Is dit veilig seks?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:35

Rare reacties in dit topic..
Zelfs als iemand iets wel zeker dacht te weten kan diegene gaan twijfelen als het diegene zelf betreft.
Denk aan dokter in de patientenstoel die dan plots al hun kennis vergeten.
Of nu dus iemand die twijfelt of ze het wel goed weet nu dat het voor haar zover is.

TS: wat anderen eigenlijk al aangaven. In principe beschermd de pil je bij juist gebruik voor bijna 100%. Helaas is er altijd een kleine kans dat je ner die 0.01% bent waarbij het mis ging.
En het juist gebruiken van de pil is ook niet altijd even evident.
Voor de zekerheid zou je altijd ook nog een condoom kunnen gebruiken. Dubbel beschermd ben je alweer beter beschermd dan enkel de pil. Maar ook dit is niet 100% veilig.

Veel plezier in ieder geval met je vriend :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:36

Ik was fijn toen die eerste "speciale" keer geweest was. Want dan kan je tenminste gewoon je gang gaan, ipv dat je als vrouw iets "speciaals" te "vergeven" (?) hebt, wat je uiteindelijk eigenlijk alleen maar door de maatschappij is aangepraat. Ik vergaf mijn maagdelijkheid niet, ik maakte er zelf gebruik van. Net zoals iedere andere keer dat ik sex heb, dat doe ik voor mezelf. De persoon die daar toevallig of niet toevallig aan mee mag doen, heeft geluk. :Y)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:46

KimD schreef:
J_emma schreef:
Waarom heb je je laten testen op SOA's als je nog nooit seks hebt gehad? :?


Omdat je die op meerdere manieren kunt oplopen dan alleen seks.

Ik was ook al getest voordat ik seks had gehad. Ik zat in een onderzoekteam van het GGD tot mijn 25ste.


Nou dan zal ik wel dom zijn maar ik vroeg het me ook af. Misschien in heel uitzonderlijke situaties maar standaard een soa test voor je eerste keer klinkt mij ook bijzonder in de oren hoor.

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:58

MoniqueT schreef:
En ik ken er meer :-)

Als je in dat soort gevallen gaat doorvragen blijkt ook wel heel vaak dat ze de pil een keer "vergeten" waren of zo, of in het geval van een vriendin van mij die hem "af en toe" nam :+
Sorry, maar anekdotisch bewijs is geen bewijs. De pil is prima als je hem neemt zoals je hem hoort te nemen.

Nu weer on topic, zoals al door de meesten gezegd, het beste is pil en condoom in het begin :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 01:21

TS, ik zou naast de pil altijd een condoom gebruiken. Hoe weet je of je vriend echt getest is en daarna niemand anders heeft gehad?

Daarbij zou je vriend ook wel enige kennis mogen hebben en heb je het er toch ook samen over als je allebei toe bent aan sex?

Ik ben moeder van een zoon en heb hem heel goed voorgelicht, juist omdat mannen ook risico's lopen op een ongewenste zwangerschap als een meisje niet zo netjes slikt, een keer ziek is geweest etc. En ook meiden soa's bij zich dragen.
Ook een jongen moet hem niet overal klakkeloos in willen hangen en risico's vermijden, dus condooms gebruiken.

Of je er klaar voor bent, kunnen wij niks over zeggen. Wel denk ik dat veel teveel mensen het te vroeg of jong doen om het te doen en niet voor het genieten. Daarom vallen eerste keren heel vaak tegen en dat is zonde.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:10

Wat een vreemde reacties in dit topic. Niet iedereen is er als tiener zo mee bezig en scholen en voorlichting....

TS: je bent voor 99% veilig, een condoom is handig om helemaal zeker te zijn. (En scheelt met het uitlekken van zijn kwakje. Scheelt een handdoek tussen je benen proppen)

Have fun!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:15

Winged schreef:
Wat een vreemde reacties in dit topic. Niet iedereen is er als tiener zo mee bezig en scholen en voorlichting....

TS: je bent voor 99% veilig, een condoom is handig om helemaal zeker te zijn. (En scheelt met het uitlekken van zijn kwakje. Scheelt een handdoek tussen je benen proppen)

Have fun!

De reden dat hier altijd condooms werden gebruikt :')

Maar de reacties van hoe weet je nu zeker of je vriend getest is etc. Vind ik een beetje raar. Neem aan dat je elkaar kunt vertrouwen in een relatie, als die goed zit.

Mijn ex had zich ook getest. Maar in die 3.5 jaar dat wij samen waren, bleek hij tig x vreemd te zijn geweest. Dan zegt zo'n soatest aan het begin niks :+

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:35

Ik zou ook pil en condoom samen gebruiken.

Daarbij is de eerste keer voor een hoop meiden heel spannend waardoor het glijmiddel dat op het condoom zit een hele grote hulp kan zijn.

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:38

Winged schreef:
Wat een vreemde reacties in dit topic. Niet iedereen is er als tiener zo mee bezig en scholen en voorlichting....

TS: je bent voor 99% veilig, een condoom is handig om helemaal zeker te zijn. (En scheelt met het uitlekken van zijn kwakje. Scheelt een handdoek tussen je benen proppen)

Have fun!

