ikkeniet schreef:Onze zoon is al vanaf zijn 9e jaar aan het beugelen.
Hele gebit staat schots en scheef, niets stond boven elkaar ( melk gebit en volwassen gebit), dus alle melktanden moesten bij de tandarts of kaakchirurg getrokken worden.
Kaakchirurg werd vanuit de verzekering vergoed. Orthodontist vergoeding maximaal €1500, helaas dus niet per jaar.
We zijn nu al ruim een jaar door de vergoeding heen, en moeten nu alles zelf betalen.
2 maanden terug is er een onderbeugel geplaatst, rekening ruim €500.
Iedere maand controle, hoop weer €40.
En dan moeten we nog ruim 3 jaar voordat we klaar zijn.
De tandarts had ons al gewaarschuwd dat we wel naar de €10.000 zouden gaan.
Dus al vroeg een potje voor gemaakt, en ik denk dat we daar ook wel naar toe gaan.
De orthodontist is dus niet mijn beste vriend, en vind de controles dan ook 1 grote geldklopperij.
Een assistent doet de controle, nieuw draadje en een paar elastiekjes eromheen,
en binnen 5 minuten sta je weer buiten.
Er wordt zo makkelijk gepraat over even een extra foto maken of een extra controle.
Maar als ik dan vraag wat naar het waarom, krijg je een nietszeggend antwoord.
Dus dat gebeurd niet, ben niet een nog grotere melkkoe.
Ondanks diverse aanvragen bij de verzekering krijgen we niets extra.
Hier exact dezelfde ervaring. Controle €50,18 per maand. Letterlijk 5 minuten in de stoel. Assistente trekt het draadje er uit, orthodontist komt langs, oké in orde… assistente plaatst nieuw draadje en je mag een afspraak maken over een maand.
We moesten foto’s gemaakt worden ivm stand van de wortels. Telefoontje gedaan of de tandarts dat niet kan, want daar betaald immers de verzekering. Nee onmogelijk, speciale foto’s… nou echt niet hè, kon €107 afrekenen en na het opvragen van de foto’s en navraag bij de tandarts had hij dit ook prima kunnen doen.
Totaal geen beeld op eind datum voor beide kinderen.
Ik zou daar weleens een onderzoek naar willen starten. In hoeverre er gebruik gemaakt wordt van de ontwetenheid van ouders/patient.
Ze kunnen me alles wijsmaken, totaal geen idee wat nodig is.