Afvallen 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:10

Neverland schreef:
Het probleem is dat ik geen overgewicht heb dus op een of andere manier vind ik een diëtiste dan overbodig... Ik heb nog steeds maatje 38 (maar op het randje := ) maar ik wil weer terug naar mijn 36 / 38. Dus wil het eerst zelf proberen met een online schema of zo! :D

Op de website van Body en Fit staan eetschema’s. Die kwam ik laatst per ongeluk tegen. Durf niet de kwaliteit ervan te beoordelen, maar je zou eens kunnen kijken. :)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:39

Dankjewel!!

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:40

Mag ik jullie om advies vragen?

Ik ben nu weer een week bezig. En ik weet niet zeker dat ik t goed doe qua voeding.... dus ik dacht laat ik even plaatsen wat ik vandaag op heb.

O: lichtgewicht volkoren cracker met linera smeerpate
T: 2 gele kiwi’s
L: 3 volkorenboterhammen met makreel
A: 1,5 broodje (bruin) met Philadelphia bieslook, zalm, rucola en een beetje dille dressing
Na het zwemmen: boer n yoghurt vanille met beetje muesli (170gr yoghurt)

Heel de dag door drink ik water en zometeen nog een kop thee. En dus aan beweging heb ik net 40 banen gezwommen.
Ik eet trouwens maar 2x in de week ongeveer brood savonds, verder wel normaal eten.
Ik houd erg van brood en vind het lastig om te beslissen tussen 2 of 3 boterhammen tussen de middag. Maar volkoren eten is erg belangrijk voor mij ivm darmprobleem.

Hebben jullie misschien tips of opmerkingen?

Ik doe overigens wel nog ook normaal eten (bijv een keer per week frietjes) omdat ik niet op een streng dieet wil maar wil wel gezondere keuzes wil maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:59

Neverland schreef:
Het probleem is dat ik geen overgewicht heb dus op een of andere manier vind ik een diëtiste dan overbodig... Ik heb nog steeds maatje 38 (maar op het randje := ) maar ik wil weer terug naar mijn 36 / 38. Dus wil het eerst zelf proberen met een online schema of zo! :D

Ze zijn er ook voor mensen met een normaal en gezond gewicht, wordt ook (afhankelijk van je verzekeraar) (deels) vergoed. :) Met dit soort vragen kun je er prima terecht, maar ik snap je 'bezwaar' ook wel :)
Op internet is ook veel te vinden, maar kijk dan wel kritisch naar het schema. Er zitten echt zeer ongezonde schema's tussen := Op de website van het voedingscentrum staan ook lekkere en gezonde recepten en volgens mij ook eetschema's, ik haal daar vaak wat inspiratie voor het avondeten vandaan als ik even geen inspiratie heb.

marschwood
Berichten: 455
Geregistreerd: 25-08-08

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:50

Ik zit al weer weken op hetzelfde gewicht.Het enige voordeel nu is dat ik van mijn diabetespillen af mag en de bloeddruk tabletten mag minderen.Blijf een beetje tobben met hoe nu verder.Dietiste kan me ook niet echt verder helpen(zelf 2 jr opleiding gehad en google is mijn vriend)Koolhydraat beperkt in combinatie met intermitterend vasten is voor mij nog steeds het beste vol te houden.Gefeliciteerd aan al diegenen die lekker bezig zijn en succes voor hen die ook even in een dipje zitten

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:33

Volhouden Marshwood! +:)+

Mag ik hier even een blij momentje delen? :) Had voor mezelf als doel gesteld dat mijn wedstrijdshirt weer beter moest zitten. Was net wat wedstrijdfotos aan het vergelijken. Werd er eigenlijk stiekem wel blij en een beetje trots van :o

Afbeelding
Afbeelding

Sall

Berichten: 6732
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:05

Wowww DideH wat een verschil!!! Super hoor

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:59

Zo daar mag je trots op zijn hoor DideH! Ziet er super uit!

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:33

Heel gaaf DideH, je ziet er super uit!

Hier vanmorgen -7,2, ook erg blij mee en blijven volhouden! *\o/*

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:02

Thanks guys :D Krijg nu zelfs collegas die het zelfde probleem hebben als ik (aangekomen sinds werken), die nu vragen: what did you do and how did you do it?! %)

Wel leuk om te horen!
Jij ook lekker bezig Mlies!

Flying_Angel

Berichten: 15722
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:04

@dideh, ik wist niet dat jij hier ook was! Superknap en heel groot verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:44

Wat knap DideH, super resultaat! Mag je trots op zijn :))

Ik had even een motivatiedipje, zit op een plateau waardoor ik geen kilo’s kwijt raak (wel centimeters) en dat demotiveert soms nogal :o Maar ik ga er weer vol tegenaan, vasthouden aan mijn doel. :))

Afbeelding

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:34

Hoi!

Sinds gisteren ben ik weer op dieet omdat ik in 2 jaar tijd 7 kilo ben aangekomen, die 7 moeten er sowieso weer af en misschien wil ik er daarna nog 3 kilo er af hebben.

Dit is nu mijn lijst:

Ontbijt:

Ontbijtcracker van Bolletje met een plak vol vette kaas en een kop koffie zonder suiker.

Lunch:

2 tijgerbruine boterhammen met 1 plak vol vette kaas daarnaast nog een banaan en een kop thee zonder suiker.

Tussendoor: spelt eierkoek, rijstwafel, kop thee met munt gember en carcuma ook zonder suiker, 1 handje onbewerkte noten.

Avond eten: rauwkost salade met kipfilet en een kwart aardappeltje.

Avond tussendoortje: 1 of 2 kleine handjes onbewerkte nootjes en een rijstwafel.

Tussendoor drink ik nog ongeveer 2 flesjes water.

Wat denken jullie er van? Zit ik zo ongeveer goed of is het te veel of te weinig?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:47

Petrichor schreef:
Hoi!

Sinds gisteren ben ik weer op dieet omdat ik in 2 jaar tijd 7 kilo ben aangekomen, die 7 moeten er sowieso weer af en misschien wil ik er daarna nog 3 kilo er af hebben.

Dit is nu mijn lijst:

Ontbijt:

Ontbijtcracker van Bolletje met een plak vol vette kaas en een kop koffie zonder suiker.

Lunch:

2 tijgerbruine boterhammen met 1 plak vol vette kaas daarnaast nog een banaan en een kop thee zonder suiker.

Tussendoor: spelt eierkoek, rijstwafel, kop thee met munt gember en carcuma ook zonder suiker, 1 handje onbewerkte noten.

Avond eten: rauwkost salade met kipfilet en een kwart aardappeltje.

Avond tussendoortje: 1 of 2 kleine handjes onbewerkte nootjes en een rijstwafel.

Tussendoor drink ik nog ongeveer 2 flesjes water.

Wat denken jullie er van? Zit ik zo ongeveer goed of is het te veel of te weinig?



Ik vind het wat weinig, maar afvallen is niet alleen afhankelijk van eten. Als je veel sport/beweging hebt vind ik dat je te weinig eet. Doe je niet veel dan vind ik dat je het best goed doet. Tel anders je calorieën eens, de my fitnispall app is hier heel fijn bij. Zo hou je bij wat je eet en wat je verbrand.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:49

Nee ik beweeg niet veel, ik heb wel staand en lopend werk maar extra sporten doe ik niet wegens lichamelijke ongemakken. Ik rij wel 2 a 3 keer in de week recreatief paard. :)

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:51

_evelien_ schreef:
Petrichor schreef:
Hoi!

Sinds gisteren ben ik weer op dieet omdat ik in 2 jaar tijd 7 kilo ben aangekomen, die 7 moeten er sowieso weer af en misschien wil ik er daarna nog 3 kilo er af hebben.

Dit is nu mijn lijst:

Ontbijt:

Ontbijtcracker van Bolletje met een plak vol vette kaas en een kop koffie zonder suiker.

Lunch:

2 tijgerbruine boterhammen met 1 plak vol vette kaas daarnaast nog een banaan en een kop thee zonder suiker.

Tussendoor: spelt eierkoek, rijstwafel, kop thee met munt gember en carcuma ook zonder suiker, 1 handje onbewerkte noten.

Avond eten: rauwkost salade met kipfilet en een kwart aardappeltje.

Avond tussendoortje: 1 of 2 kleine handjes onbewerkte nootjes en een rijstwafel.

Tussendoor drink ik nog ongeveer 2 flesjes water.

Wat denken jullie er van? Zit ik zo ongeveer goed of is het te veel of te weinig?



Ik vind het wat weinig, maar afvallen is niet alleen afhankelijk van eten. Als je veel sport/beweging hebt vind ik dat je te weinig eet. Doe je niet veel dan vind ik dat je het best goed doet. Tel anders je calorieën eens, de my fitnispall app is hier heel fijn bij. Zo hou je bij wat je eet en wat je verbrand.

