Afvallen 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 08:44

Lekker jongens! Echt al super mooie resultaten! :D

Ik ga dit weekend tijdelijk voor een paar maandjes terugverhuizen naar mijn ouders tot ik in mijn nieuwe huisje kan. Doe dan niet meer de boodschappen, dus hoop dat ik dan ook weer terug kan naar normale porties eten en niet meer zoveel snoepen uit zelfmedelijden.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:01

Iedereen is weer goed bezig!!

Hier gaat het nog steeds prima, nog 1.2kg en ik heb mijn doel behaald! :D

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:04

Adamootje schreef:
Sporten wordt ook best wel overschat bij het afvallen. Ik ben de meeste kilo's kwijtgeraakt door gewoon onder onderhoud te eten. Later heb ik daar een uur wandelen aan toegevoegd om de verbranding te verhogen. Toen ik bijna op streefgewicht was, ben ik ook 3x per week gaan sporten (combo kracht en cardio, nu alleen nog kracht). Daardoor ging mijn vetpercentage wel gigantisch snel omlaag waardoor ik inmiddels vrij 'droog' ben, terwijl het gewicht maar drie kilo verschilt met het gewicht van voor het sporten.

Pepper, wat ben je ontzettend goed bezig! Topper!

Leenbeesje, wauw! Fantastisch! *\o/*

Dideh, zulke perioden mag je er ook bij hebben. En daarna de draad van het gezond eten weer oppakken. :D


Klopt helemaal en dat was deels ook mijn valkuil dat ik te veel te hard wilde. Nu is het sporten vooral gericht op stabiliseren van mijn torso en zo duurzaam mijn spieren op te bouwen. Maar het echte werk zit hem inderdaad in minder calorieën eten en meer verbranden.

Uiteindelijk, zodra ik in de buurt ben van mijn streefgewicht, zou ik wel graag echt kracht/uithoudingsvermogen training willen doen. Om sterker te worden. :j


ScarOfWars schreef:
Iedereen is weer goed bezig!!

Hier gaat het nog steeds prima, nog 1.2kg en ik heb mijn doel behaald! :D


Topper!


DideH schreef:
Lekker jongens! Echt al super mooie resultaten! :D

Ik ga dit weekend tijdelijk voor een paar maandjes terugverhuizen naar mijn ouders tot ik in mijn nieuwe huisje kan. Doe dan niet meer de boodschappen, dus hoop dat ik dan ook weer terug kan naar normale porties eten en niet meer zoveel snoepen uit zelfmedelijden.


Aah blijft moeilijk. :( Als je een uitlaatklep nodig hebt, schrijf dan gerust! :(:)

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:12

Hier gaat het best goed, moet zelfs opletten dat ik niet te veel afval :o

Het blijft bij mij heel erg afhankelijk van hoe het in mijn hoofd gaat; als het goed gaat kook ik gezond, koop ik geen snoep, en kan ik bij andere mensen op bezoek ook mijn porties klein houden :)
Als het minder gaat krijg ik last van een soort kha en/of suiker dwang.

DideH: sterkte!

ScarOfWars: top!

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:27

Zou dat niet voor iedereen gelden? Ik herken het wel. :(

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:36

Denk het wel. Zat gister tussen de verhuisdozen met mn bestelde XL sushibowl met mini loempias. Als alles gewoon op orde is eet ik echt niet zulke porties.
Grijp nu ook eerder naar een frietje of pizza ofzo, puur omdat ik denk: ahhh dat mag ik wel een keer.

Straks ga ik het weer oppakken en ga ik weer gezond doen!

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:11

Klopt idd, sporten kun je gebruiken als aanvulling. Maar werkt niet om echt af te vallen. Vaak kom je eerder aan wegens spiergroei.

Net zoals mensen denken dat je geen vette dingen moet eten, terwijl je vet juist nodig hebt om af te kunnen vallen. Dan wel onverzadigde vetten, de vetten in bijv. kokosolie, olijfolie, vis etc.
Als je weinig vet eet gaat je lichaam in een spaarstand en houdt het juist vet vast, omdat je lichaam het nodig heeft. Vetten zijn ook vooral belangrijk voor je lever, en dus het afbreken van afvalstoffen.

Dus wil je puur alleen vet verliezen zou ik gaan voor een koolhydraatarm en vetrijk "dieet".

Sommige mensen geloven het niet. Maar op deze manier ben ik dus van 107 naar 90kg gegaan in een kleine 3 maanden tijd.

Oh, sidenote. Aan kcal tellen doe ik niet. Ik eet wat ik lekker vind en waar ik zin in heb. En ik luister naar mijn lijf. Heb ik honger, snack ik iets. Geen honger of zit ik vol, dan stop ik of eet ik ook gewoon niks.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:48

Klopt helemaal! Dito hier. Sinds ik meer dat soort vetten ben gaan eten gaat het ook stukken beter.

Vanochtend weer intensief een uur gesport en aansluitend 4,5 km gewandeld. Sporten zit op slechts 1000 meter van mij vandaan dus valt mooi te combineren.

