Ik probeer al een hele tijd om wat extra kilootjes eraf te halen, maar tevergeefs.. Ik had de intentie om dit rustig aan te pakken, maar zijn nu al een hele tijd verder (1 jaar) maar ik ben enkel nog maar bijgekomen. Ik weet dat ik niet 100% gezond eet, maar de calorie inname lijkt in mijn ogen aanzienlijk laag. Dus ik snap er niks van.
Wat ik op een dag eet en drink:
Sochtens 1 kopje koffie bij aanvang werk
Smiddags 3-4 crackers met kaas en wat Philadelphia, en een kopje koffie
Savonds een stukje vlees (schnitzel of blinde vink ofzo) met krieltjes of pasta bolognese of wok of ovenschotel met prei of bloemkool of kip kerrie met rijst, 1x in de week eten we frietjes.
Gemiddeld drink ik 1 a 2 kopjes koffie of 1 a 2 glazen cola als ik thuis ben van het werk.
In het weekend eet ik rond 12u een worstenbroodje of tosti, en dan savonds een normale maaltijd. Een klein bakje chips durf ik in het weekend wel qua snacken.
In mijn ogen lijkt de calorie inname niet zo veel? Of verkijk ik me daar zo op?
Qua sporten ligt het even stil, 1x in de week rijden op de manege. Ben een hele tijd terug begonnen met fitnessen maar na 3 weken gelijk blessures wegens overbelasting. Mijn lichaam is al niet op z'n best qua gewrichten en spieren, en dan nog eens dat overgewicht erbij... Blijf ik in die visieuze cirkel hangen. Zolang ik niet afval kan ik maar beperkt sporten, maar zolang ik niet sport val ik ook niet af...
(toelichting op mijn lichamelijke beperking: ik heb als baby fout in de baarmoeder gelegen met mijn voeten, waardoor oa mijn spieren in mijn enkel/voeten te lang zijn geworden. Hierdoor heb ik dus soort van platvoeten gekregen. Doordat ze te laat met zooltjes begonnen zijn, is er niks meer dat er aan gedaan kan worden. Hierdoor staat mijn lichaam soort van scheef waardoor gewrichten fout afslijten, wat het bekende gevolg is bij platvoeten. Omdat het een afwijking is bij geboorte kunnen ze er vrij weinig aan doen. Daardoor heb ik bij de minste belasting blessures en weinig spierkracht. Zooltjes helpen iets voor de pijn in mijn voeten te beperken, maar daar houdt het ook mee op)
Ik weet het even niet meer. De striemen staan voortaan op m'n onderbuik...
Ik ben 1,55 groot en weeg nu 75 kilo. Toen ik nog een jaar of 14-15 was woog ik iets van 53 kilo. Ben ook niet meer gegroeid sindsdien. Ben er 24 nu

Langs de ene kant durf ik niet zo goed naar de dokter te gaan, die zal waarschijnlijk toch zeggen van, gewoon sporten. Zei ze ook toen ik klachten had van mijn rug.
Hou het vriendelijk aub