geveld door jawel de ‘griep’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

geveld door jawel de ‘griep’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 23:47

Nou nog meer lotgenoten..:.... ondanks de griepprik nu toch flink ziek......

Ik voelde me zondagochtend al niet fit en had middag en avonddienst op mijn vrijwilligerswerk.....
Ik begon me in de loop van de dag steeds beroerder te voelen en koortsig te worden.
Ben ook een uurtje eerder van het werk naar huis gegaan.

Vanacht meer de wc gezien als mijn bed en nu nog flink beroerd en misselijk iets eten of drinken wil niet alles komt er weer uit. Water kleine slokjes doe ik al maar blijf maar spuigen.
Aan eten hoef ik al helemaal niet te denken..... mijn buik draait zich nu al 3x in de rondte. Ook met al die etens reclames op de tv wordt het niet beter pffff

Dus Netflix maar aangezet.....maar kan me niet echtvconcentreren dus luister ik er maar naar.

Nog meer mensen geveld?

xPabloBokt
Fotograaf

Re: geveld door jawel de ‘griep’

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:53

Heb je al geprobeerd om gekookt water/thee te drinken? Dit is vaak beter houdbaar dan gewoon kraanwater i.v.m. bacteriën.

En misschien proberen wat zoute crackers te eten. Is goed voor je als je zo weinig binnen houdt. I.v.m. hydratatie.

Heel veel beterschap :(:)

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:16

Niet echt griep maar wel dikke middenoorontsteking hier.. Trommelvlies gescheurd en nu aan de ab, sinds vanmiddag ook lichte koorts. Maar ik gok dat dat van de ab komt :( en dat midden in m'n blok

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:18

Jep alleen de buikgriep variant ook gv gehad en deze winter zelfs al in het zh gelegen met iets van vermoedelijk griep

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:25

Ik dacht dat ik de griep had, maar ondertussen lijken mijn amandelen aan de hobbel te zijn :')
Ik had steeds halfslachtige griepklachten die maar niet door leken te zetten. Ik lig momenteel met koorts in bed. Dus wel geveld, niet door de echte griep zoals het nu lijkt (al weet ik niet wat ik nou liever had...in mijn geval is dat vaak even een paar dagen goed ziek en dan is het weer klaar. Met dit weet ik niet wat er gaat gebeuren -O- )

Beterschap! :(:) Ik hoop dat je snel wat op knapt.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:26

sandorra schreef:
Nou nog meer lotgenoten..:.... ondanks de griepprik nu toch flink ziek......
Jouw klachten heb je nooit kunnen voorkomen met een griepprik, deze is gericht op influenza. Evengoed, beterschap!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 01:24

Jij hebt geen influenza/griep, iig niet dat waar de griepprik voor dient.
Klinkt meer als gastro-enteritis oftewel: "buikgriep".

Heel veel beterschap

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 01:58

Ik voelde een flinke kou op mijn borst, waardoor ik veel narigheid ophoestte. Vervolgens kruipen de klachten dan omhoog naar mijn keel en hoofd, au. Neusverkouden wordt ik haast nooit. Geen koorts gehad (dat ontwikkel ik blijkbaar moeilijk), me wel beroerd en heel moe gevoeld.

Dankzij de griepprik erger voorkomen? Misschien.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:35

Yes, griep aanwezig!
Begon met volle holtes, toen keelpijn en nu al 3 dagen m'n oren. Do en vrij nog wel gaan werken, maar lig sinds zaterdag KO op de bank ^)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:04

Hier een beetje zeurende hoofdpijn, keelpijn, oorpijn en pijn in de nek. Daarnaast opgezette kliers in de hals en snot verkouden. Voelt niet fijn, maar voel me ook niet echt ziek. Ik hoop dat het hier bij blijft en dat het snel weg trekt!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:19

Ja ik ben vanaf tweede kerstdag ziek... -O- Heb een week plat gelegen in bed en op de bank met hoge koorts. Het is weer eens wat anders, het kerstdiner en oud & nieuw onder mn dekbed op de bank := Ben in ieder geval geen kilo aangekomen _O- Gelukkig niet hoeven overgeven maar ik kreeg gewoon niks weg. Ontstoken keel, oren en ogen, ruime week niet gewerkt. Inmiddels voel ik me wel goed genoeg om te werken maar het blijft maar sluimeren. Vanochtend weer wakker geworden met amper stem, ontzettend snel moe, smerig hoestje en nog steeds oorpijn en keelpijn. Mag na twee weken wel eens weg gaan van mij :')

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:49

ik denk dat ik ook griep heb, maar het is vreemd....
gisteren tijdens het werk ineens koud/warm/rillingen/ duizelig bij opstaan en slap.
lag om 7 uur in bed en sliep meteen, zo onwijs moe,dat heb ik al een week. heb de klok rond geslapen.
vandaag ook veel geslapen. heb het alleen maar koud, duizelig bij opstaan en bewegen en erg moe en slap.
heb nek en schouder klachten welke zich nu ook extra laten gelden en een zeurende hoofdpijn,maar het vreemde is: geen verhoging denk ik. en onstilbare honger..... heb mij vanochtend ziekgemeld met griep, maar weet niet zeker of het griep is, maar ben zo wazig en moe en duizelig dat ik niet in staat ben naar het werk te gaan

