Sinds ongeveer een half jaar loop ik te prutsen met de goede shampoo voor mijn haar/hoofdhuid. Ik heb nogal snel last van rode, geïrriteerde hoofdhuid/jeuk/droog haar door behoorlijk wat shampoo's en probeer daarom steeds een andere. Ik ben ooit begonnen met Andrélon, waarbij Kokos Boost mij het meeste beviel. Maar toch, na een tijdje wassen en tevreden zijn; jeuk! Op aanraden van een kapper Goldwell geprobeerd, daar werd mijn haar gort en gort droog van. Alsof het touw was.. Inmiddels slinger ik verschillende shampoo's erin maar heb nog altijd niet de juiste gevonden..
Head & Shoulders heeft een tijdje heel goed gewerkt maar ook hiervan ineens klachten. Bij veel shampoo's na twee keer wassen(Mane 'N Tail, Neutral) gortdroog haar of zwaar geïrriteerde hoofdhuid gecombineerd met jeuk. Ik was momenteel met Neutral, dat leek me het beste toen mijn kapper zei dat mijn haar iets nodig had waar geen kunstmatige troep in zit. Ook hiervan het idee dat ik touw aan het wassen ben. Vooral wanneer ik het in mijn haar doe en het daarna uitspoel. Het schuimt niet zo lekker en heb dan ook het idee dat ik mijn haar niet was. Wel zegt iedereen dat mijn haar er beter uitziet dan voorheen, en het is ook minder snel vet.
Het is gewoon een enorme zoektocht