Ik was zelf benieuwd hoe jullie dit doen

Ik heb zelf een permanente rugblessure in m'n onderrug door een val van een paard. Mijn ruggengraat staat verbogen (holle rug) en er is niks meer aan te doen, behalve de spieren er omheen trainen zodat zij grotendeels de taak van mijn ruggengraat overnemen. (wel een enorm ingrijpende operatie met teveel risico's voor mij)
Nu train ik al met een personal trainer om mijn spieren sterker te maken en aan mijn houding te werken, maar vooral na het springen of een buitenrit heb ik nog steeds behoorlijk veel pijn... En dan echt tot het punt dat ik niet meer kan lopen.
Dressuurmatig trainen gaat wel, maar ik krijg al jaren mijn rug niet sterk genoeg om de andere dingen ook aan te kunnen

Ik doe ze wel en neem de pijn voor lief, ik ben er toch al aan gewend... Maar fijn is anders.
Dus allicht hebben bokkers nog tips? Ideeën voor minder belasting? Of gewoon ervaringen uitwisselen en elkaars verhaal aanhoren?

Toevoeging: Tijdens het rijden heb ik vaak nergens last van, het is echt vanaf het moment dat ik afstap.