Weinig niet denk ik. Ben heel benieuwd wat uit dit lijstje komt op MFP. 3 plakken 48+ kaas en 2 handjes noten tikken wel aan.
Enige manier om te weten of dit veel of weinig is, is je behoefte bepalen en daarna met juiste hoeveelheden in een app bij te houden. Zonder dat kunnen wij nooit wat nuttigs er over zeggen.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:53

2 plakken kaas. :D

Volgens lifesum app heb ik gisteren 1594 kcal gegeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:34

Ik zou de volvette kaas vervangen door een magerdere variant. Ik at ook altijd graag 48+ oude kaas, nu eet ik milner extra belegen (30+). Heeel af en toe mag ik van mezelf nog de volvette oude kaas, dat is dan echt genieten <3

Eet je tarwe of volkoren brood? Ik kies overal de volkoren variant van, vult mij beter en is beter voor mijn darmen.

Mijn standaardschema is dit:
O: schaaltje lactoyoghurt met 35 gram muesli (geen cruesli!)
T: 2 wasa vezelrijk crackers met 20+ smeerkaas, stukje fruit of stukje komkommer of snoeptomaatjes
L: keuze uit: 3 vk crackers of 2 vk boterhammen met mager beleg/ Sla /zelfgemaakte soep/volkoren wrap met sla en kipfilet of zalm. Net waar ik zin in heb en wat in mijn dag past
T: 2 wasa vezelrijk crackers met 20+ smeerkaas
A: groenten en 100-150 gram vlees/vis. Aardappelen eet ik (bijna) nooit, vind ik niet zo lekker.
T: schaaltje lactoyoghurt/alpro of een schaaltje met diverse soorten fruit, afhankelijk of ik in de ochtend al fruit heb gehad. Dit tussendoortje laat ik soms ook zitten, afhankelijk van hoe laat ik mijn diner heb gehad.

Qua drinken heb ik water, thee (zonder suiker), Spa rood of af en toe zero frisdrank.
Ik beweeg wel veel, staand/lopend beroep en daarbuiten (probeer ik ook) wel veel beweging. :)

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:37

Ik eet alle soorten brood behalve wit of maïs, is maar net wat mijn vriend heeft meegenomen. :)

Ik hoorde ook al dat ik misschien meer eiwitten moet eten maar dan krijg ik buikpijn en ik kan dan niet meer naar de wc. Dus voor nu probeer ik vooral heel erg op suikers te letten. Zo nam ik altijd suiker in de koffie en thee en dronk ik sowieso 2 blikjes frisdrank per dag. Van snoep en koek was ik ook niet vies en in de avond luste ik ook wel graag chips. Bij het avond eten at ik altijd heel veel frietsaus en waren mijn porties ook veel te groot, als toetje nam ik vaak een ijsje (liefst die M&M ijsjes). Dat doe ik dus nu sowieso allemaal niet meer.

Hopelijk ga ik het deze keer vol houden, ik ben al eens heel veel afgevallen maar inmiddels daar weer 7 kilo van aangekomen. Wel heel vaak weer geprobeerd te lijnen maar de motivatie miste, nu voel ik mij echter totaal niet meer blij met mijn lichaam dus ik heb wel meer motivatie omdat ik weet dat ik nu echt moet ingrijpen!

Anastasia24

Berichten: 2714
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:19

Ik had me hier op page 2 gemeld.

Nu weer terug met een vraag, :') . Ik heb meegelezen en voor de mensen die goed gaan; Hoe doen jullie het toch, jullie mogen heél trots zijn!!

Okay. Dan de vraag.
Ik ben een beetje in de knoop met m'n eetschema. Mijn moeder probeert te helpen, maar die zegt ook dat je eten niet écht uitmaakt, maar ik geloof dus van wel.

Wat ik nu eet: Ontbijt: 2-3 krackers met kipfilet. :Y)
Middag eten is nu standaard een bak met sla, mét mais, tomaat, slasaus wel(Misschien schrappen?), kipfilet, komkommer en wat wortel.
Avond eten is altijd zonder sju(?) of zout. Aardappels en saus eet ik niet meer. Groenten en een stukje vlees dus wel, :o
Tussendoor probeer ik te vermijden, maár anders eet ik yogurt met cruslie, bakje met vla O:) of noedels ofzo, :Y) . Ik drink alleen water, zo'n 2 half liter flesjes per dag.

