Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 01:20

Citroendrank met salie doet voor mij wonderen. 2 citroenen uitpersen, daar salie en kokend water bij. Even laten trekken en een lepeltje honing erbij. Belangrijk is om het te drinken als het nog goed warm is. Brandt in de keel als een malle, is hartstikke zuur maar werkt echt als een tierelier haha

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 01:21

Incroyable schreef:
Citroendrank met salie doet voor mij wonderen. 2 citroenen uitpersen, daar salie en kokend water bij. Even laten trekken en een lepeltje honing erbij. Belangrijk is om het te drinken als het nog goed warm is. Brandt in de keel als een malle, is hartstikke zuur maar werkt echt als een tierelier haha

Waar helpt het tegen? De zere keel?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 11:32

Lowara schreef:
Incroyable schreef:
Citroendrank met salie doet voor mij wonderen. 2 citroenen uitpersen, daar salie en kokend water bij. Even laten trekken en een lepeltje honing erbij. Belangrijk is om het te drinken als het nog goed warm is. Brandt in de keel als een malle, is hartstikke zuur maar werkt echt als een tierelier haha

Waar helpt het tegen? De zere keel?


Vraag ik me idd ook af.

Ik ben inmiddels van droog kuchje, naar volume zeehond gegaan.. -O-
Probeer zo min mogelijk te hoesten maar soms trek ik dat niet hoor :+

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:38

Ik ben ook verkouden en ons dochtertje van 8 maanden ook. Bij het contract dat werd meegeleverd stond in kleine lettertjes: mama's kunnen nooit ziek zijn. Ben je dat wel? Heb je pech.

De kleine is ook ziek dus het is een huis vol gehuil, gesnotter en gehoest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:38

LoveUggs schreef:
Lowara schreef:

Waar helpt het tegen? De zere keel?


Vraag ik me idd ook af.

Ik ben inmiddels van droog kuchje, naar volume zeehond gegaan.. -O-
Probeer zo min mogelijk te hoesten maar soms trek ik dat niet hoor :+

Is het vocht of kriebelhoest? Als het kriebel is, werkt noscapect en strepfen heel goed. Als het je longen zijn helpt heet douchen of stomen heel goed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:20

Normaal gesproken helpt bij mij neusspray met xylometazoline als een dolle. Maar deze verkoudheid niet :+ (of ja, 2 uurtjes neus open maar dan loopt alles er aan de lopende band uit) en ik word gek als mijn neus dicht zit. Vannacht ook maar 3 uurtjes geslapen of zo. Nacht ervoor niet veel beter. Heb een rhino horn maar die helpt ook niet om het open te krijgen. Iemand nog een goede tip daarvoor? Stomen vind ik echt vreselijk en doe ik liever niet.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:26

Ui naast je bed zetten? Dat is al vaak voorbij gekomen :j

Ik ben voor het eerst uit bed gekomen zonder dat ik me een wrak voel, nog steeds erg verkouden maar de druk in mijn hoofd is er wat af

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:32

Kan ik vannacht proberen. Stomme is ik moest neusspray gaan gebruiken vanwege vocht achter mijn trommelvlies. En nu ik de neusspray ben gaan gebruiken ben ik ziek geworden en heb ik nog meer last van mijn oor gekregen :+

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:33

Als ik alleen al merk dat ik keelpijn krijg dan pak ik een glas water, een asperine en vitamine C. De rest van de dag slik ik dan nog 2 keer vitamine C en de volgende dag doe ik precies hetzelfde.

Het is denk ik al 3 jaar geleden dat ik mij voor het laatst heb ziek gemeld :)

SaphiraR
Berichten: 266
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:59

Ik drink heel veel thee met gember, citroen en honing, is niet altijd even lekker moet ik zeggen, maar als je aan de smaak gewend bent gaat het wel. Werkt echt super tegen keelpijn en hoesten, ik begon namelijk van de week ook al, maar tot nu toe heb ik het kunnen onderdrukken. Sommige doen er trouwens ook nog kurkuma poeder in.

En een hoop op mijn do list word al in het topic genoemd

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 12:10

Joolien schreef:
LoveUggs schreef:

Vraag ik me idd ook af.

Ik ben inmiddels van droog kuchje, naar volume zeehond gegaan.. -O-
Probeer zo min mogelijk te hoesten maar soms trek ik dat niet hoor :+

Is het vocht of kriebelhoest? Als het kriebel is, werkt noscapect en strepfen heel goed. Als het je longen zijn helpt heet douchen of stomen heel goed.


Het is echt kriebelhoest. Strepen heb ik al, noscapect ken ik niet..

Krijg wel last van mijn longen door het hoesten. En ik merk dat ik snel benauwd ben als ik mij moet inspannen. Ik heb dalijk les met bijrijdpaard :+ normaal zijn dat erg intensieve lessen waarbij paardlief en ik altijd kapot zijn na het rijden.. :+ ik denk dat dit vandaag vooral in stap, verder rechtrichten wordt, en gewoon even goed bepaalde dingen doornemen en bevestigen, met wat korte stukken draf tussendoor :+ ik denk dat ik anders over mijn eigen grens heen ga en dood van mijn paard ga vallen :')

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:17

Lowara schreef:
Incroyable schreef:
Citroendrank met salie doet voor mij wonderen. 2 citroenen uitpersen, daar salie en kokend water bij. Even laten trekken en een lepeltje honing erbij. Belangrijk is om het te drinken als het nog goed warm is. Brandt in de keel als een malle, is hartstikke zuur maar werkt echt als een tierelier haha

Waar helpt het tegen? De zere keel?


