Is dit veilig seks?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:33

Jeetje wat een reacties hier 8)7
TS, super dat je om advies vraagt! Er zijn ook sites waar duidelijke info wordt verstrekt over anticonceptie, en de kans op een soa en dergelijke.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:37

Hoezo is 20 te oud om advies te vragen?
Ik was de eerste keer al 24 en heb me helemaal suf gegoogled om achter bepaalde dingen te komen die in mijn omgeving niet vrij bespreekbaar waren. Kan gewoonweg verschil in opvoeding zijn, niet overal wordt er thuis vrij over seks gesproken of seksuele voorlichting gegeven op school.

Janneke2

Berichten: 22773
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:41

Lieve TS, veel plezier straks 'in bed'.
De enige echte fout die je kunt maken is dingen doen die je niet wil.

Over soa 's hebben jullie nagedacht (= beiden getest) en je slikt de pil.
Chapeau....!

(En zouden er dingen mis gaan, met wat alertheid kun je nog heel veel repareren.)

Nogmaals: heb het samen goed...!

Captain

Berichten: 21394
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:53

Wat een rare reacties.. :?
'Weet je zeker dat vriend niet liegt dat hij geen SOA heeft?'
Hij is getest zegt ze toch.. Ik neem aan dat je iemand vertrouwt als je al een tijdje een relatie hebt en seks gaat hebben met die persoon. Wat een wantrouwen. :\

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:59

Captain schreef:
Wat een rare reacties.. :?
'Weet je zeker dat vriend niet liegt dat hij geen SOA heeft?'
Hij is getest zegt ze toch.. Ik neem aan dat je iemand vertrouwt als je al een tijdje een relatie hebt en seks gaat hebben met die persoon. Wat een wantrouwen. :


Rare reactie? Mijn ex heeft keihard tegen me gelogen dat ie getest was en ik bleek daarna een SOA van hem te hebben, dus nee, ik vind mijn reactie helemaal niet zo raar.

Kabayo

Berichten: 14038
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:01

KenJeMe schreef:
Suzanne F. schreef:
Maar ben je echt 20? Als je 20 bent en nog op de Middelbare school zit dan gaat er iets niet helemaal goed denk ik. Zeker niet als je dit soort vragen gaat stellen.


Vraag ik me idd ook af :Y)

Meeste scholen geven maar 1 les of helemaal niet seksuele voorlichting. Ik heb wel geteld 1 uur les gehad over seks :+ Het word vaak als ongemakkelijk gezien en dus maar over geslagen

Captain

Berichten: 21394
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:02

Vanillia schreef:
Captain schreef:
Wat een rare reacties.. :?
'Weet je zeker dat vriend niet liegt dat hij geen SOA heeft?'
Hij is getest zegt ze toch.. Ik neem aan dat je iemand vertrouwt als je al een tijdje een relatie hebt en seks gaat hebben met die persoon. Wat een wantrouwen. :


Rare reactie? Mijn ex heeft keihard tegen me gelogen dat ie getest was en ik bleek daarna een SOA van hem te hebben, dus nee, ik vind mijn reactie helemaal niet zo raar.


Dus omdat jouw ex daar over loog doen alle mannen dat?

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:05

Captain schreef:
Vanillia schreef:

Rare reactie? Mijn ex heeft keihard tegen me gelogen dat ie getest was en ik bleek daarna een SOA van hem te hebben, dus nee, ik vind mijn reactie helemaal niet zo raar.


Dus omdat jouw ex daar over loog doen alle mannen dat?


Dat zijn jouw woorden, niet die van mij.
Ik geef alleen aan dat je altijd je verstand moet blijven gebruiken, hoe goed je die persoon ook denkt te vertrouwen.

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:20

Ach ik ben bijna 21. Slik al heel lang de pil wegens heftige menstruatie en nu pas ook tegen zwangerschap. Heb voor de zekerheid 'nu pas' ook de bijsluiter gelezen. :+
Dusja. Leeftijd zegt ook niet alles. :D

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:24

Te oud ben je nooit.

Ik ben 29 en ik heb nog nooit de pil geslikt zou niet weten hoe de pil precies werkt qua stop week etc.
Wij gebruiken al jaren condooms vinden we beide top.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:14

Wat maakt leeftijd uit? Waarom zou je op een bepaalde leeftijd alles moeten weten? Kom op zeg... Het is toch juist fijn dat TS advies vraagt? Beter zeker weten toch? Een slimme meid, is goed voorbereid ;)

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:17

En ts bedenk je of je echt je maagdelijkheid aan hem wil geven. Of hij het echt waard is

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:27

Ik zou voor de zekerheid gewoon sowieso een tijdje Double Dutch gaan, pil en condoom. Je bent dan én beschermd tegen SOA´s en je sluit de kans op een zwangerschap zoveel mogelijk uit. Gebruik van antibiotica, ziekte, het kan allemaal zorgen dat je ondanks de pil toch zwanger wordt.

En het allerbelangrijkste: respecteer elkaar!

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:32

purny schreef:
En ts bedenk je of je echt je maagdelijkheid aan hem wil geven. Of hij het echt waard is


Geheel offtopic, maar dat vind ik dan zo'n dooddoener. :')

Als je zin hebt in seks, of voelt dat je er klaar voor bent. Dan hop, op de rodeo!