Klopt... vind sommige reacties ook bijzonder of erg onheilspellend :')
Dat TS 20 is, speelt wellicht mee.

moest wel lachen om je kwakje aanvulling :')

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:42

c_alsemgeest schreef:
moest wel lachen om je kwakje aanvulling :')

Tjah, moet wel praktisch blijven toch? :Y) Na die eerste keer kan het sowieso zijn dat je wat bloed en is die handdoek misschien sowieso even prettig. Maarja :+

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:42

Oh en vergeet erna niet naar de wc te gaan als je gevoelig bent voor blaasontsteking :Y)

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:52

purny schreef:
Maar zoiets leer je toch op school? Of is het onderwijsniveau zo gedaald dat dit soort belangrijke informatie niet word gedeeld


Uhh nou volgens mij is het ook de taak van je ouders om je voor te lichten.
Mijn kinderen kunnen met dit soort vragen zowel bij mij als hun vader terecht.
En gelukkig doen ze dat ook

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:53

Winged schreef:
c_alsemgeest schreef:
moest wel lachen om je kwakje aanvulling :')

Tjah, moet wel praktisch blijven toch? :Y) Na die eerste keer kan het sowieso zijn dat je wat bloed en is die handdoek misschien sowieso even prettig. Maarja :+

gewoon even een mega tampon erin jassen daarna :') _O-

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:03

Gianti schreef:
Oh en vergeet erna niet naar de wc te gaan als je gevoelig bent voor blaasontsteking :Y)


Huh, hoezo dat?

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:05

_Dracarys schreef:
Gianti schreef:
Oh en vergeet erna niet naar de wc te gaan als je gevoelig bent voor blaasontsteking :Y)


Huh, hoezo dat?

Manlijke zuurgraad vs vrouwelijke zuurgraad gaat niet altijd goed samen ;)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:07

Beretto schreef:
purny schreef:
Maar zoiets leer je toch op school? Of is het onderwijsniveau zo gedaald dat dit soort belangrijke informatie niet word gedeeld


Uhh nou volgens mij is het ook de taak van je ouders om je voor te lichten.
Mijn kinderen kunnen met dit soort vragen zowel bij mij als hun vader terecht.
En gelukkig doen ze dat ook


Helaas werkt dat niet in alle gezinnen zo..
Ja oh verschrikkelijk die handdoek :') Zo snel mogelijk naar de wc rennen altijd en daarna moet je weer iets in je string proppen dat het niet doorlekt . Heerlijk... :Y)

Maargoed ik snap het wel dat als je beide soa vrij bent en jij zit aan de pil, je op een gegeven moment geen zin meer hebt om iedere keer met een condoom te doen. En vind dat vreemdgaan wat iemand hier noemde wel een beetje vergezocht. :+ Dan zou eigenlijk niemand alleen de pil kunnen slikken, want iedere man kan vreemdgaan.

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:07

Maar dat is een ander gat toch? :?
Of is het te dicht in de buurt?
Zo leer ik ook nog wat bij op mijn leeftijd :')

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:15

Er kunnen bacteriën in terecht komen die een blaasontsteking kunnen veroorzaken. Als je gaat plassen, plas je die bacteriën er weer uit.

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:15

Een gat kan ook miniem kwak in en dat kan voor blaasontsteking zorgen. Plassen na de seks zorgt ervoor dat die iig weer schoon is.

Onlylienn

Berichten: 128
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:23

Winged schreef:
Wat een vreemde reacties in dit topic. Niet iedereen is er als tiener zo mee bezig en scholen en voorlichting....

TS: je bent voor 99% veilig, een condoom is handig om helemaal zeker te zijn. (En scheelt met het uitlekken van zijn kwakje. Scheelt een handdoek tussen je benen proppen)

Have fun!


Meest geniale reactie van vandaag _O- en het is nog waar ook! _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41645
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:28

Mijn complimenten, ts +:)+. Ik denk dat jij beter voorbereid aan seks begint dan de gemiddelde mens.

Zoals hier gezegd is de beste bescherming de pil én een condoom, maar ik zou deze lekker weglaten als jullie beide getest zijn en jij de pil netjes slikt. Deeerste keer seks is al spannend genoeg zonder geknoei met zo'n stinkend condoom.

Heel veel plezier!

Anoniem

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:35

Lieve TS, bespaar jezelf al deze onnodige "stress" en gebruik de eerste keer gewoon een condoom :) Double safe, en dan hoef jij je niet zo druk te maken ;)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:38

_Dreamer schreef:
Lieve TS, bespaar jezelf al deze onnodige "stress" en gebruik de eerste keer gewoon een condoom :) Double safe, en dan hoef jij je niet zo druk te maken ;)

Amen _/-\o_

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:50

purny schreef:
Nou ja het is toch iets speciaals... het is toch niet leuk als je zoiets hebt gedaan en hij dumpt je...

Vind ik ook. Het is toch iets bijzonders wat je maar 1 keer kunt geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:52

anjali schreef:
purny schreef:
Nou ja het is toch iets speciaals... het is toch niet leuk als je zoiets hebt gedaan en hij dumpt je...

Vind ik ook. Het is toch iets bijzonders wat je maar 1 keer kunt geven.



Je geeft helemaal níets. :) Je maakt er zelf gebruik van. Je hebt geen seks om een man iets te geven.