Wanneer naar dokter met keelpijn/-ontsteking?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Wanneer naar dokter met keelpijn/-ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 00:58

Heb het zelf vrij vaak. Wat bij mij goed helpt is vinceel keelspray van de drogist. Misschien dat dat wat is voor je. Haha en anders flink aan de sterke drank, dood alle bacteriën gelijk maar of je op tijd wakker wordt voor je reis.... Goede reis alvast en hopen dat het snel over is.

germie

Berichten: 25993
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 08:01

Ibu is een ontstekingsremmer, pijnstiller en slecht voor de maag.
Maar bij af en toe gebruik niet slecht. Het schijnt zelfs preventief te werken tegen decompressieziekte, ik ken mensen die een 400mg pakken voor een zware duik. Idem met aspirine.
Antibiotica is vaak onnodig. En dan ken ik mensen die van hun huisarts in Nederland een kuur meekrijgen voor het geval ze in de diarree raken op vakantie. Al geeft mijn ha het niet mee. Ik pak gewoon dubbele loperamide dan. Je moet wat in zon geval.

Bij keelpijn helpt hete thee. Meer reageer ik niet op helaas. Ik kan me volstoppen met diclofenac, ibuprofen, aspirine en paracetamol, zelfs alles door elkaar werkt niet bij keelpijn bij mij. Maar het is gewoon uitzieken, helaas. Sprays nooit geprobeerd.

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wanneer naar dokter met keelpijn/-ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 08:24

Mijn vader was op een congres toen hij zware keelpijn kreeg. Geen koorts dus ab nog niet van toepassing.

Kreeg van de huisarts daar (hij zat aan de andere kant van het land), wel een hele fijne lidocaine spray mee. Dat spul was goud! Één keer sprayen en je voelde je keel gelijk niet meer. :D

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wanneer naar dokter met keelpijn/-ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 08:37

De keelspray van vogel werkt echt als de brandweer! T is niet lekker en t brand wat soms maar daarna gaat het snel beter. Is gewoon bij kruitvat te koop. Verder zou ik zelf ook niet te snel naar ab grijpen. T maakt ook goede dingen stuk, na m’n nierbekkenontsteking heeft t me een half jaar gekost voordat m’n darmen het weer normaal deden :\

Joy_Mennings

Berichten: 2292
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 10:28

A3a1 schreef:
TS hoe gaat het nu met je?

Ben gisteren toch naar de hap geweest en een korte antibiotica kuur meegekregen. Was flink ontstoken en opgezet, ze kon echter niet met 100% zekerheid zeggen of het viraal of bacterieel was omdat mijn amandelen eruit zijn. Maar doordat ik al lang geen antibiotica gekregen had en op reis ging toch kuurtje gekregen.

Ben na het bezoekje wel flink ziek geworden waardoor ik de eerste pil pas laat op de avond kon pakken helaas.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Wanneer naar dokter met keelpijn/-ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:58

Fijn ts! Hopelijk voel je je snel beter. Geen idee waar je heen gaat maar pas je wel op met de zon en antibiotica?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:29

MarjanB schreef:
De keelspray van vogel werkt echt als de brandweer! T is niet lekker en t brand wat soms maar daarna gaat het snel beter. Is gewoon bij kruitvat te koop. Verder zou ik zelf ook niet te snel naar ab grijpen. T maakt ook goede dingen stuk, na m’n nierbekkenontsteking heeft t me een half jaar gekost voordat m’n darmen het weer normaal deden :


Zo idd.. regelmatig kotsneigingen van dat spul gehad.. maar ik spray dan denk ik verkeerd. Het verdoofd als het ware en dat is erg fijn.

Zoals ik in eerdere post al aangaf kan ik de klok erop gelijk zetten dat ik rond deze periode van het jaar weer flink last heb m guess what; mijn keel knalt uit elkaar.. Heb gelukkig het nodige al in huis, hoop dat ik een jaartje keelontsteking kan overslaan dit jaar!

@TS, fijn! Je zult snel verlichting voelen!

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wanneer naar dokter met keelpijn/-ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:52

@Saleisha: ibuprofen behoort tot de groep nsaid. Dit kan voor bepaalde mensen grote problemen veroorzaken zoals een maagbloeding Als het niet goed wordt gebruikt. Eigenlijk snap ik nog steeds niet waarom dit bij de supermarkt wordt verkocht aangezien het een best wel riskant middel is. Dus vandaar mijn mening dat ibuprofen troep is.

Voel je je al wat beter TS?

Joy_Mennings

Berichten: 2292
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 11:58

jasmijn16 schreef:
Fijn ts! Hopelijk voel je je snel beter. Geen idee waar je heen gaat maar pas je wel op met de zon en antibiotica?


Ik ga naar London dus zonnig zal het niet zijn.

purny schreef:
@Saleisha: ibuprofen behoort tot de groep nsaid. Dit kan voor bepaalde mensen grote problemen veroorzaken zoals een maagbloeding Als het niet goed wordt gebruikt. Eigenlijk snap ik nog steeds niet waarom dit bij de supermarkt wordt verkocht aangezien het een best wel riskant middel is. Dus vandaar mijn mening dat ibuprofen troep is.

Voel je je al wat beter TS?


Mn keel voelt iets minder gezwollen gelukkig. Qua pijn is het nog wel hetzelfde. Gelukkig ook niet meer zo misselijk als gisteren.