Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:51

daantjuhhh schreef:
Lolacabana schreef:
Ik had perongeluk dubbel besteld voor ik zwanger werd, dus ik heb nog 11 strips microgynon 50 liggen.

Dat is nu goud waard :')

Haha, ik heb er niet zo heel veel aan nu.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 14-11-18 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voorstel verwijderd

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:55

muntdrop schreef:
Ik weet niet of deze ook minder goed leverbaar zijn, maar is anders de anticonceptipleister of nuvaring niet tijdelijk iets? Volgensmij zijn beide qua hormonen vergelijkbaar met een lichte pil en niet zo ingrijpend als een spiraaltje.


Een spiraal is überhaupt niet ingrijpend, die zijn er zelfs compleet zonder hormonen met dezelfde werking.

Daarbij zijn de hevige klachten ook vaak weg.

TS, ik heb nog niet verder gelezen dan dit bericht. Maar wellicht is een andere vorm van anticonceptie een optie?

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:56

Dit was trouwens mijn fb status op het moment dat ik bij de apotheek weg ging

Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:01

Dit is al maanden zo.

Tijdje terug voor mijzelf een jaar voorraad willen halen. Maar dat kon niet. Hij was op en besteld, ging alleen 3 weken duren. Maar kon 1 strip mee krijgen. Ik zo dan wil ik ook gelijk de pil van mijn zusje bestellen voor 1 jaar.

Dus ingesteld op 3 weken en nog geen week later bellen ze dat onze voorraden er zijn :)

xMissMonroe
Berichten: 123
Geregistreerd: 16-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:02

daantjuhhh schreef:
Dit was trouwens mijn fb status op het moment dat ik bij de apotheek weg ging

[ [url=m/lOmO7Y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je bent zeker niet de enige die dat voorspelt, ik nml ook!

Ik had eerst de meest voorkomende pil en nu zit ik op een ander merk maar met bijna dezelfde inhoud, hier zijn er vgm nog wel wat van aangezien ik voor 3 maanden mee kreeg

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:04

Ja, het is vast een complot om voor meer kinderen te zorgen en de vergrijzing tegen te gaan. :+

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:06

LindyH schreef:
Ja, het is vast een complot om voor meer kinderen te zorgen en de vergrijzing tegen te gaan. :+

Hahaha. Dat zal het zijn _O-

loez

Berichten: 11074
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:07

Ik kreeg er eigenlijk weinig van mee. Tot dat het op her nieuws voorbij kwam.

Slik normaal ook al jaren de pil door. Alleen in juni gestopt met de pil omdat we een poging wilden wagen om zwanger te raken haha! Dus gelukkig krijg ik er niks van mee.

Maar kan me wel voorstellen dat dit vanalles kan veroorzaken.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:07

Dit is indd niks nieuws, het is al maanden zo.

Ik heb een alternatief op mijn pil gehad. Niks anders dan ellende! Eerst week kots misselijk, nu al maanden doorbraakbloedingen.

Nee het is hetzelfde hoor, nou dat zal..

Krijg de laatste 2 jaar geen 1 keer dat ik me herhaling kom halen het zelfde merk. Vind dat toch echt wel kwalijk. Ja dat moet dit is goedkoper, nou al kost het 200 euro, ik betaal het voortaan zelf wel, wat is dit voor geklooi?

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:09

Ik begin volgende week aan mijn laatste strip, ga dit weekend even vragen bij de apotheek. Tot nu toe geen last gehad bij wisseling merken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:13

KimD schreef:
muntdrop schreef:
Ik weet niet of deze ook minder goed leverbaar zijn, maar is anders de anticonceptipleister of nuvaring niet tijdelijk iets? Volgensmij zijn beide qua hormonen vergelijkbaar met een lichte pil en niet zo ingrijpend als een spiraaltje.


Een spiraal is überhaupt niet ingrijpend, die zijn er zelfs compleet zonder hormonen met dezelfde werking.

