Paard op teen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:45

Stel dan geen vraag waarop het énige antwoord dat we kunnen geven "ga naar de HA" is.
Er zijn er hier al meerderen die aangegeven hebben dat ze ook dachten dat er niets aan was, en waar er achteraf toch meer aan de hand bleek te zijn.
Wij kunnen verder geen nuttig advies geven, net zomin je dat zelf kan, als er geen foto's zijn genomen.

En als je toch al maandelijks bij de HA zit, kan je volgende keer gewoon vragen of hij ernaar kijkt? Kan je nog rustig een maandje afwachten of het wel of geen zeer blijft doen.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:48

Had 3 jaar geleden exact hetzelfde alleen mijn middenvoetsbeentjes waren aangedaan in rust en bij belasting een vervelend gevoel. Ook ik ben zo'n druif die het al gauw te weinig ernstig vind voor de HA. Nu na al die tijd nog steeds last bij kou en verkeerde belasting. Voor de grap een foto laten maken bij de dierenarts en daarop is een beschadiging te zien in de betreffende botjes.. Had ik dat maar geweten en anders mijn voet belast want dit gaat nu nooit meer over..

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:50

A3a1 schreef:
Wat een dramaqueenerie.....


Ik wilde niet meer reageren, maar dit schiet toch echt even helemaal verkeerd bij mij.

Je opent een topic voor ervaringen en hoelang het duurt voor het over is. Iedereen hier wil je helpen, noemt ervaringen en zegt ga naar de huisarts, straks heb je wat gebroken. Je wil dit niet. Helemaal prima, doe vooral wat je zelf wil het is jouw lichaam. Maar ga dan vervolgens niet zo minachtend naar anderen, die je allemaal alleen maar willen helpen, toe reageren.

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:52

J_emma schreef:
A3a1 schreef:
Voor huisarts moet er meer aan de hand zijn.

Daarom, wie weet er meer.


Ik! Je stelt je aan. Je zegt zelf al dat het niet belangrijk genoeg is voor de huisarts. En als je dan ook nog zegt dat het vooral in rust is, lijkt de oplossing me duidelijk. Rust mijden,dan gaat het vanzelf binnen 3-48 dagen over.

Zo beter?

Ik mis een like knop nu :') :D

TS, er is niks te onbelangrijk voor een HA. Daarvoor zijn ze er.
Mocht er niks aan de hand zijn, prima! Dan weet je dat. Mocht er wel meer aan de hand zijn, dan zou het doodzonde zijn dat je het onderschat.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:20

Daarnaast vind ik persoonlijk dat je bij een topic als deze zulke reacties kunt verwachten.
Wij zijn geen dokters. Vanaf een scherm kunnen wij moeilijk bepalen wat je nu het beste kan doen, behalve naar de HA gaan.

Sowieso, wat had je in gedachten voor opties? Je wilt niet naar de HA, dus blijf je thuis en rust je en wacht je het af... Meer opties zijn er niet hoor.

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:22

Ja hoor, ervaring hier.
15 jaar geleden een flinke kwpn'er op mijn voet gehad. Net zo eigenwijs als jij niet naar de huisarts geweest en nu 15 jaar later nog steeds pijn.
Doe ermee wat je wil, maar uit ervaring raad ik je (nog steeds) aan naar de HA te gaan.
En als je je lichaam niet belangrijk genoeg vindt en het risico wil lopen over 15 jaar nog steeds pijn te hebben; succes +:)+

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:24

TS, je stelt je gewoon aan.

Pijn bij rust, grow some balls en ga als een echte vent niet lopen janken op Bokt.

(en ja, als je bij rust pijn hebt na zoveel weken zou ik naar de huisarts gaan, maar ik ben dan ook een echte queen)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:35

Waarom kom je dan op Bokt janken als het niet erg genoeg is?

Ik heb vorig jaar mijn pink uit de kom gehad, binnen een minuut terug geschoten. Nu na een jaar is buigen eindelijk niet meer pijnlijk.
Maar als het uit de kom is geweest had je het terug schieten ook wel gemerkt.

Mijn moeder heeft 4 jaar geleden haar teen gestoten, bleek een paar weken later gebroken.
Ze moesten het opnieuw breken om recht te zetten.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:38

Ja ik heb ervaring. 2,5 week geleden een paard midden op m’n voet gesprongen.
Mijn tip: even op je tanden bijten en doorgaan, het houdt vanzelf wel een keer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:46

Achjee weer een TS die denkt dat wij allemaal artsen zijn. :=

Maargoed, mijn paard heeft zo vaak op mn tenen gestaan, zelfs een keer op m’n enkel. Ik heb dit gekoeld en na een week voelde ik er niks meer van.

Antwoord op je vraag? Wacht het gewoon af in plaats van voor zulke dingen een topic te openen.

Edit: oooh je bent gewoon een volwassen oudere man! Wat kom je hier dan jn hemelsnaam zeurpieten en dit een dramaqueenserie noemen? De enige die nu een drama maakt van deze toestand ben jij zelf hahaha. _O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-11-18 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:46

Mijn paard heeft 2 maanden geleden op mijn kleine teen gestaan en hard ook. Teen was helemaal blauw geworden en kon een paar dagen niet goed lopen. Ik heb zelf mijn teen vastgetaped aan de andere voor steun. Is nog wel een aantal weken flink gevoelig gebleven. Nu ongeveer 2 weken geen last meer van. Komt ook wel deels omdat deze teen een beetje gevoelloos is geworden.

Ben overigens ook niet naar de HA geweest. Die zegt alleen: tja rust houden, doeii :wave: Die van mij is wel echt voor ergere dingen, die stond me nog minachtend uit te lachen toen ik na een auto ongeluk langs kwam :+

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:53

Linde99 schreef:
Ben overigens ook niet naar de HA geweest. Die zegt alleen: tja rust houden, doeii :wave: Die van mij is wel echt voor ergere dingen, die stond me nog minachtend uit te lachen toen ik na een auto ongeluk langs kwam :+



Dan heb je er eentje te pakken die in mijn ogen geen HA had moeten worden.
Vreemde gedachtegang hoor, iemand die een ongeval heeft gehad nog wat staan uitlachen :roll:

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:56

Xanthippe schreef:
Linde99 schreef:
Ben overigens ook niet naar de HA geweest. Die zegt alleen: tja rust houden, doeii :wave: Die van mij is wel echt voor ergere dingen, die stond me nog minachtend uit te lachen toen ik na een auto ongeluk langs kwam :+



Dan heb je er eentje te pakken die in mijn ogen geen HA had moeten worden.
Vreemde gedachtegang hoor, iemand die een ongeval heeft gehad nog wat staan uitlachen :roll:


Achja ben het gewend van hem kan zo nog tig voorbeelden opnoemen. Maar dat is de reden waarom ik niet snel naar de HA ga.

Misschien heeft ts ook wel zoiets waarom ie niet naar de HA wilt.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:11

Is het dan geen idee om van HA te veranderen in plaats van "dan maar niet te gaan, want het is niet erg genoeg?"

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:35

A3a1 schreef:
Voor huisarts moet er meer aan de hand zijn.

Daarom, wie weet er meer.



Je kan gewoon terevht bij de huisarts als je een afspraak maakt hoor. Ook al is het geen belangrijke redenen.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Paard op teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 04:13

Kijk even op de app ,moet ik naar de dokter? Waarschijnlijk niet, dan weet je dat. Gaat over naar gelang je er wel of niet slim mee omgaat. Geen idee wat voor jou gevoelig is, vaag begrip. Dus belasten op geleiding van pijn, en als die zwart of echt krom wordt kun je altijd nog naar een dokter.

Maar probeer als je rust houdt gelijk wat informatie op te doen over beleefdheidsvormen? Win-win.