Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:07

Hoe vaak doen jullie aan yoga?

Ik ga morgen beginnen! Ik denk 1 a 2x per week.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:10

Ik yoga ook! Ben begonnen met de standaard flow klas van de sportschool. Nu begint dat mij iets te eentonig te worden dus ben ik vooral thuis bezig. Ik doe filmpjes of YouTube of lessen met de app down dog op mijn telefoon. Mijn doel voor 2019 is minstens 3x per week een half uur, maar het liefst elke dag.

Yolopolo
Berichten: 59
Geregistreerd: 11-10-18

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 00:02

Mijn lessen beginnen volgende week weer gelukkig ! Thuis yoga is leuk maar op bij lessen haal ik er meer uit ! Jullie ook ?

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 00:04

Ik hoop op vakantie een lesje yoga mee te pikken en als ik terug ben, begin ik weer met lessen.
Zelf geef ik meer om een les volgen dan thuis wat doen :j

Yolopolo
Berichten: 59
Geregistreerd: 11-10-18

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 00:06

Ja heel vreemd ik kan me op les er meer aan toegeven dan thuis ! Terwijl je eigenlijk anders om zou denken !

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 00:51

Ik had dat aan het begin ook heel erg, maar nu ik iets meer ervaring heb lukt het mij juist thuis beter. Ook kan ik mijn oefeningen dan beter afstemmen op wat ik op dat moment nodig heb. Heb ik energie over? En snelle intensieve flow. Ben ik juist wat vermoeider? Dan doe ik meer yin yoga. Maar ik heb wel dus best lang gelest voordat het mij thuis ook goed lukte :)

Yolopolo
Berichten: 59
Geregistreerd: 11-10-18

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 00:56

Ja ik doe elke ochtend even de mederiaan strekkingen dat vind ik wel super fijn! De makko ho oefeningen zijn dat misschien ook iets voor jou !

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 01:09

Thuis heb ik gewoon geen motivatie :')

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 01:14

Ik in de groepslessen dus juist niet.
Verschrikkelijk vind ik dat.
Geef mij maar lekker thuis, muziekje aan, brandertje aan, en gewoon doen waar ik zin in heb zonder dat ik dingen moet doen die ik toch niet of amper kan.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:12

Thuis doe ik dagelijks online lessen, yogawithadrienne of yogaTV, ik ben dat gaan doen in plaats van het "verplichte" huiswerk van de fysiotherapeut wat toch erg saai werd. Veel komt overeen, spinal twists en strekkingen etc. Laptopje aan met les werkt voor mij beter dan zelf wat verzinnen.

Daarnaast 1 of 2 keer per week yogales buiten de deur. Daar pak ik wat meer ook het rustmoment en meditatieve mee, voor mezelf ga ik vaak nog teveel in competatieve modus wat ik allemaal "moet" kunnen. Aan de ene kant vind ik de groepsenergie heel fijn maar aan de andere kant ben ik nogal misofonisch aangelegd en kan ik slecht tegen overdreven ademgeluiden om me heen (of mensen die strontverkouden toch naar les gaan en naast mij liggen te snuffen en snotteren :\ ) dus dat is nog wel eens een dingetje.
Ik heb zwaar lichamelijk werk en o.a. een fors gedegenereerde rug op alle niveau's, niet meer de jongste, en yoga houdt mij wel echt overeind. Ik krijg wel regelmatig de vraag van "doe je dat OOK nog erbij", maar zonder zou ik de rest niet volhouden.

Ik wil ooit nog een yogainstructeur vragen om bij ons op de boerderij lessen te komen geven, ik ben wel eens bij een collega naar geitenyoga geweest, in de buitenlucht en dat vond ik echt geweldig leuk. Zit alleen nog beetje met hoe en wat bij slecht weer, daar moet ik dan nog een ruimte voor verzinnen.

Dorus

Berichten: 13217
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:18

Karina schreef:
Ik wil ooit nog een yogainstructeur vragen om bij ons op de boerderij lessen te komen geven, ik ben wel eens bij een collega naar geitenyoga geweest, in de buitenlucht en dat vond ik echt geweldig leuk. Zit alleen nog beetje met hoe en wat bij slecht weer, daar moet ik dan nog een ruimte voor verzinnen.

Incidenteel ipv vast iedere maand of week? Dan kan je wellicht iets makkelijker om het weer heen plannen? Gewoon een ideetje :D

Adrienne zie ik veel voorbij komen en volgens mij heb ik wel eens vaker naar haar kanaal gekeken. Mss toch weer eens naar gaan kijken. En gewoon eens tijd voor mezelf maken daarvoor.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:27

Incidenteel is op zich ook gewoon een prima idee natuurlijk, in de tijd van geitenlammetjes is het helemaal leuk. Degene die de geitenyoga op andere lokatie deed is op zich ook wel in ervoor en zal haar ook eens vragen of het haar ook zou passen om in te plannen bij goede weersverwachting. Bij de koeien of paarden moet ook allemaal kunnen natuurlijk in de wei. Ik vond het wel bijzonder dat die geitjes eerst leuk meespelen op de matten, en uiteindelijk allemaal rustig om je heen gaan liggen richting de eindontspanning. Je krijgt echt beetje Trust Technique effect.

Yolopolo
Berichten: 59
Geregistreerd: 11-10-18

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 13:29

Wat grappig dat ze uiteindelijk ook allemaal rustig werden en ontspanden toen jij jullie in de eindontspanning gingen !!

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:57

Zo vandaag m'n eerste yoga les thuis gevolgd via de tv. Ik voel me nu al lekker ontspannen zeg! Maar merk wel hoe stijf ik ben hahaha!

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:33

Geitenyoga klinkt echt leuk haha

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:57

Oooh geitenyoga is echt een bucketlist dingetje van mij haha!! Hoe leuk!!

Ik yoga ongeveer 3x per week, benv helemaal blij want mijn school heeft 3 lesuren toegevoegd vanaf volgende week die mij heel goed uitkomen.

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:54

Hebben jullie nog tips qua spirituele boeken?
Misschien past deze vraag niet helemaal in het topic.
Maar ik dacht wie weet..

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:57

XxLMMxX schreef:
Hebben jullie nog tips qua spirituele boeken?
Misschien past deze vraag niet helemaal in het topic.
Maar ik dacht wie weet..


Ik ben momenteel "de vierde dimensie" van Hans Peter Roel aan het lezen!! Echt een aanrader!

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:56

dressagelady schreef:
XxLMMxX schreef:
Hebben jullie nog tips qua spirituele boeken?
Misschien past deze vraag niet helemaal in het topic.
Maar ik dacht wie weet..


Ik ben momenteel "de vierde dimensie" van Hans Peter Roel aan het lezen!! Echt een aanrader!

Bedankt voor de tip

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:02

Ben verder zelf niet zo van dat soort boeken, maar mijn moeder is helemaal lyrisch over the secret, dus misschien is dat wat?

@yolopolo die mako ho zien er fijn uit. Ga zo een wat snellere en intensere flow doen met de down dog app en daarna deze stretches wat langzamer er achteraan :)

Qua youtubers vind ik boho beautiful altijd super fijn, voornamelijk vanwege de prachtige landschappen op de achtergrond! Sommige houdingen vind ik wel nog te lastig, dus hier en daar pas ik wat aan.

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:57

Muntdrop ik vond the secret niets....
Maar heel veel mensen zijn er helemaal weg van inderdaad! Bedankt voor het meedenken.
Ik ga de YouTube die je zei opzoeken.

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:53

Yoga docent raadt aan om minimaal 3x per week te komen. Maar nu in de winter wil ik alleen maar bankhangen. Is moeilijk te doorbreken. Lig nu in Mn bed i.p.v. dat ik in de auto naar de school zit haha.
Gister wel een lesje herstellende yoga gedaan. En zondag ochtend de heerlijke rustige zondag les. Dus hoop het morgen weer op te pakken. Want ga ik eenmaal 1x niet dan ga ik vervolgens rustig een week niet. Ga zo een YouTube filmpje opzoeken, veel tips hier.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:59

XxLMMxX schreef:
Yoga docent raadt aan om minimaal 3x per week te komen. Maar nu in de winter wil ik alleen maar bankhangen. Is moeilijk te doorbreken. Lig nu in Mn bed i.p.v. dat ik in de auto naar de school zit haha.
Gister wel een lesje herstellende yoga gedaan. En zondag ochtend de heerlijke rustige zondag les. Dus hoop het morgen weer op te pakken. Want ga ik eenmaal 1x niet dan ga ik vervolgens rustig een week niet. Ga zo een YouTube filmpje opzoeken, veel tips hier.


Ik heb dat ook hoor, vind de winter zo zwaar ;(. Ben nu weer begonnen met vitamines bijnemen (vitamine d, magnesium, omega 3 en nog een laag gedoseerde multivitamine) kijken of dat een verschil maakt. 3x per week yoga lukt mij op zich wel. Maar wil eigenlijk ook nog een keertje hardlopen en 2x fitnessen, met stage erbij is dat gewoon bijna niet te doen zeg. Hoe doen mensen die ook nog een gezin hebben dit? Als ik om half 7 op moet wil ik ook wel op tijd in bed liggen namelijk :+

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:17

Ik heb sinds kort soxs. Ben er helemaal dol op!
Als jullie nog meer geweldige sokkentips hebben dan hoor ik dat graag.
Ik doe yin yoga varianten meestal niet op blote voeten

roxiie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:23

Ik doe ook 1 รก 2 x in de week yoga.
Heb wel altijd sokken aan, anders koude voeten