Daarbij zijn de hevige klachten ook vaak weg.

TS, ik heb nog niet verder gelezen dan dit bericht. Maar wellicht is een andere vorm van anticonceptie een optie?


Met een koperspiraal ben je alleen beschermd tegen zwangerschap. Maar behoud je je normale menstruatiepatroon. Mocht je daar klachten van ondervinden zoals PMS, hevige bloedingen etc, dan hou je daar dus gewoon last van. Wil je daar wel van af dan is Mirena heel fijn. Ik had PMS, en ook paar dagen feest als ik echt ongesteld was. Nu al jaren nergens meer last van. Ik vind het een verademing. Ook minder hormonen als de pil.

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:15

Ik las het een aantal maanden terug, had toen nog 3 strips dus dacht, ach, komt wel goed. Heb het net besteld. Krijg normaal altijd 6 strips, dus ben benieuwd of en wat er morgen ligt := Voor anticonceptie vind ik het nog het minst erg als het uitverkocht is, maar ik slik het vanwege acne, wil echt niet meer onder komen te zitten :=

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:17

Heb gelukkig nog 2 strips liggen.
Jeetje dat het zo erg is.

Prikpil heb ik gehad , nou never nooit weer. Om hut je mutje ongesteld en ben toen enorm aangekomen. Stukje fietsen koste veel energie. Dus snel weg die prikpil. Daarna een pil waarvan ik hoofdpijn kreeg. Nu pil die ik wel kan slikken.

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:22

Van het weekend ook de pil bijbesteld en kreeg een email met niet leverbaar. Maandag gebeld en kan tot de voorraad terug is elke maand een strip komen halen.

Betaal wel direct voor alles ipv per strip. De komende maanden betaal ik dus niks. Mijn apotheek had het erover dat ze anders per strip receptkosten moeten rekenen. Wellicht dat daarom een paar van jullie het idee hebben dat het in verhouding duurder is?

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:22

Gelukkig heb ik de pil na jaaaaren slikken voorlopig niet meer nodig. Scheelt toch wel een hele hoop als ik het zo lees. Wat een gedoe!

Heb nog wel een paar strips liggen volgens mij, omdat ik altijd voor een half jaar minimaal meekreeg. Heb ze nooit opgemaakt omdat we toen besloten hebben om voor onze kinderwens te gaan.

Ik hoop dat er voor iedereen die hiermee te maken heeft er snel een goede oplossing komt.

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:37

Ik heb een maand geleden microgynon 30 besteld. Kan alleen maar de orginele hebben dus kan ook echt niet wisselen. Als er een schommeling in m’n hormonen komt heb ik kans dat de epilepsie die ik vroeger had, maar waarvan ik genezen ben toch weer terug komt. Nou dat wil je dus echt niet. Maar ze zei hij staat in bestelling, als we wat hebben hoor je het. Net aan m’n laatste strip begonnen maar nog steeds niks gehoord. Van de week nog maar eens een keer gaan vragen. Begin hem wel te knijpen hoor. Leverprobleempje zal bij mij waarschijnlijk hele ingrijpende gevolgen hebben....

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:39

pluisje88 schreef:
Ik heb een maand geleden microgynon 30 besteld. Kan alleen maar de orginele hebben dua kan ook echt niet wisselen. Als er een schommeling in m’n hormonen komt heb ik kans dat de epilepsie die ik vroeger had, maar waarvan ik genezen ben toch weer terug komt. Nou dat wil je dus echt niet. Maar ze zei hij staat in bestelling, als we wat hebben hoor je het. Net aan m’n laatste strip begonnen maar nog steeds niks gehoord. Van de week nog maar eens een keer gaan vragen. Begin hem wel te knijpen hoor. Leverprobleempje Al bij mij waarschijnlijk hele ingrijpende gevolgen hebben....