Wel enigszins voorbereid, of je nou 14, 20 of 26 bent.

Neemt niet weg dat ik vind dat je met 20 toch wel moet weten wat de werking van een condoom is, of de pil.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:37

Nou ja het is toch iets speciaals... het is toch niet leuk als je zoiets hebt gedaan en hij dumpt je...

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:44

Vind dat zo'n rare opmerking. "Ja als je dit niet weet op je 20ste vraagt ben je er nog niet klaar voor." Dus mensen die op hun 20ste dit niet weten mogen nooit meer seks? Want als ze het niet vraagt weet ze het misschien nooit zeker, of mag je vanaf een bepaalde leeftijd opeens wel weer dit soort vragen stellen?

Misschien is ts gewoon heel afgeschermt opgevoed, heeft ze dit niet op school behandelt of is ze wat minder handig met google? Of ze heeft er nooit eerder aandacht aan besteed omdat ze er niet klaar voor was, en nu ze er wel klaar voor is moet ze bepaalde dingen nog leren? :)*

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:44

Celiien schreef:
purny schreef:
Als je de pil op de juiste manier slikt ben je beschermd tegen zwangerschap. Je bent echter niet beschermd tegen soa's

Nee. Pil is nooit 100% veilig. Als je ziek bent en je hebt overgegeven of je gebruikt ab dan kan je zwanger raken.

Ook zonder die redenen kan je nog 1 van die 100 zijn.[/quote]

Dikke onzin. De pil is 99,9% veilig. 1 op 1000 raakt zwanger door de pil. Dat is echt niet 1 op de 100.

Lolacabana

Berichten: 3359
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:48

Lindor92 schreef:
Dikke onzin. De pil is 99,9% veilig. 1 op 1000 raakt zwanger door de pil. Dat is echt niet 1 op de 100.

Dan ben ik 1 op de 1000 :j

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:56

En ik ken er meer :-)

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:15

Waarom heb je je laten testen op SOA's als je nog nooit seks hebt gehad? :?

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:20

J_emma schreef:
Waarom heb je je laten testen op SOA's als je nog nooit seks hebt gehad? :?


Omdat je die op meerdere manieren kunt oplopen dan alleen seks.

Ik was ook al getest voordat ik seks had gehad. Ik zat in een onderzoekteam van het GGD tot mijn 25ste.

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:26

Suzanne F. schreef:
Maar ben je echt 20? Als je 20 bent en nog op de Middelbare school zit dan gaat er iets niet helemaal goed denk ik. Zeker niet als je dit soort vragen gaat stellen.


De leeftijd hoeft niks te betekenen. Ik ben deze zomer 21 geworden én twee weken daarvoor pas geslaagd voor het vwo op een reguliere middelbare school. Gevalletje vmbo, havo en vwo doen, kan gebeuren.
Wel ben ik het eens met dat die kennis wel redelijk vanzelfsprekend zou moeten zijn. Als het goed is heeft iedereen op de middelbare school ook wel enige vorm van voorlichting gehad, dus valt bijna niet te missen. Lees je nog eens goed in TS, je kan niet veilig genoeg zijn ;)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:28

Wat een k.ut reacties hier van sommige, bah bah. Als je met 14 al aan het rollebollen bent ben je een sloerie maar als iemand van 20 dan een keer een vraag erover stelt mag dat niet want ze is 20 :?

En die bangmakerij hier is ook echt nergens voor nodig.
TS als je de pil gaat slikken, deze is gewoon 99,9% veilig oftewel zo goed als. Slik hem netjes en regelmatig en als je toch nog twijfelt of je bedpartner geen soa heeft zou ik er gewoon nog een condoom bij pakken. Sowieso bij al je toekomstige niet geteste bedpartners is dat verstandig. Verder kun je gewoon op de pil vertrouwen, en als je een keer er aan twijfelt las je een stopweekje in dan weet je genoeg.

Edit: niet iedereen heeft op school sexuele voorlichting gehad, daarnaast weet volgensmij niemand hier iets over TS en haar achtergrond of thuis situatie. Dat kan namelijk ook een reden zijn dat je op je 20ste nog niet genoeg over dit onderwerp en de daarbij behorende voorbehoedsmiddelen weet.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:33

purny schreef:
Nou ja het is toch iets speciaals... het is toch niet leuk als je zoiets hebt gedaan en hij dumpt je...


Lekker boeiend :')
DIe van mij was helemaal niet 'speciaal' en ook niet met een 'speciaal iemand'.
Het gebeurde gewoon. Mensen hangen daar wat mij betreft veel te veel waarde aan.

Eerste keer is toch niets aan.. dus lekker snel verder gaan _O-

Verder; doe waar je jezelf fijn bij voelt. Als je beide getest bent, top. Dan heb je de optie of je 1 of 2 middelen gebruikt om je te beschermen.

Jorex

Berichten: 9961
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:35

Hier de eerste keer ook met condoom, maar dat was ivm dat ik nog niet aan de pil zat. We waren van elkaar de eerste keer zo'n 4 jaar terug dus nu zit ik al zo'n 4 jaar aan de pil. Slik ik ab, heeft hij gewoon pech of dan moet ie condooms gaan kopen. Maar meestal ben ik dan zo ziek van de blaasontsteking dat hij niet bij dat gebied in de buurt mag komen. _O-

Edit; en inderdaad de eerste keer is zo awkward.