Hiernaast staat sporten even op stil ( En dan bedoel ik écht stil. ), maar mentaal is het even niet lekker, dús dat gaat even voor. Wel wil ik dus op m'n eten gaan letten, maar ik weet niet of dit dus goed genoeg is en of ik genoeg vitamine etc. binnenkrijg.

Hopelijk weten jullie raad, :') . Vast wel, :Y)

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:31

Anastasia, wat is precies je vraag over je eetschema?

Als ik het zo bekijk, lijkt het mij wel erg weinig hoor! Ik zou zelf niet de dag door kunnen met wat crackers, een salade en avondeten (zonder tussendoortjes). Het is wel goed dat je kipfilet eet (veel eiwitten en niet zo vet), maar in de ochtend zou ik gewoon boterhammen gaan eten. (2 of 3). Bij voorkeur ook met een laagje halvarine (daar zitten vaak goede vetten & toegevoegde vitaminen in) :)

In de middag krijg je veel groenten binnen en kip wat goed is! Je zou de sla saus kunnen vervangen door olijfolie. Daar zitten ook veel onverzadigde vetten in, wat je lichaam ook nodig heeft :)
Je zou nog wat rijst/pasta/couscous bij de middageten kunnen toevoegen.

Waarom eet je geen aardappelen meer? Deze staan wel in de Schijf van Vijf, ze zijn niet per definitie slecht. Het ligt er een beetje aan hoe je ze bereidt. Bijvoorbeeld aardappels prakken door een stamppot, of in de oven opwarmen etc.. kan allemaal op een gezonde manier.

En ik zou je echt aanraden om tussendoor fruit te gaan eten. Zo te lezen krijg je dit nu helemaal niet binnen. Zo loop je kans op tekorten aan vitaminen en mineralen.

Als je yoghurt neemt zou ik een onbewerkte muesli eraan toevoegen, bijvoorbeeld havervlokken.

Vla of (instant?) noedels zijn niet heel voedzaam. Kan wel af en toe, maar zijn veel lege kcal.

Over het sporten trouwens; zelf zit ik mentaal nu ook niet helemaal lekker, maar ik moet zeggen dat sporten toch wel echt kan helpen! Ook al voel ik me soms zo slecht of moe, een beetje beweging geeft me toch iets meer energie en zelfvertrouwen! Al is het maar een rondje wandelen bijvoorbeeld. Ik zou je dus toch aanraden om te sporten!

Anastasia24

Berichten: 2714
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:53

Bedankt voor uw reactie! Mijn vraag was inderdaad of het nou allemaal wel een beetje klopt, ik zal de tips zeker meenemen! :o . Banaan at ik normaal na het sporten, maargoed, :') . Zal even kijken of ik skieleren(?) weer kan gaan op pakken, :P Veel succes nog iedereen! Als ik bij een mijlpaal kom zal ik weer even reageren, +:)+

Ik ga nu weer gezellig meelezen, :wave:

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:58

Anastasia24 schreef:
Bedankt voor uw reactie! Mijn vraag was inderdaad of het nou allemaal wel een beetje klopt, ik zal de tips zeker meenemen! :o . Banaan at ik normaal na het sporten, maargoed, :') . Zal even kijken of ik skieleren(?) weer kan gaan op pakken, :P


Geen probleem! :D

Als je nog precies wilt berekenen hoe veel je verbrandt, kun je nog je ruststofwisseling uitrekenen! Je kunt dit via Google wel vinden: de Harris en Benedict formule. Dit is wat je lichaam aan calorieën verbrandt als je de hele dag zou liggen :) Je kunt daar dan nog een PAL bij uitrekenen gebaseerd op je beweging.

Je moet meestal iets meer eten dan je ruststofwisseling. Zelfs als je alleen wat door het huis rondloopt, verbrand je al meer kcal.

Op verschillende apps kun je bijhouden hoeveel energie er in je voeding zit. Zo kun je precies zien of je te veel of te weinig eet :D

Dus als je ruststofwisseling bijv 1400 kcal is, en je sport niet/beweegt weinig, doe je 1400 kcal x 1,2 PAL :)
Afbeelding

Anastasia24

Berichten: 2714
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:27

Klinkt als hogere wiskunde, :+
Zal mij er is in verdiepen, danku!

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:06

Wat doen jullie als je perongeluk laat wakker wordt en je ontbijt hebt gemist? Schuif je alles op of sla je het ontbijt over?