Zorgverzekering 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 09:27

De premies zijn weer bekend en dat betekent dat het weer tijd is om te gaan vergelijken!

Ik zit bij CZ met collectiviteitskorting en dit jaar verlagen ze zelfs de premie dus ik ben erg benieuwd of er iets beters te vinden is.

Mijn eisen:
Ten minste 9 fysio
Tandheelkunde 250 (min 75%)
Hoortoestel eigen bijdrage vergoeding zou fijn zijn.

Brand los!

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:32

maar tegelijk gaat de collectiviteits korting van 10% naar 5%
dus dat is wel jammer.
ik zit bij menzis, heb ook collectiviteit korting en met 9 fysio behandelingen en tandartspakket 250 zit ik op 133 euro per maand

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:33

O goede reminder! Ik heb hier twee kinderen die een beugel moeten, de afspraken heb ik ba de intake dit jaar voor januari gezet om dat grapje te kunnen bekostigen via de verzekering. Offerte was dik 10.000 voor beiden samen. :=

Als iemand daar een tip voor heeft qua verzekering, welkom!

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:34

Ik heb al even gekeken. Menzis blijft het voordeligst voor mij scheeld zeker 10/15 euro per maand ondanks collectief vanuit t werk.
Blijf dus bij Menzis. Wordt ook niet bij elke verzekering geaccepteerd ivm chronische ziekte en bij Menzis weet ik zeker dat ik dat krijg wat ik nodig hebben zonder veel gedoe.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:57

Ik volg ook. Nu collectief bij vgz maar jammer dat de korting naar beneden is gegaan

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:05

Ik lees even mee. Zit op dit moment bij Zilveren Kruis, daarvan waren de premies nog niet bekend.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:07

marrlinde schreef:
O goede reminder! Ik heb hier twee kinderen die een beugel moeten, de afspraken heb ik ba de intake dit jaar voor januari gezet om dat grapje te kunnen bekostigen via de verzekering. Offerte was dik 10.000 voor beiden samen. :=

Als iemand daar een tip voor heeft qua verzekering, welkom!

Blijf zitten waar je zit.
Als je gaat wisselen van verzekeraar zit er bijna altijd een vragenlijst bij en de Orthodontist scoort hoog in deze lijst
Bedenk dat je of niet wordt geaccepteerd of je krijgt een wachttijd van een jaar.
Iets met een brandend huis en is de ortho echt medisch of esthetisch??

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:10

Ik zit bij de ONVZ, nog geen prijzen gezien voor 2020. Hele fijne verzekering, al vind ik wel dat met name de brillenvergoeding aardig is uitgekleed. Ook het kraampakket is behoorlijk minder geworden dacht ik te zien. Dat is mogelijk belangrijk voor me in 2020 dus ik zal, na een jaar best omlaag, weer omhoog moeten qua premie.

Liefst blijf ik bij ONVZ, maar ik woon nu samen, dus mogelijk kijken of samen met vriend interessanter is.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:48

Morganlefay schreef:
marrlinde schreef:
O goede reminder! Ik heb hier twee kinderen die een beugel moeten, de afspraken heb ik ba de intake dit jaar voor januari gezet om dat grapje te kunnen bekostigen via de verzekering. Offerte was dik 10.000 voor beiden samen. :=

Als iemand daar een tip voor heeft qua verzekering, welkom!

Blijf zitten waar je zit.
Als je gaat wisselen van verzekeraar zit er bijna altijd een vragenlijst bij en de Orthodontist scoort hoog in deze lijst
Bedenk dat je of niet wordt geaccepteerd of je krijgt een wachttijd van een jaar.
Iets met een brandend huis en is de ortho echt medisch of esthetisch??


Medisch, op termijn kunnen ze problemen met de kaakgewrichten krijgen. Maar waar ik nu zit is de vergoeding nihil en zelf betalen is gewoon geen optie. Erg lastig!

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:19


Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:47

Dit jaar wil ik ook eens kijken voor een andere verzekering. Ik vind VGZ wel aan de behoorlijk prijzige kant..
Huisarts of ziekenhuis is 1-2x per jaar max. Voor een bril hoeft die verzekering ook niet met maar 1 vergoeding per 3 jaar.

Mocht iemand een goede vergelijkingswebsite weten of een andere goede zorgverzekering hoor ik het graag.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:00

Ik zit bij DSW en blijft bij DSW.

Geen kortingen of poespas, gewoon 3 extra pakketten en that's it. Goede klantenservice, en wat voor mij ook zwaar weegt is dat de zorgverleners ook goed behandeld worden door DSW.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:16

Ik zat altijd bij Zorg en zekerheid grotendeels ivm de collectiviteitskorting.
Ik heb niet echt eisen. Dit jaar weer voor het eerst aanvullend ivm tandarts/lenzen. Maar eigenlijk haal ik daar de aanvullende premie niet bij uit.. tandarts is 2x 40,- en de lenzen zijn maar tot 40,- vergoed. Is dus 120,- en ik betaal 16,- de maand voor aanvullend. Dit jaar geen lenzenvergoeding (40,- per 2 jaar) en dan haal ik het er dus helemaal niet meer uit, of de collectiviteitskorting nu daalt of niet.

Ga kijken of ik t eigen risico wil verhogen.. ene kant is het een risico, andere kant ik heb al jaren eigenlijk niks.. En betaal wel een godsvermogen voor eigenlijk dus niks :+

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:16

Amaryllis schreef:
Ik zit bij DSW en blijft bij DSW.

