Chronische pijn stuitje/staartbeen

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CalipsoLover

Chronische pijn stuitje/staartbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 21:36

Ik heb sinds enkele maanden chronische pijn in mijn stuitje. Het komt en gaat, tijdens het zitten heb ik meestal geen last maar als ik dan rechtsta doet het plots pijn en gaat weer weg na een tijdje. De pijn is altijd redelijk mild en niet dat het mijn alledaagse activiteiten gaat verstoren.
Maar vandaag wel; ik heb al een pijnstiller genomen maar heb verschrikkelijke pijn tijdens het zitten, ook als ik hoest of nies voel ik pijn.
Ik ben niet recent gevallen of een of ander trauma gehad.

Heeft iemand dit nog en weet waaraan dit ligt?

Diallo VW♥

Mandy_B

Re: Chronische pijn stuitje/staartbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:38

Ik herken het. Ik heb het al jaren, ik kan me zelfs niet heugen wanneer het is begonnen. Ik heb het vaak als ik bv half lig of op een harde onder grond zit en dan wil gaan staan of recht gaan zitten. Bij mij zijn de pijn scheuten dan zo erg dat ik niet rechtop kan staan of zitten, ik zie de kleurtjes in mijn ogen.

Ik heb geen idee waardoor het komt en of het hetzelfde is als bij jou maar zo klinkt het wel. Ik denk toch dat het iets van geknelde zenuw is of misschien doordat het ooit destijds wel gebroken was na een val? Geen idee ik ga is meelezen ben wel benieuwd

Illiesta :+:

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:31

Wanneer is het onstaan?

Ik kan je sowieso aanraden om naar een goede osteopaat te gaan. Het kan door "vanalles" komen een osteo behandelt je hele lichaam dus niet alleen spieren maar ook organen, bindweefsel etc.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 14:08

Had niet gezien dat er mensen op hadden gereageerd.

Mandy: Het klinkt inderdaad hetzelfde. Ik ben niet gevallen, dus weet ook echt niet of het ooit gebroken geweest is, er is geen duidelijke aanleiding bij mij
Elisa: Ik heb geen idee wanneer het precies is begonnen. Ik heb het wel al enkele maanden. Is idd een goed idee om eens naar de Osteo te gaan!

Ben gewoon erg benieuwd wat het kan zijn.

Diallo VW♥

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:35

....waar het mij aan doet denken : sommige vrouwen krijgen out of the blue kramp in haar bekkenbodemspieren.

Een deel van die spieren hecht aan aan je stuitje.

De test: ga bij pijn op je zij liggen, maak een vuist en druk die tegen je anus. Bij kramp wordt de pijn dan soms efkes erger, maar daarna neemt de kramp af.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:36

koop een zitring, scheelt al een berg pijn en je stuitje krijgt rust.

If you can't beat them, join them.
Pa, je was meer dan goed.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 14:40

Morganlefay schreef:
koop een zitring, scheelt al een berg pijn en je stuitje krijgt rust.

Ik heb een kussen voor mijn rug (heb scoliose) maar die kan ik helaas niet heel de dag met me mee sleuren op de unief, is mij echt te lastig als ik constant van aula moet veranderen en nog eens zo'n kussen op de trein meesleuren, als ik dan van gebouw moet veranderen met nog eens mijn boeken en laptop etc...

Janneke2 schreef:
....waar het mij aan doet denken : sommige vrouwen krijgen out of the blue kramp in haar bekkenbodemspieren.

Een deel van die spieren hecht aan aan je stuitje.

De test: ga bij pijn op je zij liggen, maak een vuist en druk die tegen je anus. Bij kramp wordt de pijn dan soms efkes erger, maar daarna neemt de kramp af.

Ik dacht daar misschien ook wel aan, had er iets vaag over gelezen op het internet.
Zal het eens proberen! Het helpt wel meteen als ik mijn stuitje ontlast door bijvoorbeeld te gaan liggen ipv zitten, als er geen druk op zit doet het meestal ook geen pijn tenzij ik na lang zitten ga rechtstaan.

Heb ook gemerkt dat ik na het paardrijden vaker last heb, hoewel dit niet perse een aanleiding is. Ik kan het ook hebben zonder gereden te hebben.

Diallo VW♥

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:02

Ik had er ook last van, gelukkig weet ik nu dat het door een verkeerd fietszadel kwam.

Als je niet goed op je zitbeenbotjes kunt zitten, bekken verkeerd kantelt, zit te teveel op je stuitje en raakt dit geïrriteerd.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 16:42

Esther_ schreef:
Ik had er ook last van, gelukkig weet ik nu dat het door een verkeerd fietszadel kwam.

Als je niet goed op je zitbeenbotjes kunt zitten, bekken verkeerd kantelt, zit te teveel op je stuitje en raakt dit geïrriteerd.

Maar moet je dan niet altijd pijn hebben als je verkeerd zit, en niet vanaf je kinderjaren? Ik ben al even volgroeid en uitgezet, dus aan de pubertijd dat je bekken breder worden ligt het ook niet.

Diallo VW♥

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:14

CalipsoLover schreef:
Maar moet je dan niet altijd pijn hebben als je verkeerd zit, en niet vanaf je kinderjaren? Ik ben al even volgroeid en uitgezet, dus aan de pubertijd dat je bekken breder worden ligt het ook niet.

Nee hoor, ik kreeg er pas last van toen ik een nieuwe fiets kocht. Daarna last met sporten, veel zitten etc. Duurt zo’n 6-8 weken totdat het genezen is. En dan moet je natuurlijk niet doorgaan met datgene dat de last veroorzaakt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 17:22

Esther_ schreef:
CalipsoLover schreef:

Nee hoor, ik kreeg er pas last van toen ik een nieuwe fiets kocht. Daarna last met sporten, veel zitten etc. Duurt zo’n 6-8 weken totdat het genezen is. En dan moet je natuurlijk niet doorgaan met datgene dat de last veroorzaakt.

Hmm, heb je meteen de link kunnen leggen met je fiets? Ik weet het namelijk echt niet, gebruik ook al jaren dezelfde fiets, kan er niet op komen wat precies veranderd is...

Diallo VW♥

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie