmestoornissen en daar mochten we paar week terug mee stoppen. Woensdag horen we of het zo mag blijven. Ze loopt wel achter in ontwikkeling door dit alles, paar maanden ongeveer. Artsen en fysio vonden dat ze zich gedroeg als een ernstige prematuur. Snel overprikkeld, veel moe langzamer omtwikkeling enz. Maar ze gaat vooruit en nu de medicatie voor het hart gestopt is nog wat sneller
.