Geen kortingen of poespas, gewoon 3 extra pakketten en that's it. Goede klantenservice, en wat voor mij ook zwaar weegt is dat de zorgverleners ook goed behandeld worden door DSW.


Dat geldt voor mij ook bij ONVZ. Lees dat CZ en VGZ door 'scherp inkopen' nu een euro korting kunnen geven op de basispremie :roll:

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:17

Pantykous schreef:
Amaryllis schreef:
Ik zit bij DSW en blijft bij DSW.

Geen kortingen of poespas, gewoon 3 extra pakketten en that's it. Goede klantenservice, en wat voor mij ook zwaar weegt is dat de zorgverleners ook goed behandeld worden door DSW.


Dat geldt voor mij ook bij ONVZ. Lees dat CZ en VGZ door 'scherp inkopen' nu een euro korting kunnen geven op de basispremie :roll:



Celiien schreef:
Ik zat altijd bij Zorg en zekerheid grotendeels ivm de collectiviteitskorting.
Ik heb niet echt eisen. Dit jaar weer voor het eerst aanvullend ivm tandarts/lenzen. Maar eigenlijk haal ik daar de aanvullende premie niet bij uit.. tandarts is 2x 40,- en de lenzen zijn maar tot 40,- vergoed. Is dus 120,- en ik betaal 16,- de maand voor aanvullend. Dit jaar geen lenzenvergoeding (40,- per 2 jaar) en dan haal ik het er dus helemaal niet meer uit, of de collectiviteitskorting nu daalt of niet.

Ga kijken of ik t eigen risico wil verhogen.. ene kant is het een risico, andere kant ik heb al jaren eigenlijk niks.. En betaal wel een godsvermogen voor eigenlijk dus niks :+


Heb ik ook gedaan, had berekend dat als ik 2 jaar niks zou hebben ik het verschil al uit had :j Van de 'winst' mezelf meer aanvullend verzekerd.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:22

Ik ga altijd via Independer kijken wat het best aansluit qua premie en vergoedingen.
Werk zelf voor een klantenservice van zorgverzekering dus wij krijgen het nu lekker druk.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:26

Pantykous schreef:
Celiien schreef:
Ik zat altijd bij Zorg en zekerheid grotendeels ivm de collectiviteitskorting.
Ik heb niet echt eisen. Dit jaar weer voor het eerst aanvullend ivm tandarts/lenzen. Maar eigenlijk haal ik daar de aanvullende premie niet bij uit.. tandarts is 2x 40,- en de lenzen zijn maar tot 40,- vergoed. Is dus 120,- en ik betaal 16,- de maand voor aanvullend. Dit jaar geen lenzenvergoeding (40,- per 2 jaar) en dan haal ik het er dus helemaal niet meer uit, of de collectiviteitskorting nu daalt of niet.

Ga kijken of ik t eigen risico wil verhogen.. ene kant is het een risico, andere kant ik heb al jaren eigenlijk niks.. En betaal wel een godsvermogen voor eigenlijk dus niks :+


Heb ik ook gedaan, had berekend dat als ik 2 jaar niks zou hebben ik het verschil al uit had :j Van de 'winst' mezelf meer aanvullend verzekerd.

Hoe bedoel je :+ ?

Anoniem

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:32

Na 2 jaar eigen risico op maximaal heb je het verschil in premie er al uit. Moet je dus alleen niks krijgen :+

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:34

Relaxed schreef:
Na 2 jaar eigen risico op maximaal heb je het verschil in premie er al uit. Moet je dus alleen niks krijgen :+



oooh die fiets!
2 Dingen tegelijk en dan lees je even niet helder :+

Maar andere kant, als je wordt aangereden (bij wijze van) en per ambulance moet worden afgevoerd.. dan krijg je een lekkere rekening.

Ik twijfel nog :')

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:35

Ik ga even volgen omdat naar aanleiding van het topic van vorig jaar ik bij een fijne verzekering ben uitgekomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:35

Ja je loopt het risico dat je zomaar 500 euro extra kwijt bent in een jaar.. Ritje ambulance ben je er al doorheen :+

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:42

Vrijwillig eigen risico is altijd wel een dingetje, het kan echt wel veel geld schelen, maar als je dan in een ambulance terecht komt kan je gelijk 885 aftikken.
Maar ja het heet niet voor niks eigen risico, je loopt altijd dat risico.

Anoniem

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:55

Idd, maar als je het meerdere jaren doet en je zou het geld opzij zetten, dan kun je het wel betalen :j

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:56

Celiien schreef:
Relaxed schreef:
Na 2 jaar eigen risico op maximaal heb je het verschil in premie er al uit. Moet je dus alleen niks krijgen :+



oooh die fiets!
2 Dingen tegelijk en dan lees je even niet helder :+

Maar andere kant, als je wordt aangereden (bij wijze van) en per ambulance moet worden afgevoerd.. dan krijg je een lekkere rekening.

Ik twijfel nog :')


Het is 'maar' 500 euro extra, op zich wel te overzien.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:58

Nou ik gok dat niet hoor, ben in de afgelopen 2 jaar al drie keer afgevoerd. Geen invloed op gehad en ik gok dat dus echt niet. Vind die 350 euro in een jaar al meer dan zat.

Ik kreeg vandaag de nieuwe polis binnen, Nationale Nederlanden. De extra gratis polis (waar ik niks aan had) is eraf, maar de collectiviteitskorting blijft, al met al kost ie straks 0.82 cent meer. Das te verwaarlozen maar ik ben al een eeuw niet bij de tandarts geweest en eigenlijk wil ik dat voor komend jaar wel gaan doen dus ik ga kijken voor een aanv tandartsverzekering die niet teveel kost