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:18

Hier ook griep sinds maandag. Opgestaan met keelpijn maar wel gaan werken. Savonds direct in bed gaan liggen en het werd alleen maar erger. Dinsdag wel naar Mn werk gegaan omdat ik de salarisronde af moest maken.
Toen ik thuiskwam zat ik er zo doorheen, trillen en koortsaanvallen. Lig nu al 2 dagen voor pampus

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:58

Bij mij lijkt het alsof het al een week onderweg is. Van de week voelde ik me niet helemaal fit, nu krijg ik ook keelpijn en spierpijn. Maar ben nog steeds niet écht ziek, dus ik ga gewoon werken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:21

Ik ook griep.

Ik zie bij iedereen zulke andere klachten.

2 weken geleden mijn man grieperig, hoesten, koorts en hij was echt 2 dagen ziek.
Vorige week hij toch gaan werken maar hij blijft hoesten.

Ik was zaterdag al niet fit.
Zondag heel veel hoesten en echte droge hoest dat je haast staat te kokhalzen.
Maandag niet fit opgestaan en toch om 6 uur begonnen.
Loop van de ochtend hoesten, niesen, kokhalzen, koortsig en gewoon brak.
Uurtje eerst maar huis gegaan en bed in.
2 uur liggen slapen.
Dinsdag voelde ik me redelijk was mijn vrije dag.
Dus toch ff naar de kapper, even bij pony langs en toen kwam de man met de hamer.
Thuis mijn bed in gegaan en het is echt halen en brengen.
Zo voel je je een uurtje goed, zo lig je weer te slapen.
Hang echt al 2 dagen nu op de bank lamlendig te zijn.
Hoest nog steeds als een gek, ben doodmoe, val spontaan in slaap, geen koorts meer maar wel heel koud.

Ik heb ook een griepprik gehad.

En het ergste is... heb geen chocolade in huis om mezelf te troosten omdat ik zo zielig ben _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:16

Ik bleek uiteindelijk beginnende longontsteking en oorontsteking te hebben dus heb een antibiotica kuur gehad, ben 3 weken echt wel goed ziek geweest. Volgens de dokter eerst griep en toen door verminderde weerstand een bacterie erbij.

Ben nog steeds niet helemaal fit, ontzettend snel moe, geen eetlust en benauwd. Gewoon een beetje bleh. Slap natuurlijk ook door het weinige eten al zo lang. Ben 7 kilo afgevallen :=

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:02

Hier is het zondag begonnen met overal in m'n lijf spierpijn. Dacht dat het kwam omdat ik zaterdag druk met mijn paard getraind had en vervolgens lang wat klammig stilgestaan had in de kou. Vanaf maandag echt koorts, de nachten kropen voorbij, ik kon nauwelijks slapen en telkens wanneer ik dacht dat ik nu toch echt wel even geslapen had, keek ik en bleek het maar 20 min later te zijn. Afgelopen nacht voor het eerst weer een nacht ongeveer doorgeslapen, wel paar keer wakker geworden omdat ik nog enorm zweterig was. Vandaag lijkt de koorts wat te zijn gezakt maar heb ik toch de hele middag geslapen. Vandaag voor het eerst weer m'n huis uit gestapt naar de kliko om de kattenbak te verschonen, daar moest ik toch wel weer even van bijkomen daarna :')

Vanochtend had ik me bedacht dat ik morgen wel weer goed genoeg zou zijn om weer verder te gaan met mijn leven, nou hoop ik heel erg dat dat ook het geval is morgen. Heb in geen jaren echt griep gehad, en ik hoop dat dat voor de volgende keer ook weer geldt.

Pfff Warboel, ik heb al vreselijk veel medelijden met mezelf, maar arme jij :(:)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:30

Hier ook voor het eerst in jaren flink geveld geweest door griep.
Zaterdag niet lekker, veel hoesten en bizar veel niezen.
En toen vanaf zodag in een keer een mokerslag erbovenop.
Slap als een vaatdoek, beroerd, Vreselijk koud, ik lag echt te rillen in mijn bed, terwijl ik hoge koorts had (op een gegeven moment bijna 40 graden :wow: ), Veel spierpijn en 'huid'pijn alsof mijn haartjes naaldjes waren, kotsmisselijk, hoofdpijn. The whole pakkage, echt gevloerd dus...
Pas vanaf gister bleef de koorts weg en kon ik weer een heel klein beetje eten. Maar ik voel me nog knap slapjes en heb nog steeds de halve dag in bed gelegen. Ik kan het nu wel opbrengen om er af en toe uit te komen en een filmpje te kijken, daar moest ik begin deze week echt niet aan denken.
Oja ook spoel ik me een ongeluk met zout water om een holte ontsteking te voorkomen, want ik voelde het alweer opkomen... The amount of gore troep die er ook steeds uit mijn neus komt met spoelen is echt niet grappig :x . En ik hoest me no steeds rot.