Gezond eten meenemen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Princesj, Hanmar, Mondy, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tabaflab

Gezond eten meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 13:35

Misschien kennen jullie het probleem wel:
Je wilt eten meenemen naar school, werk of dagje weg. Maar je weet niet wat, en eigenlijk heb je nergens zin in. Maar voor mij is het vaak de vraag hoe neem ik het mee? Want mijn rugzak zit al vol genoeg met boeken en een laptop en dan passen er niet nog eens allemaal bakjes en bekers in om eten en drinken mee te nemen.

Dus mijn vraag is:
Hoe doen jullie dat? Genoeg en gezond eten meenemen
Maar hebben jullie misschien ook tips voor lekkere dingen om mee te nemen?
Laatst bijgewerkt door Polly op 23-11-18 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typo topictitel hersteld

Paardrijden is niet echt mijn ding. Ik ga liever turnen te paard
Spoiler:
Maar ik vind paardrijden ook heel leuk hoor ;)

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 13:41

Rijstwafels en wat beleg
Niet zwaar en neemt niet veel plek in beslag, heb je alleen nog eventueel een mes nodig

Fruit, gekookte eitjes

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 13:42

Je zou het ook in een diepvrieszak of 2 van die zakken kunnen doen, dat modelleert wat beter.

Een lekkere salade maken met verschillende ingrediƫnten.
Eventueel een klein flesje waar je zelf een lekkere en gezonde dressing voor maakt.

Iedere dag wat anders.

En dan kun je voor tussendoor nog wat wortels of komkommer of tomaat of een appel , peer oid in je jaszak doen.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

tabaflab

Re: Gezon eten meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 14:25

Iets wat ik wel eens maak is pannenkoeken met havermout en banaan maken. (De banaan in het beslag of erop)
Of ik maak een salade met olijfjes, feta kaas, komkommer, wortel, etc.
Of een witlof salade met yoghurt, banaan, mandarijn, appel, kiwi, zwarte besjes en alle andere fruit die erin kan.
Wat nemen jullie in totaal zoal mee naar werk of school om voor een hele dag genoeg eten te hebben?

Spoiler:

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:42

tabaflab schreef:
Iets wat ik wel eens maak is pannenkoeken met havermout en banaan maken. (De banaan in het beslag of erop)
Of ik maak een salade met olijfjes, feta kaas, komkommer, wortel, etc.
Of een witlof salade met yoghurt, banaan, mandarijn, appel, kiwi, zwarte besjes en alle andere fruit die erin kan.
Wat nemen jullie in totaal zoal mee naar werk of school om voor een hele dag genoeg eten te hebben?

Banaan, 4 broodjes met kipfilet en soms een appel, komkommer of mandarijntjes

Hulp nodig bij het solliciteren, schrijven van een sterke motivatiebrief of een overtuigend cv? Stuur een PB :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:46

De leukste lunch community op FB is een leuke groep om inspiratie op te doen. Gaat vooral over Bento lunches, een leuke manier om veelzijdige en gezonde lunches mee te nemen. Dit kan gewoon in normaal formaat broodtrommel, maar doordat je bijvoorbeeld ook eens een pastasalade, couscous of zelfs soep meeneemt heb je toch voldoende vulling!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 12:16

Britt schreef:
De leukste lunch community op FB is een leuke groep om inspiratie op te doen. Gaat vooral over Bento lunches, een leuke manier om veelzijdige en gezonde lunches mee te nemen. Dit kan gewoon in normaal formaat broodtrommel, maar doordat je bijvoorbeeld ook eens een pastasalade, couscous of zelfs soep meeneemt heb je toch voldoende vulling!

Interessant, ik heb mij hierbij aangemeld :D

Spoiler:

FelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:11

Ik neem vaak iets van fruit of wortels mee (blijven goed in je tas niet zo snel beurs ;) )
Verder salades oid als lunch. Zelf vind ik couscous salade met radijs, sugar snaps, feta, peterselie en evt kipreepjes erg lekker! Ook nog iets van pijnboom pitten erbij is erg lekker en rucola!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie