Ik zit er eigenlijk al vanaf het voorjaar mee, hoewel het op dat moment nog wel meeviel. Omdat ik door mijn bekkenreuma meer last kreeg met paardrijden had ik besloten om dan maar te gaan wandelen, dat was ook leuk. Ging heel goed (vorig jaar oktober/november begonnen) totdat in het voorjaar mijn scheenbeen begon op te spelen. Nu leek het op dat moment nog een lokaal probleem (bovenaan de aanhechting bij mijn knie, en omdat ik reuma & fibromyalgie heb was dat niet zo gek), ben toen niet naar de HA geweest omdat ik wekelijks bij de kine/osteopaat ging en deze heeft mij van raad voorzien. Dus ik heb het even een tijdje rustig aan gedaan, ijs, zalf en ibuprofens. En het ging beter. Het speelde nog wel op bij specifieke dingen (autorijden bv.) maar verder had ik er niet teveel last van.
Tot 3 weken geleden. Het voelde al een tijdje weer wat vervelender, maar dacht dat het wel weer zou overgaan. Niet dus, ben op maandagmorgen (26/11) wakker geworden met pijn in mijn hele scheenbeen en die pijn is sindsdien niet meer weggegaan. Weer gestart met ibuprofen, zalf en ijs maar het hielp niks, en ben die donderdag naar de HA gegaan. Conclusie was een scheenbeenvliesontsteking. Heb zwaardere ontstekingsremmers gekregen (diclofenac) en zou na 2 weken, maximum 3 weer beter moeten voelen. Moest mijn activiteiten aanpassen (enkel het hoogstnodige doen) en het wandelen drastisch afbouwen. Of ik ooit zou kunnen wandelen wat ik wilde was zeer twijfelachtig.
Heb dus heel braaf geluisterd, rustig aan gedaan, braaf de diclofenac geslikt, ijs, zalf, ... Zijn nu anderhalve week verder sinds het HA-bezoek en ik voel eigenlijk nog geen verschil. De pijn is op zich wel minder, maar dat is vooral omdat ik niks doe denk ik. Heb het gevoel als ik weer gewoon zou gaan doen dat het weer om zeep is. Ik werk wel nog gewoon (de hele dag staan/lopen als het druk is) maar moet gelukkig niet al teveel werken vorige week en de week die komt. De dag na een werkdag is een ramp, dan doet het echt weer gewoon zoveel pijn.
Hoop toch dat het stilaan gaan beteren maar hoelang duurt zoiets? Heb het wel zo'n beetje gehad eigenlijk