Bel je huisarts even. Voor noodgevallen zoals jou hebben ze vaak wel wat onder de toonbank. En zo niet, dan kan je met recept online nog bestellen.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:39

Ik heb het zelfde probleem. Ben daardoor al op mijn 21e aan de mirena gegaan. Ben 5.5 jaar niet ongesteld geweest. Toen er uit laten halen na ronde 2 al zwanger. En 6 weken na mijn bevalling weer laten plaatsen. 4 jaar niet ongesteld geweest en nu is hij er weer uit om zwanger te worden. Ben nu 2 keer ongesteld geweest en het is echt weer drama. Hoop dat ik snel weer zwanger ben. Daarna snel de mirena er weer in. Ik vind hem ideaal en het plaatsen is even ongemakkelijk maar met 2 tellen gepiept.

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:44

Ik heb helaas geen tips voor je TS, aangezien ik met hetzelfde zal komen te zitten. :(

Wel las ik hier en daar dat dames veranderingen merkten tussen het origineel van een medicijn (bijv. Microgynon 30) en het alternatief.
Zijn er nog meer mensen die daar last van hebben?
Als dit te off topic is, laat het even weten, dan open ik zelf even een topic.

LiannePuthzy

Berichten: 6999
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:48

Myfairytale schreef:
Ik heb helaas geen tips voor je TS, aangezien ik met hetzelfde zal komen te zitten. :(

Wel las ik hier en daar dat dames veranderingen merkten tussen het origineel van een medicijn (bijv. Microgynon 30) en het alternatief.
Zijn er nog meer mensen die daar last van hebben?
Als dit te off topic is, laat het even weten, dan open ik zelf even een topic.


Ik voel me een stuk prettiger nu ik microgynon 30 slik (had eerst dus ethin/levon maar die was er niet en microgynon 30 werd die dag wel geleverd) dus stiekem hoop ik dat ik die ook mag en kan blijven slikken

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:50

Ik kreeg last van exceem toen ze mij eens gewisseld hadden, dit is echter wel al 10 jaar geleden. Na het terugswitchen naar de originele Microgynon was dat ook weer over. Kijken wat er nu gaat gebeuren :+
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 14-11-18 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:50

Ja ik. Ik moet altijd het origineel hebben. Juist de “goedkope” bevat stoffen (die het goedkoper maken) waar ik niet goed op reageer. Resultaat is eczeemuitbrakan, astma aanvallen, koorts en dat soort narigheid. Meestal alles tegelijk. Echt niet leuk dus..

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:53

LiannePuthzy schreef:
Ik voel me een stuk prettiger nu ik microgynon 30 slik (had eerst dus ethin/levon maar die was er niet en microgynon 30 werd die dag wel geleverd) dus stiekem hoop ik dat ik die ook mag en kan blijven slikken


Tuurlijk. Je kunt gewoon zeggen dat je de “echte” wilt hebben dan maken ze daar een aantekening van. Hij is alleen duurder dan de goedkope. Voor mij nooit een probleem geweest want ik wilde hem gewoon hebben. Inmiddels kan ik het alsnog gewoon declareren maar als dat niet zo was geweest wou ik deze alsnog. Inmiddels heb ik wbt microgynon een aantekening achter m’n naam en nooit meer discussie daarover gelukkig

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:57

Oeh ik had dit al wel gehoord maar nog niks mee gedaan.
Ik slik de pil ook door.
Straks thuis maar even kijken hoeveel ik nog heb en dan evt al bestellen. Ik haalde altijd voor 6 maanden.
Maar als het echt een problem is dan kan ik altijd nog kijken voor een alternatief. Even overleggen met mijn HA wat dan het beste bij me past.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:03

Ze mogen mij überhaupt enkel mijn vaste merk meegeven op doktersadvies dus dat scheelt.
Enne, wie zegt dat een spiraal niet ingrijpend is heeft nooit de drama's er omheen gelezen gok ik zomaar.

Hoe dan ook is het van de gekke dat wij vrouwen anno 2018 nog steeds aangewezen zijn op derlijke troep in ons lichaam brengen. Dat moet echt eens veranderen.