Inderdaad tegen de zere keel en verkoudheid in het algemeen. :j

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:40

Ik vind de hoestdrank Naterman Extra Sterk Bronchium erg fijn om in huis te hebben voor als je een irritante droge kriebelhoest hebt. Er zit Codeine in. Fijn om in te nemen voor het slapen gaan.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:01

Ik gooi de halve apotheek inmiddels naar binnen, maar ben duidelijk te laat :(
Heb vannacht een feest waar ik heel graag naartoe wil gaan & ik wil ook erg graag gewoon sporten. Maar begin maandag ook bij mijn nieuwe (bij)baan en wil daar ook gewoon fit voor zijn.
#balen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:20

Heb de ui bij mijn hoofdeinde gelegd vannacht maar dat doet dus niks. Toch maar weer eruit voor neusspray. Moet er over 3 dagen mee stoppen. Zie ik nu al tegenop. Al is er lichte verbetering ik kan nu al een uurtje langer volhouden voor mijn neus weer volloopt.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:14

Voor verstopte neus etc in de nacht smeer ik vaborub onder mijn voeten (holte)
Slaapt stuk prettiger..

Verder probeer ik goed en actief te sporten (als dat lukt) om alles er zo snel mogelijk uit te zweten!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:20

paddraigh schreef:
Voor verstopte neus etc in de nacht smeer ik vaborub onder mijn voeten (holte)
Slaapt stuk prettiger..

Verder probeer ik goed en actief te sporten (als dat lukt) om alles er zo snel mogelijk uit te zweten!


Dat laatste is een fabeltje en echt niet perse goed. Als je “normaal” verkouden (lichte hoofdpijn, snotterig, beetje loom en iets last van je keel) bent kun je wel prima sporten, alleen niet te zwaar pakken.
Maar als je echt niet lekker bent dan heeft je lichaam het al zwaar genoeg en is ‘t niet aan te raden om het nog meer uit te putten. Je bent dan juist nog sneller vatbaarder!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 10:28

Ik had gister les met mijn bijrijdpaard. We zijn de laatste tijd erg bezig met activiteit en rechtrichten, en met een paardje dat soms liever lui dan moe is is dat heel hard werken :+ gister dan ook rustig aangedaan. Af en toe wat rondjes draf maar vooral in stap bezig geweest met recht maken. Mijn verkoudheid eist wel zijn tol want met een rondje draven was ik al compleet buiten adem dus hoewel ik wel graag wilde, zat dat er niet in. Maar ondanks dat wel hard gewerkt want paardlief en ik allebei bezweet na het rijden haha. Word wel weer tijd dat die verkoudheid weg trekt want ben er nu alweer klaar mee.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Wat doen jullie ertegen? Griep, verkoudheid, keelpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:34

Niet alles gelezen, maar heb je nog keelamandelen?

Zelf ben ik gevoelig voor bijholteontsteking bijvoorbeeld.

Tegenwoordig neem ik dan drie keer daags twee capsules Propolis.
Dat is een natuurlijke ontstekingsremmer.
Probeer dat eens zou ik zeggen.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:24

Dreamy schreef:
paddraigh schreef:
Voor verstopte neus etc in de nacht smeer ik vaborub onder mijn voeten (holte)
Slaapt stuk prettiger..

Verder probeer ik goed en actief te sporten (als dat lukt) om alles er zo snel mogelijk uit te zweten!


Dat laatste is een fabeltje en echt niet perse goed. Als je “normaal” verkouden (lichte hoofdpijn, snotterig, beetje loom en iets last van je keel) bent kun je wel prima sporten, alleen niet te zwaar pakken.
Maar als je echt niet lekker bent dan heeft je lichaam het al zwaar genoeg en is ‘t niet aan te raden om het nog meer uit te putten. Je bent dan juist nog sneller vatbaarder!



daarom staat er ook als het lukt bij ;)

crow
Berichten: 2427
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:26

Zodra keelpijn opkomt ga ik ( zuivere) teatree olie slikken, 2 dr per keer, paar keer per dag. Daardoor al jaren geen keelontsteking meer gehad.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:34

paddraigh schreef:
daarom staat er ook als het lukt bij ;)


Ik doelde voornamelijk op het “eruit willen zweten” :j

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:53

Gisteren ineens enorme keelpijn, had nog keeltabletten die houdbaar waren tot 2016, en die werken nog prima gelukkig. Nu ook de kop vol snot. Oren zitten nog niet dicht, dus ik snuif gewoon elke paar minuten het op, of als ik buiten ben er uit. Sporten gaat nog gelukkig.
Heb nu extra vitamine B, C en D genomen. Ben dus niet echt bekend met keelpijn. Maar het gaat wel rond zo te horen. Mocht de neus echt dichtzitten dan heb ik neusspray en als de holtes dichtzitten heb ik pseudoefedrine. Dat heb ik 1 keer gebruikt toen de zeefbeenderen dichtzaten en ik natuurlijk moest duiken. Dat is echt een paardenmiddel, maar opent alles. Gelukkig zitten mijn holtes niet zo snel dicht met verkoudheid of griep.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:04

Bij mij zitten wel altijd de holtes meteen dicht. Ik heb nooit van dat middel gehoord. Ik heb 2 jaar terug echt weken gelopen met ontstoken holtes en toen neusspray met cortisone gehad. Dat efedrine is wel heftig spul zeg als ik er even op google. Hier gaat het ietsje beter. Vannacht maar 1 keer wakker geweest omdat mijn neus dicht ging zitten. Is al beter als 5, 4 of 3 keer.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:09

Ik ben altijd wat snotterig, dus hier gaan veel zakdoekjes doorheen.
Vorige week wat keelpijn, thee met honing gedronken en veel vit. C, en toen kwam ik met de schrik vrij.
*klopt heeeeel hard af*