Vorige week zag ik al dat mijn sportbroek kapot was. Vandaag zijn mijn schoenen overleden. Morgen even een rondje Decathlon doen. :P

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:00

Hebben er hier misschien mensen tips om je hoofd te laten volgen in het afvallen? Ik ben nu best wat kilo's kwijt, maar mijn hoofd wil niet mee, daar ben ik nog altijd veel te zwaar (ik ben ook nog te zwaar, maar toch)

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:53

De tijd nemen. Als je alle spiergroepen traint maar belangrijker uiteraard goed eet, volgt het vanzelf. Ik heb het met mijn borsten. Die krimpen niet mee. -O-

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:58

leenbeesje schreef:
Hebben er hier misschien mensen tips om je hoofd te laten volgen in het afvallen? Ik ben nu best wat kilo's kwijt, maar mijn hoofd wil niet mee, daar ben ik nog altijd veel te zwaar (ik ben ook nog te zwaar, maar toch)


Ik had de mazzel dat veel mensen het opviel dat ik wat kwijt was en dus complimentjes maakten. Al vind ik mezelf nu nog steeds wel eens een vetklep hoor, maar dat is vaak na een schranspartij.

Weet niet of je omgeving het is opgevallen?
Ik vind je in ieder geval super goed bezig! :)

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:39

Magda, plaatselijk afvallen gaat idd niet, maar ik had het over mijn mentale toestand 8)7

Dideh Het valt de mensen zeker op en ik krijg ook veel complimenten en als ik foto van begin en nu vergelijk, dan kan ik niet anders dan zeggen dat je verschil ziet (wel blij dat ik dat doe, foto's maken soms), maar als ik een spiegel/raam zie dan niet.

Ach ik ben mijn hele leven dik geweest dus ik heb waarschijnlijk gewoon tijd nodig om mijn hersenen te laten volgen.

Bedankt in ieder geval :o

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:51

Whaha, ik lees je bericht nu anders. Sorry. :+:

Maar ook dat heeft tijd nodig. :*

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:39

magda_90 schreef:
Whaha, ik lees je bericht nu anders. Sorry. :+:

Maar ook dat heeft tijd nodig. :*


Hahaha, geen probleem hoor ;)
Ik zal mezelf nog wat tijd geven dan :o

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:44

Hier staat het momenteel op een laag pitje.....pols gebroken en een operatie op het programma -O-
Desondanks gewoon eten en wat minder.

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:47

Coconut schreef:
Hier staat het momenteel op een laag pitje.....pols gebroken en een operatie op het programma -O-
Desondanks gewoon eten en wat minder.


Sterkte en een snel herstel gewenst

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:01

Oww ai... beterschap!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:28

Dank jullie wel :)

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:56

Beterschap!!

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:02

Coconut schreef:
Hier staat het momenteel op een laag pitje.....pols gebroken en een operatie op het programma -O-
Desondanks gewoon eten en wat minder.


Och jeetje! Heel veel sterkte met de operatie en het herstel. :+: :*

____

Is 5 kg (nouwja 4,7 in 6 dagen) in een week afvallen normaal? Ik ben mijn dieet weer aan het oppakken en of mijn weegschaal doet gek of het gaat te hard. :=
Ik werk nog niet fulltime maar wandel wel dagelijks ~ 6 km en zit op 1500 calorieën qua voeding. Morgen zie ik mijn diëtist weer.
Maar ik ben nog nooit zo snel afgevallen (buikgriep uitgezonderd). -O-

Ergens wel blij natuurlijk maar ik wil graag dat het duurzaam en gezond gaat.

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:15

Oef dat klinkt wel heel enthousiast Magda. Als je zo veel wandelt, eet je dan niet te weinig?
Ben benieuwd wat je diëtist zegt!

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:21

Mijn gevoel zegt van wel. Maar dit had ik ook toen ik nog fulltime werkte, en tegen een bo aan zat. Wellicht dat het daarom destijds ook niet wilde gezien ik op knappen stond? We zullen morgen zien wat de diëtist zegt.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:12

Ik zojuist bij de dieetist geweest. Buikomvang was ook met 6 cm afgenomen. Ik helemaal enthousiast... Geeft die weegschaal maar -0.1 kg aan. Vetpercentage is ook maar slechts met 1% gezakt. -O-

Zou mijn weegschaal dan zo slecht zijn? Maar mijn buikomvang is ook afgenomen, broeken zitten zelfs al weer wat losser. -O-

Ik weet wel dat mijn periode er weer aan komt maar dan nog. Zouden die 2 handjes pepernoten gisteren en 2 glazen wijn dan zo aanzetten?

Beetje een dipje nu.

Maar even lekker douchen want sporten ging wel goed. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:49

Volgens mij is dat best normaal hoor, ik had ook een periode dat er op de weegschaal weinig gebeurde, maar dat er wel veel centimeters af gingen. Volgens mijn diëtiste is dat heel normaal :)

Sterkte en een goed herstel gewenst coconut!

Hier ging het even k*t, totaal uit mijn ritme. Al een maand of twee, echt drama.... Lukte me ook gewoon écht niet om mijn ritme weer op te pakken... Maar ik ga er nu weer voor. Even flink streng om die extra kilo's er weer af te krijgen. En weer oppakken wat vorig jaar goed werkte voor mij; alleen op de feestdagen zelf lekker eten wat je wil, niet de hele maand al kerstkransjes naar binnen schuiven :')

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:06

Klopt mijn eigen weegschaal gaf alleen -4,7 kg aan deze week. := Ik heb er nu maar nieuwe batterijen in gedaan en morgenochtend beheer even wegen.

Goed dat je weer bezig bent! De feestmaanden zijn poep ja haha. Ik heb gisteren met Sinterklaas dan even toegegeven en inderdaad met kerst mag het weer. Tussendoor netjes mijn 1500 calorieën aanhouden. :j