Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morganlefay schreef:koop een zitring, scheelt al een berg pijn en je stuitje krijgt rust.
Janneke2 schreef:....waar het mij aan doet denken : sommige vrouwen krijgen out of the blue kramp in haar bekkenbodemspieren.
Een deel van die spieren hecht aan aan je stuitje.
De test: ga bij pijn op je zij liggen, maak een vuist en druk die tegen je anus. Bij kramp wordt de pijn dan soms efkes erger, maar daarna neemt de kramp af.
Esther_ schreef:Ik had er ook last van, gelukkig weet ik nu dat het door een verkeerd fietszadel kwam.
Als je niet goed op je zitbeenbotjes kunt zitten, bekken verkeerd kantelt, zit te teveel op je stuitje en raakt dit geïrriteerd.
CalipsoLover schreef:Maar moet je dan niet altijd pijn hebben als je verkeerd zit, en niet vanaf je kinderjaren? Ik ben al even volgroeid en uitgezet, dus aan de pubertijd dat je bekken breder worden ligt het ook niet.
Esther_ schreef:CalipsoLover schreef:Maar moet je dan niet altijd pijn hebben als je verkeerd zit, en niet vanaf je kinderjaren? Ik ben al even volgroeid en uitgezet, dus aan de pubertijd dat je bekken breder worden ligt het ook niet.
Nee hoor, ik kreeg er pas last van toen ik een nieuwe fiets kocht. Daarna last met sporten, veel zitten etc. Duurt zo’n 6-8 weken totdat het genezen is. En dan moet je natuurlijk niet doorgaan met datgene dat de last veroorzaakt.